lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Pozostałe systemy RPG (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/)
-   -   [TES] UESRPG v3 - mechanika systemu (http://lastinn.info/pozostale-systemy-rpg/20440-tes-uesrpg-v3-mechanika-systemu.html)

GreK 28-02-2023 16:21

Kapitanie mój Kapitanie biorę zestaw w ciemno.
Dziękuję bardzo.

Nanatar 03-03-2023 23:15

Nie ogarnąłem szczęśliwych i pechowych liczb. Kompletnie w moim mniemaniu rzecz kuriozalna, wystarczyłoby każdemu dać dwie takie same, jak to jest w innych systemach 01/02 krytyk 99/00 pech. Prawdopodobieństwo przy każdym rzucie to samo.


Czy może ktoś to za mnie policzyć?

GreK, mechanika nie najważniejsza. Liczy się fluff. A Twój mi się podoba.

Na marginesie, może May ocalił marynarza w bocianim gnieździe?

Aro 03-03-2023 23:41

Cytat:

Napisał Nanatar (Post 972151)
Czy może ktoś to za mnie policzyć?

Nie bez wglądu do mechaniki. :p

Ilość Szczęśliwych Liczb jest równa wartości Bonusu ze Szczęścia (Luck Bonus), która z kolei jest równowarta pierwszej cyfrze Cechy Szczęście.

Ilość Pechowych Liczb równa jest 5 - Bonus ze Szczęścia.

Dla przykładu, mając Cechę Szczęście wartą 20, ilość tych Szczęśliwych wynosi 2, a ilość Pechowych 3 (5-2). Rzucasz 5k100, dwa wyniki idą w Lucky Numbers, trzy w Unlucky (jeśli wypadną te same liczby, jedną przerzucasz).

Alex Tyler 04-03-2023 11:46

A mi się właśnie podobają takie pechowe liczby, bo można teoretycznie zdać test a mieć wpadkę :-P Czy też odwrotnie :-) W ciekawy sposób to odwzorowuje mechanikę fortuny/pecha.

GreK 11-03-2023 07:58

Jak technicznie wygląda korzystanie z czarów?
Gdyby Nazz spróbował w bezpośredniej konfrontacji z magicznym skorzystać z Calm na czarownika, to on się w tym połapie? Czar ma szanse powodzenia? Rzucanie czaru coś zużywa, jakiś współczynnik? Jak często się regeneruje?

edit
Dodatkowo... Jak działa Perswazja? Muszę deklarować jej użycie? Za pierwszym razem nie poddali się sugestii Nazza ale też nic nie zadeklarowałem.

Traitsy też trzeba deklarować? Czy bierzesz je z automatu pod uwagę?

Aro 11-03-2023 10:58

Aby rzucić zaklęcie trzeba przede wszystkim zdać odpowiedni test, na który składa się Siła Woli + Umiejętność (odpowiadająca szkole magii do której należy zaklęcie). W przypadku Calm trzeba testować Siłę Woli + Iluzję. Celowi zaklęcia przysługuje rzut obronny na SW. Zaklęcia mają różny koszt liczony w Punktach Magii (MP), zależny od ich poziomu; w przypadku Calm to 7 na pierwszym poziomie, 10 na drugim. Zaklęcia można ograniczać (Restrain a Spell) i tym samym obniżyć koszt MP o Bonus z Siły Woli (WpB). MP regenerują się po każdym długim odpoczynku (long rest, 8 godzin) lub można też inwestować w mikstury.

Na resztę pytań to już musi Keth odpowiedzieć. :p Chociaż na zdrowy rozsądek, to raczej dobry czarownik domyśli się, że nagły spokój jaki go ogarnął raczej nie był naturalny, nawet jeśli zaklęcie będzie rzucone z ukrycia. :p


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:41.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172