lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   DnD i systemy d20 (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/)
-   -   [DnD 5e] - elementy survivalowe (http://lastinn.info/dnd-i-systemy-d20/19346-dnd-5e-elementy-survivalowe.html)

Mroku 14-09-2021 09:28

Tutaj masz trochę różnych pomysłów, choć to głównie od gracza zależy, co będzie chciał robić w wolnym czasie :)

W pełni zgadzam się z Asmo w aktywnościach, które wypisał, oprócz tego można wykorzystać też jakieś zahaczki z historii postaci (jeśli gracz jakieś zostawił). To nie muszą być od razu questy angażujące całą drużynę ale jakieś proste zadania, tak, żeby gracz miał o czym pisać i przy okazji nie narzekał, że się nudzi ;)

Rewik 26-09-2021 17:37

Dziękuję, faktycznie nie powinno być z tym problemu. Większość pomysłowości i tak leży tutaj po stronie gracza\ki. Choć z pewnością wątki osobiste będę chciał tutaj nieco rozwinąć, a i czasem na pewno dodam cos od siebie ciekawego, a wtedy podane linki i pomysły będą pomocne. W sumie przy przygodzie "gotowcu" będą to okna gdzie można stworzyć coś zupełnie swojego, a to zawsze na plus.

Chcę poruszyć jeszcze przed rozpoczęciem mojej sesji ostatni temat - medycyna.

Cel:
Magiczne leczenie dostało trochę po miejscu, gdzie według wytycznych LI plecy tracą swoją szlachetną nazwę. Częściowo zostawia to przestrzeń dla medycyny. Nasz cel to uczynić medycynę wartościową umiejętnością!

Podręcznik mówi tak:
Testy Mądrości (Medycyna) stosuje się w próbach stabilizacji umierającego towarzysza lub przy diagnozowaniu choroby.

W sumie spoko. Choroby to świetny temat, mający potencjał fabularny. W Przewodniku Mistrza Podziemi [PMP] niestety podano tylko 3 przykładowe choroby. Oczywiście mogę wymyśleć własne, ale dodatkowe inspiracje mile widziane.. Rozpoznanie choroby pozwala określić jakie środki zaradcze należy wykonać/znaleźć.

I to w sumie tyle. Wiem, że stosuje się też tę umiejętność do śledztw, sekcji zwłok etc.

Dodatek Frostburn dodaje kilka ran, które opierają się właśnie na medycynie, które są w dodatku bardzo tematyczne dla mojej sesji.
Jest jeszcze ropiejąca rana, którą można uleczyć dowolną magią, albo 10 zdanymi testami medycyny ST15 co 24 godziny. Dysproporcja karygodna, więc w zasadzie odpada.

Czy waszym zdaniem należałoby rozszerzyć kompetencje tradycyjnych medyków w dnd? O co i jak?

Mroku 29-09-2021 20:15

Cytat:

Napisał Rewik (Post 927959)
Czy waszym zdaniem należałoby rozszerzyć kompetencje tradycyjnych medyków w dnd? O co i jak?

Moim zdaniem nie, bo DeDeki nie są do tego. Postać wyrzuca odpowiednią ilość oczek na kości i wie, z czym się zmaga (albo nie, jeśli oblała test). To właśnie odróżnia bohatera od zwykłego peasanta, że w przypadku dobrego rzutu na Medycynę wie, jak zareagować (wtedy można to tłumaczyć, że np. postać spotkała się już wcześniej z taką chorobą itd.). Nie widzę tu innego, logicznego rozszerzenia Medycyny bez przesadnego przekombinowywania. A w przypadku Rime of the Frostmaiden BG będą i tak mieć przewalone bez dodatkowego naginania/dopasowywania jakichś zasad.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:25.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172