lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [komentarze] Liber Necris - apokalipsa nieumarłych w Starym Świecie (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/17636-komentarze-liber-necris-apokalipsa-nieumarlych-w-starym-swiecie.html)

Avdima 09-12-2017 11:44

Przemyślałem zasadę tych hełmów. O balans taki, na jaki zwracasz uwagę, to bym się nie przejmował, bo z mojej strony byście problemu nie uświadczyli, wolę iść pod klimat.

Niemniej, pojawia się kwestia widoczności, słuchu, dezorientacji, utrudnienia oddychania czy inne dolegliwości powstałe przy noszeniu hełmów (podobno nawet doświadczeni zbrojni na to narzekali, ale alternatywą było mieć odsłonięty bardziej łeb do odstrzału, więc i tak je nosili). Przydałoby się to uwzględnić, skoro znika podstawowe utrudnienie w postaci ujemnej Zr czy Sz. To nie mój styl mechaniki, ma być prosta i klarowna, a nie rozdzielająca sprzęt na milion kategorii z dziesiątkami współczynników (do tego trzeba napisać system od podstaw, a nie łamać założenie designerskie oryginału).

Dlatego też zostańmy jednak przy karze do Zr i Sz. Dla chcącego da się to nawet wytłumaczyć fabularnie, np. ograniczona widoczność czy coś sprawia, że nie jesteśmy w stanie się swobodnie przemieszczać. A poza walką i tak podnosi się hełm, żeby sobie rzucić na spostrzegawczość, więc nie ma to znaczenia w większości sytuacji.

A jak taki złodziej znajdzie sobie hełm po jakimś rycerzu, to i tak będzie go nosił podczas apokalipsy zombie. Przecież nie będzie nosił go cały czas, a jedynie, gdy pojawi się zagrożenie kontaktu ze zdechlakami.



Przyznam się do babola spowodowanego lenistwem (wpisałem w google "korbacz broń" i to jest pierwszy obrazek). Tylko teraz jakim cudem korbacz ma być bronią dwuręczna z cechą druzgocący, jak to są same rzemienie z trzonkiem? Nie chce mi się zaglądać do podręcznika angielskiego, ale coś mi się zdaje, że tam byl flail (dwurak) i morgenstern (jednorak), a ten korbacz to błąd tłumacza. Tj. poprawnym przekładem byłby "cep" lub "cep bojowy".



Dzięki za zwrócenie na oba zagadnienia uwagi.

archiwumX 09-12-2017 12:07

Cytat:

Napisał Ardel (Post 758054)
Fajno, że startnęliśmy. Jedyne, co mi się średnio podoba z zasad domowych, to:

To się kończy złodziejami w hełmach z przyłbicą!

Może głupio to wygląda... ale coś za coś, każde trafienie w tą lokalizacji jest druzgoczące.

Co do kwestii taktycznych:
Rada Reihardta jest w obecnej sytuacji najlepsza... z tym, że przydałoby się ich podpuścić, a następnie ruszyć biegiem prawie przy ich zadach. To powinno dać odpowiednią lukę. Następnie należy postarać złapać parę krów, bo to źródło pożywienia. Być może jedyne...

A co do kwestii taktycznych:
Proponuję ruszyć Krasnoludzkim szlakiem najpierw do najpierw do Heideck, a następnie do stolicy. Przy czym Ulliana będzie starała się o postój w każdym napotkanym zabudowaniu czy miejscowości, w której nie ma chmary zombie.

Reinhard 09-12-2017 13:00

Myślę, że dobrze będzie przywiązać kawałek sznura do wideł i pociągnąć, bo chyba nikt nie chciałby stać pośrodku pomiędzy stadem słoszonych krów a zombi :) Moja postać może widły wyciągnąć. Potrzebne będą też osoby, żeby straszyły krowy z tyłu. Ognia lepiej do tego nie używać.

edit: a nie lepiej uciekać w drugą stronę od krów i zombie?

archiwumX 09-12-2017 13:12

Cytat:

Napisał Reinhard (Post 758094)
edit: a nie lepiej uciekać w drugą stronę od krów i zombie?

Musiałbyś mieć inne drzwi... a akurat poza obszarem zainteresowania umarlaków. Trzeba grać na efekt zaskoczenia albo liczyć, że krowy ich odciągną, ale wtedy zostajemy bez jedzenia.

Edit:
Co do straszenia... da się zawalić ten spróchniały strych?

Ardel 09-12-2017 13:33

Miszczu - z tym korbaczem to błąd tłumacza, który się rozprzestrzenił za pośrednictwem RPGów (Warhammer, D&D 3.0 i pewnie inne).

Drużyno - skoro ucieczka po dachach nam nie wyjdzie, to motyw z krowami jest spoko. Panie MG - kolejne pytanie do pana: otóż, czy zauważyliśmy dotychczas zainteresowanie nieumarłych zwierzętami? Bo jak nie, to można się w stadzie krów ukryć i z nimi się wymknąć.

Avdima 09-12-2017 13:43

Nie dogadujcie za dużo w kometarzach, bo postacie na takie szczegółowe plany nie mają czasu.

Na pytania jednak odpowiem.

Cytat:

Musiałbyś mieć inne drzwi...
Jest tylko wejście frontalne. Widział to każdy, kto kiedykolwiek obszedł oborę.

Cytat:

Co do straszenia... da się zawalić ten spróchniały strych?
Może. Ktoś musiałby spróbować. Nie wygląda solidnie, ale skoro jeszcze stoi, to znaczy, że niekoniecznie jest aż tak źle.

Cytat:

czy zauważyliśmy dotychczas zainteresowanie nieumarłych zwierzętami?
Dobre pytanie. Niewielkie, głównie wtedy, kiedy nie były spokojne (np. koń, który wierzga, szczekający i warczący pies).

Avdima 10-12-2017 10:47

Wpisałem zasady do materiałów (trafienie w głowę, przenoszenie trafienia, lepsze akcje obronne, odcięcie rzutu na lokację trafienia od rzutu na atak). Nie jest to wyryte w kamieniu, jeżeli ktoś ma wciąż jakieś uwagi.

Czekam na post archiwumX (nie popędzam). Mogę też poczekać na Ardela, jeżeli chce coś zadeklarować.

Ardel 10-12-2017 11:55

Zadeklaruję tutaj - pójdę za grupą. Nic lepszego Hans (ani ja) nie wymyśli.

Reinhard 10-12-2017 16:07

Młotem popędzać bydło niegodnie, więc akolita uzbroi się w jakieś grabie do siana czy nawet wiadro na wodę i tym będzie popędzał. Ile jest tych krów (jak ze 20, a zombie koło stu, to raczej się nie przebiją)

Avdima 10-12-2017 17:00

Szczerze, nie znam się na hodowli bydła, a nie chcę rzucić losowej liczby :)

Tak z 10 sztuk by było, nie za dużo, ale i nie mało. Averland to bardziej pod orkę niż wypas.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:37.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172