lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   Pytania o mechanikę (DnD 3.5) (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/14712-pytania-o-mechanike-dnd-3-5-a.html)

Googolplex 18-01-2015 23:12

Więc tak... Koszulka kolcza z mithrilu +1 będzie miała karę do testów 0 ponieważ mistrzowskie wykonanie obniża karę o 1 a mithril jako materiał o dodatkowe 3 razem obniżają karę o 4.

Istnieje również umagicznienia które mogą zniwelować tak szansę niepowodzenia czaru jak i kary do umiejętności.
Twilight - obniża szansę niepowodzenia czaru o 10% (razem z mithrilem jest to już -20% do szansy niepowodzenia)
Nimbleness - zmniejsza kary do testów o 2 (więc mistrzowski, mithrilowy pancerz z tym umagicznieniem będzie miał kary do umiejetnosci zmniejszone o 6)

Cedryk 21-01-2015 16:05

Gdzie znajdują się zasady zmniejszania kosztu przedmiotów magicznych, poprzez zastosowanie wymagalnych klas postaci lub aktywowania poprzez specyficzna zdolność lub zdany test umiejętności.

Molkar 21-01-2015 18:16

Podręcznik Mistrza Podziemi strona 282

psionik 22-01-2015 15:35

Cytat:

Napisał Googolplex (Post 538903)
Więc tak... Koszulka kolcza z mithrilu +1 będzie miała karę do testów 0 ponieważ mistrzowskie wykonanie obniża karę o 1 a mithril jako materiał o dodatkowe 3 razem obniżają karę o 4.

Wydaje mi się, że każda mithralowa zbroja/broń jest z założenia mistrzowska i w przypadku zbroi jest to już wliczone w opis materiału, podobnie jak koszt mistrzowskiego przedmiotu wliczony jest w koszt materiału podanego w tabelkach.

Dodatkowo, koszulka kolcza ma ACP -2, Mithral redukuję karę o 3, więc i tak będzie 0 ;)
Jeśli chodzi o mithralową kolczugę +1, to tak jak wspomniano ma AC+6, Max Dex +4, ACP -2 i ASF 10% (wybaczcie angielskie skróty). Dodatkowo traktowana jest jak zbroja lekka.

Cedryk 22-01-2015 15:40

Mi również się tak wydaje. To jest zapewne jedne z zgrzytów sytemu z którymi Mg, każdy na swój sposób musi sobie poradzić.

Zormar 22-01-2015 18:28

Trochę właśnie jest to czasem zamotane, lub po prostu nieczytelnie napisane.

Molkar 22-01-2015 18:34

Czy ja wiem czy niejasno napisane ??
Mithril powoduje, że dana zbroja jest o kategorię lżejsza (max da się zejść do lekkiej)
Szansa niepowodzenia czaru - 10%, Premia ze zręczności + 2, kara do testów - 3, no i waga mniejsza o 50%

Prosty template który nakłada się na item ;)

Cedryk 22-01-2015 19:27

Lecz jednocześnie również napisane jest, iż każdy mithrilowy pancerz czy też broń jest automatycznie mistrzowski, co zostało już uwzględnione w cenie takiego pancerza lub zbroi.
Zaś cechy mistrzowskie to zmniejszeni o jeden kary z pancerza , lub +1 do trafienia dla broni.
Zatem w tym jest naprawdę zamieszane, dlatego Googolplex podaje inny sposób wyliczania niż ja. Sumuje cechy mitrilu z cechami mistrzowskiego pancerz lub broni.

Molkar 22-01-2015 19:57

W sumie, ale który system jest doskonały, DnD i tak jest chyba systemem który ma na większość sytuacji przewidziane tabelki :P

Googolplex 27-01-2015 20:15

W sumie to owszem, przedmiot z mithrilu jest mistrzowski ale nie jest podane, że premie wynikające z mithrilu zawierają w sobie premie za mistrzowskie wykonanie w przeciwieństwie do opisu magicznych magicznych jest to wyraźnie zaznaczone. Więc interpretacja zależy od konkretnego MG.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:17.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172