lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Komentarze do sesji RPG - Fantasy (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-fantasy/)
-   -   [Warsztaty Savage Worlds]BiB - Fortuna i Sława! (http://lastinn.info/komentarze-do-sesji-rpg-fantasy/17574-warsztaty-savage-worlds-bib-fortuna-i-slawa.html)

Prince_Iktorn 02-11-2017 09:29

Ten zwyczaj ma jedno konkretne plemię z wielu, więc nic nie stoi na przeszkodzie, aby Twoje plemię miał inne zwyczaje :)

RyldArgith 02-11-2017 09:43

Dobrze. Jedziemy z kartą zatem. Niech będzie że plemię sprzedało na gladiatora. Po czym mija rok i postać zyskuje wyzwolenie i udaje się do domu. A plemię zostało wybite. Teraz będzie szukanie zemsty. Ewentualnie jest w drodze do domu i nie wie co sie działo z plemieniem.

Jak kartę zrobić, w jakimś programie specjalnym, w Wordzie? Gdzie umieścić kartę. Tu czy na pw? Jakiś wzór karty preferujesz?

Prince_Iktorn 02-11-2017 09:50

Przy pisaniu odpowiedzi wylogowało mnie ;)

Od razu co polecam:
W tym systemie nie ma tzw "dump-stats", tzn. każda cecha jest ważna.

Najogólniej poziomy cech i umiejętności przedstawiają się następująco:
brak umiejętności - osoba kompletnie niewyszkolona w danej dziedzinie. MG może odmówić w ogóle wykonania testu.
k4 - podstawowe przeszkolenie - np. uczeń szkoły ochroniarskiej (strzelanie), chłop w settingu fantasy (walka)
k6 - przeszkolony zawodowiec w danej dziedzinie - np. młody policjant, giermek
k8 - doświadczony zawodowiec w danej dziedzinie - np. starszy policjant (lub początkujący SWAT-owiec), starszy giermek (młody rycerz)
k10 - początkujący elitarny w danej dziedzinie - np. początkujący członek SAS lub Delta Force, doświadczony rycerz.
k12 - elitarny - doświadczony członek SAS lub Delta Force, Rycerz Gwardii Królewskiej.

To tak dla świadomości jaki jest Twój potencjalny poziom poziom postaci, istotne są też przewagi jakie się dobiera.

Co do przewag, polecam Szybki (odrzucasz karty inicjatywy poniżej 5) i przewagi których nazw teraz nie mam jak sprawdzić jak brzmią w wersji polskiej, w angielskiej to Level Headed i Improved Level Headed. Te dwie przewagi sprawiają że losujesz odpowiednio dwie lub trzy karty inicjatywy i działasz na najwyższej.
Ponieważ w tym systemie Inicjatywa zmienia się z rundy na rundę, generalnie te przewagi są bardzo dobre dla wojowników.
W samym BiB dobra przewaga to Loincloth Hero/Bikini Heroine (Bohater w przepasce/Bohaterka w bikini?) - jeśli nie zamierzasz się opancerzać.

Wzór karty dowolny, może być tu lub na PW, jak Tobie bardziej pasuje.
Na forum krótko grałem w savage, jest tu jakiś standardowy wzór karty, chyba w panelu sesji, więc żaden specjalny program nie jest wymagany.
Dla jasności polecam najpierw zrobić postać na poziomie Nowicjusz a potem rozwijać ją do poziomu Doświadczony (łatwiej ogarnąć co się zmienia i kiedy).

RyldArgith 02-11-2017 11:46

Czytam te tworzenie postaci i nie wiem jak statystyki rozłożyć. Wszystkie niby ważne a punktów za mało. A co z przewagi. Według podręcznika to mam jedną przewagę darmo. A inne jak zawady dodam jakieś. Czy tak?

Prince_Iktorn 02-11-2017 14:57

Cytat:

Czytam te tworzenie postaci i nie wiem jak statystyki rozłożyć. Wszystkie niby ważne a punktów za mało.
To jest bardzo częsta przypadłość, u wielu graczy :D
----------------
Możesz zacząć tak:
Startowo:
Siła k6
Zręczność k6
Wigor K6
Spryt k6
Duch k6

