|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
14-06-2008, 23:37 | #1 |
Reputacja: 1 | NIGHTFALL - System autorski w klimacie Survival Horror !!! wprowadzenie Szare światło poranka wpełza do pokoju przez uchylone żaluzje i kładzie się pręgowanym cieniem na kupionym wczoraj w promocji czerwonym dywanie. W domu panuje cisza, nie słyszę nawet nerwowego posapywania mojego dziecka w sąsiednim pokoju. Chwała Bogu, nareszcie śpi spokojnie. Zegarek - 5:20 . Obracam się na drugi bok, przykrywam ciepłą kołdrą i... Na zewnątrz zaczyna narastać niepokojące, mrugające światło. Czyżby Mrs Rollins z naprzeciwka znowu miała zawał? Nie mogła z tym zaczekać do 12? Wygrzebuję się z pościeli. Szlag, jak zimno... Podchodzę do okna, wąską ulicą, rozchlapując brunatne, śniegowe błoto nadjeżdżają wozy pancerne. Z jednego z nich wychyla się żołnierz z megafonem. Nad miastem wiszą ciężkie chmury. Światła na wozach omiatają ściany stłoczonych blisko jezdni domów i zaglądają do ślepych o tej porze okien. Na razie słyszę tylko monotonne brzęczenie głosu żołnierza. Zdaje mi się, że jego oczy lustrują właśnie fasadę mojej kamienicy... Czuję przemożną chęć ukrycia się przed tym spojrzeniem, jednak wyciągam rękę, by poruszyć mechanizmem uchylającym lufcik. Zaczynam odróżniać poszczególne słowa zwielokrotnione echem odbijającym się od ścian:"... postępowania w przypadkach nadzwyczajnych, zabrania się opuszczania mieszkań, otwierania okien i używania telefonów. Prosimy o zachowanie spokoju i nie uleganie panice... Uwaga, z dniem 02.10.1992 miasto zostaje objęte ścisłą kwarantanną. Zgodnie z procedurą 77.." Starannie zamykam lufcik i zasuwam żaluzje. o systemie Nightfall ma opowiadać o grupie ludzi, wyrwanych nagle z ich codziennego świata i postawionych w dramatycznej sytuacji. Pozbawieni środków do życia, osaczeni przez nieznane im zagrożenie starają się przetrwać. Walka odgrywa się w ich psychice, gdy starają się powstrzymać strach i szaleństwo. Odgrywa się w ich sumieniach, gdy starają się zachować resztki człowieczeństwa. Odgrywa się również pomiędzy nimi, gdy tracą wzajemne zaufanie... Atmosfera jest mieszanką dramatu psychologicznego i horroru, określanego mianem "survival horror". Gra fabularna oddaje klaustrofobiczny klimat osaczenia, walkę o każdy następny dzień, balansowanie na krawędzi przetrwania, oraz uczucie całkowitego osamotnienia. Żywe Trupy odgrywają w fabule główną rolę. Ich zadaniem jest przede wszystkim budowanie klimatu. Są powolne, ociężałe, niezdarne, ospałe, niestrudzone i mechaniczne. Ich automatyczne ruchy i reakcje nastawione są na jeden cel. Nightfall jest w pełni darmowym systemem RPG. Wszelkie materiały potrzebne do gry zamieszczone są w dziale Download. Numery gazet "The Nightfall News" mają za zadanie wprowadzić w klimat wydarzeń. Ze względu na trudność odgrywania wielu aspektów osobowości system przeznaczony jest raczej dla doświadczonych graczy. materiały więcej informacji o mechanice, realiach świata na : http://www.nightfallnews.ovh.org/index.htm polecam również film promocyjny : YouTube - Nightfall i co wy na to ? Moje główne pytania odnośnie systemu : - Jakie macie uwagi odnośnie histori przedstawionej w gazecie Nightfall News ? - Co należy zmienić/poprawić w mechanice ? - Czy znacie jakieś sztuczki pomagające w budowaniu klimatu grozy w kontekście lat 90 ? Wszelkie uwagi, propozycje i pomysły mile widziane. Ostatnio edytowane przez Solinarius : 15-06-2008 o 20:48. Powód: Poprawiony na życzenie autora |
15-06-2008, 14:29 | #2 |
Administrator Reputacja: 1 | Post poprawiony, zapraszam do dyskusji.
__________________ Ostatnio edytowane przez Solinarius : 15-06-2008 o 20:49. |
19-06-2008, 09:01 | #3 |
Reputacja: 1 | W końcu! Ja kolekcjonuje gry RPG o Zombie, bo jestem wielkim ich fanem. NightFall będzie już chyba 11 grą tego typu... No więc tak: 1. Co do nazywania systemem autorskim tego - to jest autorska nakładka na WoD, a nie nowy system. 2. Historia jest jak najbardziej ok. Bo czy tak naprawdę w opowieściach o zombie liczy się jakaś historia? Znaczy w sensie jak doszło do tego, że się pojawiły? Nie! Liczy się strach, brak amunicji i headshoty. 3. Mechanika... czy ja wiem w jaki sposób ona wspiera to o czym jest gra... No tak w WoD można grać wszytskim, ale nie o to chodzi. Na pewno plus za Perki. Ale przydało by się ich trochę więcej. Kwintesencją tego systemu (wg. autorów - jak patrzę na zbrojownię to dochodzę do tego wniosku) jest nawalanie do zombie celem przetrzebienia ich szeregów w stopniu pozwalającym uciec gdzieś gdzie jest bezpiecznie. Skoro tak dużo ma być strzelania to postarałbym się o lepszą mechanikę. Może nie aż tak taktyczną jak 3k20 z NS, ale coś bardziej taktycznego niż WoD. Tu przeżycie powinno zależeć bardziej od sprytu, niż refleksu i siły ognia. Gracze powinni mieć możliwość robienia zasadzek i mechaniki dzięki której wiernie odtworzą plan takiej zasadzki. Nie mam pojęcia czy ktoś zna podobną mechanię, może ktoś inny się wypowie. 4. Wykonanie strony jest spoko. Nie ma fajerwreków, ale jak na autorkę bardzo ładnie. 5. Klimat??!! Porady dotyczące klimatu? W moim podpisie masz link do sesji Zombiez! Gracze na niej sami są sobie MG. To coś na zasadzie psychodramy. To czysty storytelling który zawiera mnóstwo klimatycznych opisów i scen mrożących krew w żyłach. Gracze naprawdę są świetni.
__________________ Arkham Radio Ostatnio edytowane przez nonickname : 19-06-2008 o 09:08. |
25-06-2008, 10:49 | #4 |
Reputacja: 1 | Wprowadzenie świetne ^^ czytam dalej.... Jak poczytam, to zedytuje i napiszę więcej. "Ulotki propagandowe zrzucane z Angielskich i Francuskich bombowców na terytorium USA w ramach Europejskiego Programu Pomocy Ocalałym trwającego od 12.11.1992 do 01.01.1993 r." Pogrubione: za rok się urodzę, 12 listopada "NIE CELNA " Ale babol ;/
__________________ Nie ma to jak dobra książka, odpowiednie światło, śnieg za oknem, ciepły koc i lampka porządnego wina. Jeżeli chcesz się skontaktować, pisz na mail lub gg: 13085699 Ostatnio edytowane przez Telomo : 25-06-2008 o 11:04. |