lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   Pytania o mechanikę (DnD 3.5) (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/14712-pytania-o-mechanike-dnd-3-5-a.html)

Warlock 26-10-2014 14:08

Cytat:

Jak wgląda sytuacja gdy Łotrzyk rzuca zaklęcie ze zwoju przy użyciu umiejętności 'Stosowanie Magicznych Urządzeń' ST wynosi: 20+poziom czarującego (nie czaru) tak?
Tak, ale trzeba pamiętać, że jeśli Twoja postać nie posiada odpowiednio wysokiego atrybutu odpowiedzialnego za rzucanie zaklęcia (np. inteligencja dla zaklęć czarodziei) to musisz od wyniku testu na Stosowanie Magicznych Urządzeń odjąć 15 i to będzie Twój odpowiednik atrybutu odpowiadającego za rzucanie zaklęcia (np. wyrzuciłeś 20 na kostce, do tego masz bonus +10 z umiejętności, czyli razem 30. Od tego wyniku odejmujesz 15, więc zostało 15 i to będzie Twój odpowiednik inteligencji/charyzmy/mądrości).

Jaki jest poziom czarującego dla poszczególnych poziomów zaklęcia możesz znaleźć tutaj w tabeli Scroll Spell Levels.

Cytat:

Następna rzecz jeżeli rzuca kule ognistą która zadaje obrażenia (lecę z pamięci teraz) 1k6+poziom czarującego to jakie maksymalne obrażenia może zadać, gdzie Łotrzyk nie posiada żadnych poziomów czarującego, i na koniec jak wyglądają rzuty obronne ? Wczoraj graliśmy, użyłem zwoju z czarem 'głęboka drzemka' (Łotrzyk) i rzut na obronny na wole wynosił 10+poziom zaklęcia.
Nie jestem tutaj w 100% pewien, ale patrząc na tą tabelę można łatwo ustalić jakie obrażenia zadasz. Jeśli zaklęcie fireball ma 3 poziom magiczny to spisane na zwoju jest traktowane jakby rzucał je czarodziej 5 poziomu. W efekcie zadasz 5k6 obrażeń.
Rzuty obronne to 10 + poziom zaklęcia + Twój modyfikator z atrybutu odpowiadający za rzucanie zaklęć.
A więc w przypadku kuli ognia będzie to 10 + 3 + 2 (jeśli masz 15 inteligencji) = 15.

Osobiście nie polecam kupować zwojów, a zamiast tego różdżki. Różnica w cenach jest ogromna, ale różdżki są o wiele mniej zawodne i na dłużej starczą. Np. różdżka leczenia lekkich ran kosztuje 750 golda, ale masz za to 50 ładunków, czyli w efekcie 15 golda za jedno leczenie lekkich ran. Nie opłaca się kupować różdżek zaklętych kulą ognią, bo to zbyt drogie, ale już np. zaklęcie niewidzialności wplecione w różdżkę dla łotrzyka jest bardzo przydatne.

Pablo0220 05-12-2014 01:08

Kolejna sprawa, znajomy gra mnichem robiąc mu kartę natrafiłem na niejasność co do umiejętności "Grad ciosów", opis umiejętności odwołuje nas do tabelki 3-11:Mnich kolumna grad ciosów, (Podręcznik Gracza 3.5 str.44) która moim zdaniem nie zgadza się z opisem. Dokładniej, wg opisu mnich podlega karze -2 do testów ataku, na 5 poziomie kara maleje do -1 a na 9 do 0, a wg tabeli kara znika już na 3 poziomie. Będę bardzo wdzięczny za wyjaśnienie :) Od razu zapytam o tą tabelę, wartości z niej (-2/-2, -1/-1, +0/+0, +1/+1 itp.) świadczą o ataku raz jedną ręką a potem drugą tak ?

Cedryk 14-12-2014 22:55

Niekoniecznie mogą być to np dwa ciosy jedną ręką, uderzenie i szybkie kopnięcie lub jakaś ich kombinacja byle były dwa z początku.
Kary odnoszą się do bazowej ataku mnicha według, której jest obliczany grad ciosów.
Na trzecim poziomie bazowa premia czyli nie uwzględniająca jeszcze modyfikatora z siły do ataku mnicha wynosi+2. Zatem może zadać atak jeden z +2 lub zastosować grad ciosów i zadać dwa ataki z +0,
Na 5 poziomie może albo zadać jedne cios z bazową +3 (+mod z Siły), lub w przypadku gardu ciosów dwa ciosy z +2/+2 (+mod z Siły), czyli modyfikator za grad jest prawidłowy i spadło ograniczenie z -2 do -1

Pablo0220 28-12-2014 12:31

Jak wygląda zarządzanie twierdzą, małym zamkiem ? słyszałem że trzeba mieć 15 rang dyplomacji co można osiągnąć dopiero na 12lvl.. ktoś coś wie na ten temat ?

Cedryk 28-12-2014 13:02

Nie nie ma żadnych ograniczeń. Możesz być panem zamku nawet na pierwszym poziomie, o ile jakimś MG ci go da, pytanie czy potem go obronisz już jest inną kwestią.
Co do budowania informacji więcej znajdziesz w Poradniku Budowniczego Twierdz.

Pablo0220 06-01-2015 13:26

kolejna rzecz :P jeżeli postać posiada 2 klasowość i w jednej klasie ma już dwa ataki np łotr na 8 poziomie +6/+1 a w drugiej klasie np w skrytobójcy na 3 poziomie posiada premię +3, to premia łączy się z dwoma atakami +9/ +4 ? czy tylko z pierwszym +9/+1 ?

Cedryk 06-01-2015 15:43

Zasad jest prosta kolejne ataki są zmniejszone o 5.
Czyli sumujemy bazowe.
np +5 z podstawowej klasy i +10 z prestiżowe klasy otrzymujemy bazowy +15/+10/+5 Jednakże pamiętać należy, że aby pojawił się kolejny atak premia do niego musi po odjęciu wynieść przynajmniej +1, oraz iż może być maksimum 4 ataków.

Pablo0220 06-01-2015 15:51

Dobrze a postać posiadająca z jednej klasy bazową premię do ataku +4 a z drugiej +2 posiada dwa ataki ? pierwszy z premią +6 a drugi z premią +1 ?

Cedryk 06-01-2015 16:09

Tak sumujesz 4+2=6 to jest pierwszy atak, potem -5 otrzymujesz +1 zatem masz drugi atak.
+6/+1

Obliczenie powyższego mojego poprzedniego przykładu wyglądało tak:
5+10=+15. potem -5 otrzymując drugi atak z +10, potem -5 otrzymujemy trzeci atak z +5 potem -5 otrzymujemy 0 zatem nie otrzymujemy następnego ataku ostatecznie atak wielokrotny wygląda dla tego przykładu +15/+10/+5

Pamiętaj też, że wartość premii z różnych klas do rzuty odpornościowego też się sumuje.

Googolplex 07-01-2015 11:44

Cytat:

Napisał Cedryk (Post 536918)
Jednakże pamiętać należy, że aby pojawił się kolejny atak premia do niego musi po odjęciu wynieść przynajmniej +1, oraz iż może być maksimum 4 ataków.

Tylko, żebyś się nie zdziwił jak jakaś postać będzie miała tych ataków 24 w turze. :lol2:


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:00.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172