lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   Pytania o mechanikę (DnD 3.5) (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/14712-pytania-o-mechanike-dnd-3-5-a.html)

Cedryk 07-01-2015 12:28

Nie ma takiej możliwości.
Żadna postać humanoidalna i o normalnej ilości kończyn nie będzie w stanie wygenerować więcej niż 7 ataków, przypadek gdy wykorzystuje się atut potężniejsza walka dwoma brońmy.
Powyżej 20 poziomu postaci nie zwiększa bazowej ataku, lecz tylko otrzymuje epicką premię do ataku, która to nie zwiększa ilości ataków.

Googolplex 07-01-2015 13:07

Mnich minimum 15 poziomu pod działaniem czaru przyspieszenie używający Belt of Battle ma już w ciągu swojej tury 12 ataków.

D&D to system heroic tu wszystko jest możliwe.

Cedryk 07-01-2015 13:22

ok.
Lecz pytanie nie dotyczyło maksymalizacji ataków w rundzie, a obliczania bazowej do ataku i ataku całkowitego będącego akcja całorundową w przypadku gdy postać ma dwie lub więcej klas.

Someirhle 08-01-2015 01:12

Ja mam pytanie z zaawansowanego grzebactwa. Konkretniej, lwia część podręczników do faerunu została wydana pod 3.0, pytanie brzmi czy to wszystko zostało kiedykolwiek, w jakikolwiek sposób zaktualizowane pod 3.5? Czy tylko homebrew?
Rzecz którą konkretnie chciałbym stamtąd wydostać to Orc Scout, prestiżówka z Silver Marches, ale powyższy brak kompatybilności starego contentu zdrażnił mnie już przy kilku okazjach.

I jeszcze, jeśli ktoś przypadkiem zna ciekawe warianty/prestiżówki/atuty cokolwiek pozwalającego stworzyć postać w podobnym tonie (bez magii, dobre umiejętności walki, różne takie skradactwa i dużo premii/ punktów na umiejki) to chętnie bym o nich usłyszał.

A poza wszystkim, to smutne, jak bardzo underpowered są biedni orkowie i półorkowie, sigh.

Cedryk 08-01-2015 08:01

Zasada jest tak jeśli czegoś nie ma w 3,5 to znaczy, iż działa na zasadach z 3,0.
Srebrne marchie dotknęły tylko niewielkie zmiany i nie dotyczą one umieszczonych w nich klas.

Tak biedni orkowie, zawłaszcza biedny wojenny wódz orków z dodatku rasy Ferunu. ;)

Googolplex 10-01-2015 19:14

Cytat:

Napisał Someirhle (Post 537213)
I jeszcze, jeśli ktoś przypadkiem zna ciekawe warianty/prestiżówki/atuty cokolwiek pozwalającego stworzyć postać w podobnym tonie (bez magii, dobre umiejętności walki, różne takie skradactwa i dużo premii/ punktów na umiejki) to chętnie bym o nich usłyszał.

Pierwsze co mi przychodzi na myśl to prestiż Dread Commando z Heroes of Battle. Bo już Factotum i Chameleon mają dostęp do magii...

PS Dread Commano to chyba jedyna znana mi postać która potrafi skradać się skutecznie biegnąc w pełnej płytowej zbroi, a przynajmniej nie przypominam sobie innych.

PPS Z drugiej strony już Mithril Fullplate of Nimbleness ma max dex +4 i check penalty 0... a droga nie jest.

Edit:
PPPS Co do samego Orc Scouta to nie znalazłem aktualizacji ani w żadnym podręczniku ani na stronie wizardów. Trafiłem jednak na bardzo podobną do tej prestiżówki klasę podstawową z podręcznika Complete Adventurer. Klasa nazywa się po prostu Scout.
Tu link który może ale nie musi działać :P

Zormar 18-01-2015 12:37

Witam i chciałbym prosić o odpowiedź jak najszybciej.

Otóż, czy umagicznienie pancerza sprawia, że spada szansa na niepowodzenie czaru? Jak tak to o ile?

Chodzi o to, że chciałbym zbroję, która nie powodowałaby szansy na niepowodzenie. Jednym ze sposobów jest to, że będzie z mithrilu (szansa niepowodzenie spada o 10%)

Cedryk 18-01-2015 13:03

Jedyny sposób to właśnie użycie specjalnych materiałów. Nie przypominam sobie, na ten moment, żaden specjalnej cechy magicznej, która by takie coś dawała.
Jedyny przedmiot magiczny jaki mi się w tej chwili przypomina to ścisłe określony pancerz zbroja mozaikowa pełna zbroja płytowa +2, szansa niepowodzenia czaru wtajemniczenia 25%. str 95 Księga broni i ekwipunku.
Poczynając od:
elfi liściosplot, elfi ciemnoliść, żywy metal -5% zmniejsza szansę niepowodzenia czaru;
mithryl, szkło stal -10%;
żelazo kwarcowe -20%, jednakże waga *2 rośnie;

Przy najniższych poziomach preferuję żywy metal lub mithryl. Żywy metal, gdyż otrzymuje się prawie niezniszczalną zbroję. Jedynie dezintegracja może ją zniszczyć.
Gdy już bogatsza postać to szkłostal.

Zormar 18-01-2015 13:07

Nie ucieszyło mnie to za bardzo, bo 20%, a 10% to różnica bardzo znaczna...

Rozumiem też, że elfia kolczuga +1 będzie mieć bonus do KP +6 (zamiast normalnego +5), a do tego kara do umiejek to będzie 0 (a nie -2, gdyż niweluje 1 za umagicznienie i 1 za mistrzowskie wykonanie) tak?

Przyznam się, że jakoś nie mogę znaleźć w tych podręcznikach informacji o tym.

Cedryk 18-01-2015 13:26

elfia kolczuga to jest po prostu kolczuga z mithrylu nazwana tak bo pierwsze nosiły ją elfy.
+1 do pancerzy daje tylko premię do KP, zaś wszystkie pancerze wykonane ze specjalnych materiałów traktuje się jako mistrzowsko wykonane, lecz nie dają one zwyczajnych plusów charakterystycznych dla mistrzowskiej zbroi, lecz tylko to co daje specjalny materiał.
Zatem w/w pancerz będzie miał +6KP i karę z pancerza do testu umiejętności -2


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:37.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172