lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [Komentarze] Warsztaty - Gildia Wojowników (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/2251-komentarze-warsztaty-gildia-wojownikow.html)

Yarot 06-01-2007 11:14

Nie udało się wytrącić broni. Niestety. Glyphie, racja, chodzi o początek swojej tury a koniec tury przeciwnika. Oczywiście, że tak. Dlatego też właśnie Kapitan ma teraz atak przed kolejnym atakiem Joachima w jego turze. Pod warunkiem, że Joachim zacznie przed kapitanem, co zostawia sobie na odwód. Inaczej odwlekany atak przepada. Ponieważ widać, że nie będzie za rekrutem, zatem akcja przepada. I raczej już nie będzie tego stosować.
W przypadku Joachima szaleńczy atak to najlepsze wyjście, bo i tak nie ma więcej ataków niż jeden, a zwiększa sobie znacząco trafienie. A kolejne ataki traktuję jako kolejne akcje - zobaczymy co się będzie dziać.
Tura 1 się zakończyła. Bez strat.
Zaczyna się 2 tura.
Joachim deklaruje atak z boku. Jednak kapitan jest pierwszy i znów będzie próbował zaatakować tak, by wytrącić broń z ręki przeciwnika.
Kapitan - trafienie (walka wręcz 69)
[dice:6e2f049a22]1d100 = 713713408 [/dice:6e2f049a22]
Kapitan - zwinność (Zwinność 35)
[dice:6e2f049a22]1d100 = 1847178676 [/dice:6e2f049a22]
Joachim - zwinność (Zwinność 26)
[dice:6e2f049a22]1d100 = 1880450101 [/dice:6e2f049a22]

Yarot 06-01-2007 11:36

Atak udany, wytrącenie również. Broń ląduje na ziemi i kapitan czeka na nowe deklaracje

rasgan 06-01-2007 12:19

Na początek przepraszam za nieodzywanie się w komentarzach. Najnormalniej w świecie nie wiedziałem, że są i nie wiedziałem do czego są. Teraz właśnie czytam już drugą stronę i jeszcze raz przepraszam za nieuwagę.

Jeśli chodzi o moje deklarowanie kilku akcji do przodu. Wybaczcie, ale ja wychowałem się na PBEM w które gram już kilka ładnych lat. Na forum jestem pierwszy raz. Tutaj wszystko dzieje się szybciej, można pisać krótsze posty i szybciej się dostaje odpowiedz. Zaczynam rozumieć mechanizm na jakim opiera gra. W PBEM musiałem deklarować akcje sporo z wyprzedzeniem, ponieważ nie było sensu wysyłać sobie maili co 2 godziny. Tutaj to zdaje egzamin.

Samą mechanikę młotka trochę poznałem czytając komentarze. Postaram się poprawić i jeszcze raz przepraszam, za niezauważenie komentarzy. Zaabsorbowała mnie moja sesja, która mam nadzieję Yarot, że i tobie zaczyna się podobać :>

Yarot 06-01-2007 12:30

W zasadzie to nie ma nic złego w deklarowaniu akcji do przodu, ale może nie aż tak. I raczej jako deklaracja w grze w postaci chociażby takiej:
"uderzam z góry, jeśli atak się powiedzie, to poprawię z boku. I jeśli cudem wyjdzie, to ostatecznie przyłożę od przodu. I Joachim ruszył do boju świadom swoich ograczeń i ufny w swoje szczęście."
To przykład, ale przynajmniej znane są zamierzenia postaci naprzód. Zwykle do dwóch akcji wystarczy, bo tutaj idzie szybko. Poza tym może się zdarzyć krytyk, który może wybić przeciwnika z rytmu i dać dla Ciebie bonus. Udany rzut na Walkę pozwoli ci się w tym zorientować i wykorzystać - wtedy możesz zmienić swoje deklaracje co do ataku, by lepiej wykorzystać sytuację. I zachęcam do czytania komentarzy - jak widzisz, jest tu wszystko to, co Ci potrzeba.

rasgan 06-01-2007 12:56

Tak. Teraz już wiem o komentarzach i zaglądać będę stale. Tak jak mówię, musze się przestawić z myślenia PBEMowego na Forumowe. Śmiało pisz co źle robię.

imported_szympmon 06-01-2007 14:10

A więc tu są rzuty kośćmi.A co do tych ataków Yarot to mi nie musisz ich tłumaczyć bo mam podręcznik do WFRP bynajmniej nie od parady

Yarot 07-01-2007 08:24

Założeniem warsztatów jest to, że będę tu tłumaczył wszystko, bo czytać może ten, kto nie zna systemu. Od początku takie było założenie tej sesji. A poza tym, samo posiadanie podręcznika to jeszcze nie znak, że się wszystko wie. A nuż będzie coś, co było niejasne lub wynikną różnice pomiędzy chociażby tłumaczeniami (a wiem, że takie są bo już to konsultowałem). Zapraszam do czytania komentarzy - tu jest cała mechanika, której efekty widać na sesji.

rasgan 07-01-2007 09:19

Ja znam zasady z 1 edycji, wiec dużo nowego dla mnie tutaj jest.

imported_szympmon 07-01-2007 09:31

Yarot, nie odbieraj mojego postu jako przechwałka albo coś w tym rodzaju.

Yarot 07-01-2007 13:50

szympmon, spoko, nie odbieram ;)
A teraz wracając do sesji. Joachim atakuje ponownie. Podniósł kij i tym razem ma zamiar trafić, czyli wkłada wszystko w to trafienie. Kapitan znów będzie starał się wytrącić broń a jeśli nie wyjdzie, to poświęci się na sparowanie ciosu.
Ponieważ zaczyna się nowa faza walki, znów konieczne jest wyznaczenie Inicjatywy.
Kapitan - zwinność (Zwinność 35)
[dice:dbd7a0a417]1d10+35 = 1500795661 [/dice:dbd7a0a417]
Joachim - zwinność (Zwinność 26)
[dice:dbd7a0a417]1d10+26 = 23737100 [/dice:dbd7a0a417]


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:06.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172