|
Autorskie systemy RPG Rozmowy na temat autorskich systemów RPG |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
23-11-2008, 22:29 | #1 |
Reputacja: 1 | system autorski pod PBF Dłuższy czas nosze się z planami zrobienia systemu rpg, który z założenia byłby przeznaczony do gry na forum. W tej chwili jestem w fazie przechodzenia od świetnych pomysłów do spisanych konkretów. Jest to jednak jeszcze jak na razie zbyt chaotyczne by nadawało się do wstępnej prezentacji. Temat zaś założyłem po to by zaczerpnąć garść informacji. Ogólnie na większości forów związanych z rpg panuje przekonanie że granie rpg na forum ma same wady. Mimo tego jest jednak sporo grupa osób która w ten sposób grywa i tu na Lastinn jest ich całkiem nie mało. Chciałbym was zapytać co najbardziej wam się podoba w PBF'ach, może wtedy udało by mi się położyć większy nacisk na te elementy w moim systemie. Ciekaw jestem wszystkich opinii. |
30-11-2008, 14:22 | #2 |
Reputacja: 1 | Zalety PBFów...nie da się przełożyć na żaden system. Zaletami bowiem są twórczy i pełni zapału pisarkiego mistrzowie i gracze. Pod względem mechaniki, światów i innych spraw związanych z budową systemu...RPGi PBFowe nie różnią się niczym innym od zwykłych RPGów. Czego dowodem są sesje w D&D, Warhammerze, Wampirze, Neuroshimie etc... prowadzone na LI.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. Ostatnio edytowane przez abishai : 30-11-2008 o 14:27. |
02-04-2009, 01:31 | #3 |
Reputacja: 1 | Automatyzacja/zalety użycia klawiatury/komputera, polecenia "usuń" , programów, pomocy naukowych... itd. Jednak to chyba nie ten dział, jeśli chodzi o takie pytanie? Nawet świat autorski może mieć powodzenie jako PBF, czy tutaj na LI. To ciekawe, że zamierzać stworzyć system do samej gry na forum.
__________________ Soulmates never die... |
02-04-2009, 14:10 | #4 |
Reputacja: 1 | Osobiście nie zgodzę się z Abishai'em. Mechanika różnych systemów, jak choćby DnD, sprawdza się po prostu koszmarnie w PBF z tymi wszystkimi rzutami do wykonania. Zaś mechanika do gry na forum powinna być (jeśli już powstanie) przede wszystkim prosta, by była jedynie dodatkiem do postów jakie piszą MG i gracze, oraz na tyle przejrzysta by można było jednoznacznie stwierdzić np. co jest wynikiem danego rzutu. Taka mechanika powinna również, moim zdaniem, operować bardziej na słowach niż na liczbach. Te drugie najlepiej wykluczyć zupełnie, choć to może się okazać niewykonalne. W każdym razie czekam co też Valleors wymyślił :P PS. Solferin - dział jest dobry, bo gdyby chciał to pytanie gdzie indziej zadać (np. w rozmowach ogólnych) to musiałby zakładać wtedy dwa tematy - jeden tam, żeby zadać to pytanie, a drugi tutaj żeby faktycznie opisać ten system w późniejszym czasie. Teraz natomiast mamy 2 w 1 :P |
02-04-2009, 15:06 | #5 |
Patronaty i PR Reputacja: 1 | Gry PBF podobają mi się dlatego, że można stworzyć fajną historię i od razu jest spisana. Grając na żywo ma się mocną, szybką sesję, ale ona gdzies potem ginie, pamięta się tylko fragmenty. Tu jest wszystko czarno na białym, mozna wrócić do dawnych postów. pomaga to też w grze, można wszytsko szczegółowo analizować, nic nie umknie z naszej pamięci bo możemy to ponownie przeczytać. To sprawia, że na forum łatwiej jest "myśleć" - jest na to więcej czasu i żadna informacja nie przepada. Większosć sesji to obecnie storytelling bo mechanika tylko na ogół przeszkadza. Myślę jednak, ze warto wprowadzić bardzo prostą mechanikę do Twojego systemu Valleors. Dzięki temu mamy jakąś losowość a nie widzimisię MG. Powiedzmy sobie jendak szczerze - większość gra w PBF bo nie ma jak lub z kim grać na żwyo Valleors, uchylisz rąbka tajemnicy i powiesz co to będzie za system? Horror, fantasy, science-fiction?
__________________ Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher |
02-04-2009, 15:25 | #6 |
Reputacja: 1 | Gettor, może i masz rację, jednak wiesz, tak czy inaczej, co mu/nam przeszkadza założyć dwa oddzielne tematy dla przejrzystości? (Ktoś nowy będzie musiał przeskakiwać w tym temacie do strony z postem, gdzie jest już opisany świat/mechanika, itp. itd.) A co do tej mechaniki - właśnie od tego są skrypty i programy, by wykonać rzuty kostką i żeby były równie widoczne/przejrzyste dla wszystkich jakby to były prawdziwe kostki rzucone w rzeczywistości.
__________________ Soulmates never die... |
02-04-2009, 19:36 | #7 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
http://lastinn.info/sesje-rpg-dnd/56...-ciemnosc.html Choć i storytelling ma swoje zalety. A co do mechaniki, jakoś nie mogę sobie wyobrazić takiej która lepiej by się sprawdzała w PBFach niż na RPGowym stole.
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. | |
02-04-2009, 19:55 | #8 |
Reputacja: 1 | Ja wrócę do swojego poprzedniego stwierdzenia - dla mnie mechanika PBF, jeśli ktoś już miałby taką zrobić, powinna być prosta i przejrzysta, więc DnD odpada na samym początku. Jednak, jak zauważyła Redone, może autor tematu się wypowie? |
02-04-2009, 21:13 | #9 |
Reputacja: 1 | Ech, przejrzysta i prosta wcale nie musi być. Patrz nieszczęsne typy gry Vallheru. Tam masz chociaż trochę kombinacji związanych z atrybutami/cechami i jakoś to idzie. Może dla PBF też się udałoby coś specjalnego zrobić? I PS, Gettor, chyba autor tematu się już wypowiedział w poście poprzedzającym Twój.
__________________ Soulmates never die... |