Przewaga darmowa: Szybki
Zawady: Bohaterski, Kodeks honorowy

Umiejętności :
Walka k6
Rzucanie k6
Strzelanie k4
Sztuka przetrwania k6
Spostrzegawczość k4
Wspinaczka k4
Pływanie k4
Jeździectwo k4
Skradanie k6
Tropienie k6
----------------
Za zawady dostajesz dwa rozwinięcia, które przeznaczamy np. na Siłę i Wigor, dodatkowo ja daję bonus jednego rozwinięcia za Bohaterski, więc podbijamy i zręczność.
Teraz mamy:
Siła k8
Zręczność k8
Wigor K8
Spryt k6
Duch k6

Przewaga darmowa: Szybki
Zawady: Bohaterski, Kodeks honorowy

Umiejętności :
Walka k6
Rzucanie k6
Strzelanie k4
Sztuka przetrwania k6
Spostrzegawczość k4
Wspinaczka k4
Pływanie k4
Jeździectwo k4
Skradanie k6
Tropienie k6
----------------
Sesja jest solowa, więc zaczynasz na poziomie Doświadczony, czyli masz jeszcze 4 rozwinięcia do zrobienia.

Wybieramy Przewagi Loincloth hero, 2 punkty umiejętności, Shield Warrior, Dzikus? (Savage)

Teraz mamy:
Siła k8
Zręczność k8
Wigor K8
Spryt k6
Duch k6

Przewagi: Szybki, Loincloth Hero, Shield Warrior, Dzikus? (Savage)
Zawady: Bohaterski, Kodeks honorowy

Umiejętności :
Walka k8
Rzucanie k8
Strzelanie k4
Sztuka przetrwania k6
Spostrzegawczość k4(w naturalnym środowisku k6)
Wspinaczka k4(w naturalnym środowisku k6)
Pływanie k4
Jeździectwo k4
Skradanie k6
Tropienie k6

I mamy całkiem konkretnego wojownika z południa ;)

RyldArgith 02-11-2017 16:00

A nie aby k4 startowo a nie k6 jak u ciebie? W cechach oczywiście.
A skoro masz inne pody niż pod główny, to z ciekawości spytam jak z Amazonkami w tamtych dodatkach? Dużo jest rozpisane o nich?

Prince_Iktorn 02-11-2017 17:25

W cechach startowo jest k4 w każdej. Na początku masz 5 punktów do podziału między cechy. Więc dałem wyrównane, nie ma specjalnie silnych stron, ale nie ma też słabych ;)

O amazonkach za dużo nie ma, jest opis Sokolego Statku w dodatku o Piratach, w Gladiatorach jest opis walki czakramem, w różnych przygodach są BNi amazonki, była też wzmianka o Domu Połogu (House of Labor). Było to miejsce, gdzie amazonki rodziły dzieci, i gdzie dzieci płci męskiej były im natychmiast odbierane.

RyldArgith 02-11-2017 20:34

Trochę wgryzłem się w mechanikę i oto co wyszło:

Siła k8
Zręczność k8
Wigor K10
Spryt k6
Duch k6

Walka k8
Strzelanie k8
Sztuka przetrwania k4
Spostrzegawczość k6
Wspinaczka k4
Pływanie k4
wiedza sawanna k4
Tropienie k6
zastraszanie k6

przewagi:
błyskawiczny refleks(u ciebie szybki), półnagi mocarz/bohaterka w bikini, ładny.
zawady:
bohater, honorowy

charyzma 2
obrona:6
tempo 6
wytrzymałosc:7

Prince_Iktorn 02-11-2017 21:15

Cechy i Przewagi ok, ale myślę, że w Umiejętnościach masz 1 punkt za dużo:
Walka k4 k6 k8 = 3
Strzelanie k4 k6 k8 = 3
Sztuka przetrwania k4 = 1
Spostrzegawczość k4 k6 = 2
Wspinaczka k4 = 1
Pływanie k4 = 1
wiedza sawanna k4 = 1
Tropienie k4 k6 = 2
zastraszanie k4 k6 = 2


Startowo rozdajesz 15, u Ciebie jest 16.


Poza tym pamiętaj, że Strzelanie dotyczy łuków, dmuchawek itp. Oszczepy, włócznie, toporki, noże (przy rzucaniu), bolas czy np. czakram i ostrze amazonek w walce na dystans podpadają pod Rzucanie.


Poza tym wszystko ok. teraz tylko na PW poproszę o historię postaci i napisz czy drogę do domu chcesz daleką czy krótką :devil:

RyldArgith 02-11-2017 22:03

Tyle że podnioslem dwie umiejętności w ramach jednego z rozwinięcia. Były niższe niż cecha więc skorzystałem.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:13.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172