lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Komentarze do sesji RPG - Fantasy (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-fantasy/)
-   -   [Warsztaty Savage Worlds]BiB - Fortuna i SÅ‚awa! (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-fantasy/17574-warsztaty-savage-worlds-bib-fortuna-i-slawa.html)

RyldArgith 03-12-2017 18:20

Enb tez bedzie za odstawieniem alkoho...ups... dziewczyn do pałacu. :P
Co najwyżej w drodze do pałacu będzie osłaniać rydwan, rzucając oszczepami w atakujących ich. A jak będą blisko, to tarcza w dłoń i miecz.

Prince_Iktorn 03-12-2017 19:53

Ok, to brakuje tylko deklaracji Slana.
Slan, w tej turze pościgu (4) Samarytha może próbować atakować każdego, nawet Xalotuna. Nikt nie może zaatakować jej, bo ma najwyższą kartę akcji :D

Kerm 03-12-2017 19:54

Cytat:

Napisał Prince_Iktorn (Post 756739)
Ok, to brakuje tylko deklaracji Slana.
Slan, w tej turze pościgu (4) Samarytha może próbować atakować każdego, nawet Xalotuna. Nikt nie może zaatakować jej, bo ma najwyższą kartę akcji :D

To trzeba wykorzystać :D

Slan 04-12-2017 12:59

Tak, najchętniej Xala
Mam awaryjnÄ… myszkÄ™ i wolniej piszÄ™.

Prince_Iktorn 04-12-2017 22:25

Rozstrzygnięcie deklaracji graczy
Enb, Bhatra odjeżdżają, rezygnują z pościgu. Najemnicy odpuszczają, nie atakują. Xalotun ucieka.
Samarytha atakuje Walka 12+2/5 -2 za brak pewnej reki = trafiła
Obrażenia 5+3=8= nie weszło.

Pościg tura 5
Karty i testy
Port
WROGOWIE
Grupa Xalotuna Jeździectwo 5/ 5= 1 karta 3 karo Nie mają możliwości ataku wręcz, uciekają dalej do statku

Najemnicy 2 (5 ludzi) grupa Jeździectwo 2=brak karty,

Najemnicy 3 (3 ludzi) grupa Jeździectwo 4-1=brak karty, mają permanentną karę -1 do testów.

POSTACI GRACZY
Samarytha Jeździectwo 1/2= brak karty,

Marcus Jeździectwo 2/ 3= bez karty,

Minęła 5 tura, pościg kończy się w porcie.



Ponieważ Xalotun dojechał do swojej galery, to zaczynamy Bitwę :)

Bitwę prowadzić chciałbym zgodnie z zasadami z podręcznika podstawowego, Siłę Bojową liczyłem przy pomocy podręcznika Strzępy Sztandarów do BiB.
Ogólnie sytuacja wygląda następująco:
Xalotun chce odpłynąć. Aby mógł to zrobić bezpiecznie musi zniszczyć balisty na wieżach.

Dowodzący armiami: Tricarnijski Książę-wojownik Xalotun (Siła Bojowa =555 ; 10 znaczników, 9 jawnych, 1 ukryty) i dowódca gwardii Hektor Draco (Siła Bojowa =200 ; 4 znaczniki) wykonują testy sporne Wiedzy (strategia).

Za każdy sukces i przebicie strona która wygrała test niszczy 1 znacznik przeciwnika. Gdy zniszczone zostaną wszystkie znaczniki jednej ze stron, lub strona Xalotuna zniszczy dwa znaczniki na wieżach i przygotuje statek, Galera zdoła odpłynąć. Dowódcy dostają modyfikatory do rzutów za specjalne okoliczności, np. ilość znaczników, manewry, balisty na wieżach itp. ;)

