lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [komentarze] Szóstka z Zweufalten (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/17326-komentarze-szostka-z-zweufalten.html)

kanna 24-10-2017 20:42

Kurcze, ja bym chciała być miła dla MG i nie rozdzielać grupy, ale lezienie wprost na wojska - do Wilheimsdorf - jest durne, imho :/

MrKroffin 24-10-2017 22:08

Głosuję na kurę, bo nie jestem bezstronnym MG.

Na północ bym nie polecał, bo Zweufalten jest na południu bagien i zanim się tam przeprawicie czasu trochę minie. A przypominam, że nie jesteście zbyt dobrze zaopatrzeni, szczególnie ta liczniejsza grupa. Z tego też faktu wypływa drugi wniosek: nie wiem, czy liczyliście heksy, ale z Zweufalten do Birkenstein najkrócej było chyba 10 heksów, do Wilheimsdorf 3. Myślę, że to bardzo racjonalizuje wybór Siga i Heindela, bo o ile tam mogą być wojska, to już bohaterowie nie powinni raczej głodować w drodze. Do Birkenstein raczej będą, a głód jest pewniejszy niż spotkanie żołnierzy. Żadnych osad po drodze nie ma. Mi to się nasunęło jak przypomniałem sobie wygląd mapki.

Poza tym pomysł AJTa jest super :). I tak chyba zrobimy, natomiast jak się spotkacie, to ja bym na miejscu "tchórzy" argumentował jw. Bo i więcej jedzenia macie, a to nie bez znaczenia. A ta pustynia to wg Hexographera wzgórza, ale mi też bardziej pustynię przypomina :wink: . To jak Wam się podoba takie wyjście?

Cytat:

Kurcze, ja bym chciała być miła dla MG i nie rozdzielać grupy, ale
Zawsze jest ale. Zawsze. Parafrazując Sheparda: dlaczego nikt nie powie - "jasne, MG, uratujmy drużynę teraz i bez żadnych warunków". :D

Ardel 24-10-2017 22:22

Sądzę, że akurat pożywienie to kiepski argument, bo "większa" grupa ma dwie postaci, które na bagnach mogą wyżywić tuzin ludzi. Ryb i innych paskudztw tam pod dostatkiem powinno być, a jak Elsie jeszcze zna się na ziołach, to może wyszukać pełno jadalnych korzeni (skrzyp bagienny) czy jagód (borówka bagienna chociażby - tylko trochę psychoaktywna). Zakładam, ze jak zna ziółka zaprezentowane w pierwszej scenie, to takie też. Więc głodować nie będziemy.

Taka dygresja to była, bo i tak mnie to zwisa gdzie pójdziemy, chętny także jestem na podróż całą drużyną.

kanna 24-10-2017 23:04

Na razie, to mam wrażenie, że się zapętliliśmy bez sensu.

Technicznie jest tak, ze postacie ciągle są niedaleko siebie, żadnego rozjazdu czasowego nie ma (jak jedni byli we wsi, to drudzy plądrowali dom Babki). Trzeba ich spotkać w następnym ruchu, i tyle.

Można przyjąć, ze mniejsza grupa słabo zna las i pomyliła drogę, albo że Elsie (co akurat las zna) pomyliła się w szoku i poprowadziła inaczej. Cokolwiek.

Nie ma co przedłużać.

MrKroffin 24-10-2017 23:21

Ja czekam na jakieś zakończenie na docu. Poza tym ostatnie wypowiedzi wymagają korekty w odniesieniu do mapki.

Co do jedzenia to rybacy będą przydatni do czasu, gdy będzie rzeka, a poza tym nasza mechanika dość restrykcyjnie podchodzi do spraw zdobywania pożywienia. W ten też sposób, że pożywienie roślinne jest warte trzy razy mniej niż mięso - tu w odniesieniu do ziół Elsie.

kanna 24-10-2017 23:30

Cytat:

Napisał MrKroffin (Post 748697)
pożywienie roślinne jest warte trzy razy mniej niż mięso - tu w odniesieniu do ziół Elsie.

Jakbym była złośliwa, to bym napisała tak: fajnie fajnie, oni mają gęś, Elsie - łuk, wnyki oraz doświadczenie w polowaniu. I teraz pytanie - kto wkrótce będzie zbierał zioła? :p


Ale nie napiszę :p

MrKroffin 29-10-2017 15:12

Dobrze, ostatecznie zamykamy prolog i przechodzimy do gry właściwej. W związku z tym trzeba trochę dopowiedzieć.

Przede wszystkim zauważyliście na pewno, że w materiałach każda postać ma wpisane zmęczenie i głód. Nie zakładałem, że postacie cokolwiek jadły (piły - tak, bo nie trzeba było wybierać z ekwipunku, a założyć, że piły z rzeki), ale uzasadniłem to w poście. Gdy zapoznacie się lepiej z mechaniką, wszystko stanie się jasne, także to, jak takie stany należy zwalczać, jak często się pojawiają etc. Od teraz gramy więc z pełną mechaniką.

Dlatego przy każdym dniu proszę o dokładne deklaracje: co kto je/pije (jeśli jest obok rzeki, to mniejsza o to) - będę wtedy odpisywał z ekwipunków poszczególnych postaci, wszelki deklaracje survivalowe jak poszukiwanie jedzenia/wody, najlepiej wyraźnie określone. Takie rzeczy jak nałożenie opatrunku i zdezynfekowanie rany też się powinny pojawić, bo nie omieszkam wytknąć przy sposobności :razz: . Słowem: zaczynamy survival.

Druga kwestia, ale pokrewna. Tak się Wam (nie)szczęśliwie trafiło, że z pierwszych rzutów na zawartość heksów nie wypadli żadni kultyści Chaosu ani złamanie ręki w trzech miejscach. W tym wypadku akcję zatrzymuję, bo jednak coś się wydarzyło - spotkanie obu grup. Będą jednak dni w grze, gdzie nic się nie wydarzy i czy mam takie dni po prostu "scrollować" w swoim poście (pozostaniemy przy deklaracjach survivalowych), czy trzymamy się zasady jeden dzień = jedna tura? To że nic nie wypadło na heksach nie znaczy przecież, że sami czegoś nie zmajstrujecie :). Także do wyboru, do koloru.

Dhratlach 29-10-2017 16:18

To może ponętne elfki? Choć legendy mówią, że takie to łeb odgryzają i krew spijają... ;)

Zajrzę na doca jak się ogarnę. Jak ktoś chce zaczynać, wolna droga. AJT? :)

AJT 29-10-2017 17:12

Ja doc na chwilę najwcześniej późniejszym wieczorem. Nie blokuje więc ;) Na dłużej jutro.

MG możesz link do mechaniki dać do pierwszego posta tu i do materiałów? Z góry dzięki.

Nasze deklaracje są na jaki okres czasu? Jeden dzień, czy jak? W sensie na przykład szukamy jedzenia i idziemy w konkretnym kierunku. Czy tylko szukamy jedzenia?

Co do stopowania, czy nie, zdaję się na Ciebie, ale jak się kompletnie nic nie zmienia (w tym nasz stan) to nie wiem, czy jest sens zatrzymać.

Ardel 29-10-2017 22:33

Cytat:

Taffy oparła się Obłędowi
Trzeba się przytulać i być miłym. Wtedy nie ma obłędu!

PS: Jakby kto chciał przenosić spaczeń czy łazić po miejscach zniszczonych przez Chaos, to możecie ładnie Taffy poprosić. Niziołki są OP.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:59.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172