Cytat:
|
Mam takie 2 pytania co do atutów. Czy jeśli czarodziej weźmie wzmocnienie czaru, lub maksymalizację, to wszystkie czary automatycznie takie są, czy on może sobie wybrać która tak, a który nie? No i druga sprawa, czy można odrzucić początkowy atut na rzecz innego? EDIT: Czy kapłan na 1 poziomie (pomijając atuty rasowe) ma 2 (atut klasowy i premiowy), czy 3 atuty (klasowy, premiowy i wynikający z poziomu postaci)? |
Ad1. Metamagiczne atuty działają na wszystkie czary, nie musisz wybierać przy wybieraniu atutu czaru na który będzie działał. O jednym trzeba tylko pamiętać, każdy czar wzmocniony atutem zajmuje komórkę na czar wyższą o tyle o ile wskazuje atut. Można też użyć naraz dwóch lub więcej atutów matamagicznych wtedy poziom komórki sumują się. Magiczny pocisk czar pierwszego kręgu jako wzmocniony trzeba poświecić komórkę o 2 wyższy czyli przeznaczoną na czary trzeciego kręgu, zmaksymalizowany o 3 czyli czwartego kręgu, zaś wzmocniony i zmaksymalizowany aż o 5 czyli kręgu 6. Oczywiście trzeba mieć dostęp do tych komórek czyli być na poziomie co najmniej 11 w ostatnim przypadku. I oczywiście masz dowolność, możesz wzmacniać posiadanymi atutami metamagicznymi czary, ale nie musisz. Ad2. Nie bardzo wiem o czym mówisz. Każda postać ma na pierwszym poziomie tylko jeden atut. Wyjątki dodatkowy atut wynikający z rasy jest np. u człowieka. Z podstawowych klas tylko wojownik ma na pierwszym poziomie klasowy dodatkowy atut premiowy do wykorzystania na atuty z listy wojownika. Ad.3 Ogólnie ilość atutów zależy od poziomu postaci. Atuty otrzymuje się na 1,3,6,9,12,15 itd +3 poziomy. Do tego może dojść niekiedy atut premiowy wynikający z rasy. Do tego dochodzą atuty wynikający z poziomu w klasie, tam gdzie jest taka specjalna zdolność jak atutu premiowy czyli np wojownik i czarodziej. |
Cytat:
Cytat:
|
Cytat:
|
Co prawda nie o to chodzi, ale ciekawa informacja, przyda się ^^ |
Kapłan na pierwszym poziomie ma takie zdolności specjalne. Odpędzenie lub karcenie nieumarłych. Nic więcej. Każdy kapłan wybiera też 2 domeny kapłańskie z pośród domen oferowanych przez jego boga. Domena daje dostęp do czarów domenowych oraz jakąś zdolność domenową. W każdym Kręgu magii w przypadku kapłana jest 1 czar domenowy, który musi być wybrany spośród dwóch czarów domenowych oferowanych na danym poziomie. Zapis w podręczniku np kapłan poziomu 1 - czary kręgu 1 =1+1 jeden czar wymedytowany(wymodlony) wybrany spośród wszystkich czarów dostępnych kapłanowi + jeden z domen. Do tej liczby dodaje się czary, które można rzucić wynikające z poziomu cechy odpowiadającej za czarowanie dla kapłana roztropność (z ang. Wis). Ilość czarów zależnych od od cechy znajdziesz w pierwszej tabelce. Kapłan posiada też spontaniczne czarowanie czyli może zamienić dowolny czar wymodlony w tym dniu z danego kręgu na czar leczenia ran danego kręgu lub jeśli jest zły to na zadawanie ran. Wybiera jeden atuty z tego powodu, że jest na poziomie pierwszym. Jeśli kapłan ten jest człowiekiem, to ma z rasowych cech dodatkowy atut do wyboru. PS. &Autumm niedokładnie kapłan owszem może się posługiwać bronią bóstwa, tak zresztą jak każda postać nieposiadająca biegłości w danej broni, lecz z odpowiednimi modyfikatorami ujemnymi za brak biegłości. Kapłan jednak może wybrać domenę wojny o ile jego bóg ma taką domenę. Wtedy i tylko wtedy otrzymuje atut biegłość w broni bóstwa plus atut skupienie na broni dotyczącym tylko broni ulubionej dla bóstwa. PS. @CCORD aby wszystko się wyjaśniło potrzebuję informacji jakiej rasy jest kapłan i jakie domeny wybrał. Zakładam, iż mowa jest o kapłanie na pierwszym poziomie |
A co jeśli kapłan zechce zmienić bóstwo? |
To nie jet takie proste wiąże się to z wykonaniem misji dla hierarchii nowej religii a potem kapłani bóstwa odprawiaj modlitwę (czar) Pokuta. Dodatkowo naraża się na niechęć wszystkich, którzy wcześniej go znali. |
Kapłan jest człowiekiem z domeną dobra. |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:11. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0