Postacie graczy mogą angażować się na dwa sposoby:
Pierwszy to oficjalny (zgodnie z zasadami). Postaci testują swoją umiejętność walki której używają i za sukces i każde przebicie dodają + 1 do testu dowódcy swojej strony. Mogą jednak odnieść obrażenia. To obrazuje to że włączają się do walki bezpośredniej z żołdakami wroga.
Drugi to mój, nieoficjalny. Postaci mogą zaangażować się w pojedynek ze specjalnymi postaciami strony przeciwnej (dowódcami itp.) Dowódcy mogą mieć obstawę. Wtedy rozgrywają z nimi standardową walkę, a w każdej turze gdy walczą, postaci specjalne wroga mogą tylko walczyć. Np. dowódca nie dowodzi, tylko walczy a dowodzi jego zastępca, zwykle o gorszej umiejętności. Tury walki są krótsze niż bitwy ale w drugim przypadku odpuszczamy to, i tury walki są tej samej długości co tury bitwy – fabularnie rzuty na ataki obrazują tylko jedne z wielu wymian ciosów, te, w których postać ma szanse zadać obrażenia. Im dłużej uda się zająć postaci specjalne wroga, zwykle tym lepiej.

Aby mogli odpłynąć, kapitan statku co rundę wykonuje test żeglowania. Musi uzbierać określoną ilość sukcesów, wtedy galera będzie gotowa do wypłynięcia.

MAPKA
Na czerwono wrogowie, Xalotun, Chatoy, na niebiesko Gwardia, na zielono Marcus i Samarytha. Duże znaczniki to "oddziały" od kilkunastu do kilkudziesięciu ludzi i koni. (I sorki za słabą jakość znaczników graczy i dowódców wroga - coś się źle przeskalowało, a nie mam już sił, żeby drążyć gdzie ;))

I teraz pytanko, czy włączacie się do bitwy? Czy może uciekacie? Jeśli włączacie się to jak? Siekacie żołdaków, czy próbujecie dopaść dowódców? Bitwę można też wygrać przez zniszczenie żetonów przeciwnika (pomoc w siekaniu żołdaków).

Edit: Wstawilem poÅ›cig i wstÄ™p do bitwy do tematu sesyjnego, jakby co to możecie odpisywać í-½í¸‰
Chyba bedzie lepiej z mojej strony wstawiac krotkie opisy fabularne z walk itp. od razu tam i co najwyżej edytować post.

Kerm 05-12-2017 08:00

Z tego wynika, że Xalotun jest - lekko licząc - dwa razy silniejszy od przeciwników... Kiepsko to świadczy o księciu Darsusie, który - ponoć - nie ufał Xalotunowi ;)

Mapkę trzeba BARDZO powiększyć, żeby ujrzeć graczy ;)

Co do bitwy, to proponuję sposób pierwszy.

Marcus zrezygnuje z bycia na grzbiecie wierzchowca. Zajmie miejsce na jakimś podwyższeniu, by stamtąd strzelać do przeciwników.

Slan 05-12-2017 08:31

Sami pewno by wolała sposób drugi, ale ja ten pierwszy. Więcej pomożemy.

Prince_Iktorn 05-12-2017 08:39

Cytat:

Z tego wynika, że Xalotun jest - lekko licząc - dwa razy silniejszy od przeciwników... Kiepsko to świadczy o księciu Darsusie, który - ponoć - nie ufał Xalotunowi :wink:
Ilościowo jest podobnie. Kwestia jakości :D Według zasad ze Strzępów sztandarów, Siłę bojową oblicza się biorąc pod uwage ilości żołnierzy różnych typów i na tej podstawie wylicza się ilość znaczników. Nie mam teraz rozpiski, ale można powiedzieć, że ilość żołnierzy na znacznik Srebrnych Masek to tak 1/2 ilości gwardzistów. :)

Co do mapki, to tak to bywa, jak siÄ™ robi mapy ok. godz. 22 :D

RyldArgith 05-12-2017 09:52

Nie wiem jak Bhatra, ale Enb po odwiezieniu ksiezniczki i Tary w bezpeiczne miejsce będzie za tym by wracać do walki. To tak informacyjnie, post napisze po pracy pewnie.

Mike 05-12-2017 14:10

Taki też plan ja miałem :)


edit:

zedytowałem posta o przemyślenia Bhatry.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:44.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172