lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Pozostałe systemy RPG (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/)
-   -   [TES] UESRPG v3 - mechanika systemu (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/20440-tes-uesrpg-v3-mechanika-systemu.html)

Johan Watherman 01-02-2023 19:54

Cytat:

Napisał Alex Tyler (Post 970723)
Podręcznik nie jest dla mnie zbyt przejrzysty. Nie mogę nigdzie znaleźć tej informacji. Trafiłam na fragment o tym, że każdy poziom zaklęcia jest wykupowany oddzielnie. Ale nie ma nic o tym, że do następnego wymagane jest posiadanie poprzedniego. Wiem, że tak jest z umiejętnościami i w ich wypadku jest to zaznaczone jako kryterium. Na której stronie jest to zaznaczone w przypadku zaklęć?


Dla mnie też nie :D Może pokręciłem, takie coś znalazło się w moich notatkach do postaci. Faktycznie nie znalazłem teraz tego, więc może zanotowałem to w kontekście rozwoju po prologu - gdzie siłą rzeczy zostajemy z gorszą wersją robiąc update.

Ketharian 03-02-2023 12:09

OK, w takim razie mamy opcję stworzenia dwóch odrębnych zaklęć, których trzeba się nauczyć z osobna bądź jednego o dwóch różnych (wybieranych w momencie rzucania) efektach. Ta nowa opcja nie brzmi źle i byłbym ją skłonny zaaprobować do swoich zasad, ale zastanawiam się czy tak uniwersalny czar nie powinien mieć jednak jakiejś balansującej zalety przeciwwagi? Na przykład zastrzeżenia, że ofiara musi wykonać test, który grozi uaktywnieniem tego drugiego wariantu zaklęcia?

I myślę, że będąc na odpowiednio wysokim levelu szkoły magii ktoś z Was mógłby pomyśleć o stworzeniu obszarowej wersji tego czaru, oddziaływującej jednocześnie na wiele ofiar.


I kolejna kwestia techniczna. W dodatku Player’s Handbook od strony 29 począwszy znajduje się obszerny wykaz Traitów do wykupu za Creation Points podczas tworzenia postaci. Co ważne, są tam również tzw. traity negatywne, czyli uprzykrzające życie wady, które w zamian zapewniają dodatkowe CrP (możemy dzięki nim przemienić postać w jednorękiego niemowę z zezem, aby zyskać 1500 dodatkowych CrP na zrobienie z niego mistrza miecza, tak w uproszczeniu rzeknę). Na jeden z tych traitów zwrócił mi uwagę pewien studiujący podręcznik user, mianowicie na Lingering Injury zapewniające w zamian za życie w ciągłym bólu aż 500 CrP. Gdybyście się zdecydowali na taki trait, pomyślcie proszę dobrze jak wymyślona przez Was choroba / rana będzie uprzykrzała postaci codzienną egzystencję, ponieważ to musi być coś autentycznie męczącego.

Tak czy owak, gorąco zachęcam do sięgnięcia po te właśnie opcje ubogacenia bohatera (nie tylko negatywne traity rzecz jasna, pozytywne też).


Alex, pamiętam o Twoich pytaniach. Mam ogromnie wymagający tydzień w pracy, staram się wytrwać do tego weekendu, wtedy powinienem się w końcu wgryźć w zasady, aby dać Ci odpowiedź.

Aro 03-02-2023 12:25

W sumie to i miałem się zapytać o te drawbacki, chociaż nie miałem czasu dłubać i finalizować ostatnio mechaniki. Za Player's Handbook:

Cytat:

Characters cannot increase their starting CrP by more than 1/5th of their starting Campaign Power Level by picking negative traits without explicit GM permission.
Rozumiem zatem, że mamy pozwolenie na wybór drawbacków przekraczających wartość 360 CrP (0,2*1800=360)? :p Sam zastanawiałem się nad Star-Cursed, by jeszcze głębiej odzwierciedlić przeklętego pecha postaci (a nie aby munchkinować).

Alex Tyler 03-02-2023 17:38

Ja mam neg. traity za 500 CrP, ale za to pozytywne traity za 300 :-P Więc tak jakby dodałam sobie tylko 200 :-P

Cytat:

Napisał Ketharian (Post 970792)
OK, w takim razie mamy opcję stworzenia dwóch odrębnych zaklęć, których trzeba się nauczyć z osobna bądź jednego o dwóch różnych (wybieranych w momencie rzucania) efektach. Ta nowa opcja nie brzmi źle i byłbym ją skłonny zaaprobować do swoich zasad, ale zastanawiam się czy tak uniwersalny czar nie powinien mieć jednak jakiejś balansującej zalety przeciwwagi? Na przykład zastrzeżenia, że ofiara musi wykonać test, który grozi uaktywnieniem tego drugiego wariantu zaklęcia?

Ja bym to rozbiła na dwa czary. Z czego ten coventional ze szkoły iluzji to ten dający złe frenzied a te dobre można sobie zrobić jako unconventional. Albo dodać do jakiejś szkoły jako conventional.

Ketharian 03-02-2023 17:40

Myślę, że najważniejszy jest fun, dlatego mogę się zgodzić na wzięcie drawbacków wartych do 800 CrP, ale będę nalegał, aby były one wyraźnie zaznaczane w trakcie odgrywania postaci.

GreK 05-02-2023 18:55

To ile tych CrP mamy na dzień dobry do wydania? Plus ew. 800 CrP za negatywne traity? Dobrze zrozumiałem?

edit
Czytanie ze zrozumieniem zdecydowanie nie jest moją mocną stroną ;)
1800CrP na start plus ew. 800CrP z negatywnych traits. Zgadza się?

Ketharian 06-02-2023 18:31

Cytat:

Napisał GreK (Post 970898)
To ile tych CrP mamy na dzień dobry do wydania? Plus ew. 800 CrP za negatywne traity? Dobrze zrozumiałem?

edit
Czytanie ze zrozumieniem zdecydowanie nie jest moją mocną stroną ;)
1800CrP na start plus ew. 800CrP z negatywnych traits. Zgadza się?


Dokładnie tak - 1800 CrP jako podstawa + ewentualnie do 800 CrP zdobytych w zamian za drawbacki z Player’s Handbook.

Ketharian 26-02-2023 13:03

Dla przypomnienia udostępniam listę umiejętności oraz przykłady stylów walki.



Alteration, Conjuration, Destruction, Illusion, Mysticism i Restoration to szkoły magii.



GreK 27-02-2023 20:07

Nie ogarniam. Gdzieś te skille są wyjaśnione? Czym się różni np stealth od subterfuge?
Czy gdybym chciał posiadać umiejętności magiczne to wtedy też wybieram jakiś skill a później czary z danej dziedziny?
Czy chcąc umieć walczyć a nie być totalnym niemotą w ramach skilla muszę wybrać jakąś umiejętność?
Mechanika mnie przerasta.

Ketharian 27-02-2023 20:27

Umiejętności są opisane bardziej szczegółowo na stronach 40-44 podręcznika, ale napisałem na samym końcu Twojego doka, jaki pakiet bym Ci proponował na start wraz z wyliczeniem kosztów.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:29.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172