Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Pozostałe systemy RPG
Zarejestruj się Użytkownicy

Pozostałe systemy RPG Wszystko o systemach nie wymienionych w pozostałych działach


Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 29-01-2023, 19:46   #1
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
[TES] UESRPG v3 - mechanika systemu

THE ELDER SCROLLS

UESRPG v3 - mechanika




UESRPG v. 3 to system RPG stworzony przez grupę fanów gier komputerowych spod znaku The Elder Scrolls, ale pomimo wzmiankowanego amatorskiego pochodzenia zestaw podręczników sprawia wrażenie całkiem porządnie złożonego edytorsko. Kontrowersje może budzić część zasad, sprawiających wrażenie napisanych w niejasny sposób, stąd właśnie pomysł założenia wątku, w którym moglibyśmy roztrząsać pojawiające się w zasadach UESRPG wątpliwości.

Na początek kilka informacji podstawowych. Zestaw podręczników jest darmowy, można go znaleźć w linku umieszczonym do zbioru udostępnionego przez Google Disc. Składa się z podręcznika głównego (wersja 3, w zestawie jest również podstawka v2 w charakterze ciekawostki) oraz jedenastu dodatków. Oto ich lista: Player’s Handbook (dodatkowe rasy BG, dodatkowe umiejętności, talenty i cechy rasowe), Scroll of People (zbiór typowych NPCów o różnych talentach i specjalizacjach), Scroll of Beasts (podstawowy bestiariusz), Scroll of Oblivion (opis przyzywania istot Otchłani i poświęcony im bestiariusz), Scroll of Undeath (sztuka nekromancji plus stosowny bestiariusz), Scroll of Thu’um (opis nordzkiej sztuki formowania magicznej mocy w Krzyki), Scroll of Circles (zasady dla redgardzkich sztuk walki bronią białą), Secrets of Dwemers (opis wymarłej rasy Dwemerów oraz ich opustoszałych miast i ukrytych w nich niespodzianek), Tamrielic Artifacts (opis 50 legendarnych magicznych artefaktów), Wonders of the Ayleids (rzut okiem na nację wymarłych Dzikich Elfów) oraz Black Book of Apocrypha (errata dla innych podręczników).


Mechanika oparta jest na kości 1k100. Postacie opisane są ośmioma współczynnikami podstawowymi (Siła, Wytrzymałość, Zwinność, Inteligencja, Siła Woli, Percepcja, Osobowość i Szczęście). Posiadają cechy gatunkowe (Traity), mogą uczyć się talentów i umiejętności. Wszyscy bohaterowie obdarzeni są mocą magiczną, sami decydując rozwijając swoją postać jak dalece będą chcieli skorzystać z tego daru.





Powyższy topik założony został z myślą o stworzeniu miejsca, gdzie w trakcie zabawy moglibyśmy pochylić się nad częścią mechaniczną gry bez wrzucania tego typu rozważań pomiędzy zwykłe sesyjne komentarze.


A teraz przykład mogący zobrazować zastosowanie tego wątku. Alex Tyler napisała do mnie w sprawie intepretacji zasad dla statusu Frenzied (oryginalna mechanika poniżej).

Frenzied. The character is flung into an uncontrollable rage. Frenzied characters gain the following rules: Must attempt to attack the nearest enemy in melee combat each turn if able. May only make All Out Attacks. If not in range of the nearest enemy, must move towards that enemy. May not attempt to flee the fight. Increase SB by 1. Suffer a -20 penalty to all skill tests based on anything except Strength, Agility, or Endurance. Gains an extra SP, which can exceed their SP maximum. Immune to the effects of the stunned condition, fear, and passive wound effects.

Powyższy opis sugeruje wprowadzenie ofiary takiego stanu emocjonalnego w morderczy amok. Alex zawnioskowała, że bitewna furia objawiająca się wyłącznie w stosunku do przeciwnika stoi trochę w sprzeczności z ogólnie przyjętą konwencją, gdzie berserker rzuca się do mordowania każdej żywej istoty, jaką napotka na swojej drodze. Tutaj zasady ograniczają wybór ofiar jedynie do nieprzyjaciół. Sądzę, że możemy w tym przypadku nanieść na mechanikę poprawkę mówiącą, że status Frenzied zmusza ofiarę do atakowania każdego potencjalnego celu w zasięgu broni bez względu na jej przynależność do strony barykady. Co o tym sądzicie?

 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-01-2023, 20:20   #2
 
GreK's Avatar
 
Reputacja: 1 GreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputację
Pytanie w jaki sposób, za czyją sprawą wpada się w taki szał bitewny. Jeśli jest to czar rzucony przez nieprzyjaciela, to propozycja AT ma jak najbardziej sens. Jeśli jest to jednak jakiś bonus do postaci, jej dodatkowa umiejętność (jak berserkery w Baldurs Gate) to nie miałoby sensu.
 
__________________
LUBIĘ PBF
(miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną)
GreK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29-01-2023, 20:24   #3
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
No właśnie miałam to wyjaśnić. Chodziło mi o to, by tak się działo wyłącznie w wypadku zastosowania czaru ofensywnego ze szkoły iluzji.

W przypadku gdy postać z własnej woli u siebie powoduje szał jak za pomocą poniższego talentu:
Cytat:
Berserker
The character can psych themselves up into a frenzy.
Level 1: Willpower (30)
The character may take a primary action to gain the Frenzied condition.
Nie musiałaby atakować dowolnego najbliższego celu.
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-01-2023, 15:27   #4
 
GreK's Avatar
 
Reputacja: 1 GreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputacjęGreK ma wspaniałą reputację
Alex, to wtedy jak najbardziej ma sens.
 
__________________
LUBIĘ PBF
(miałem to wygwiazdkowane ale ktoś uznał to za deklarację polityczną)
GreK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-01-2023, 18:04   #5
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
No właśnie tak myślę. W końcu to czar ofensywny a wygląda jakby był sytuacyjnym wzmocnieniem. Szał wywołany wrogim czarem powinien być jednoznacznie szkodliwy, a nie dawać benefit niczym talent. Co innego jakby to było zaklęcie rzucane na sojuszników. Ale to czar ofensywny który daje możliwość obrony rzutem na siłę woli, kosztuje manę (nie tak mało) i wymaga udanego trafienia wroga.
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 30-01-2023, 18:32   #6
Aro
 
Aro's Avatar
 
Reputacja: 1 Aro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputacjęAro ma wspaniałą reputację
Też kwestia wątpliwego doboru słownictwa ze strony autorów, bo jednak słowo "frenzy" oznacza niekontrolowany amok - za oxfordzkim słownikiem: "a state of great activity and strong emotion that is often violent or frightening and not under control". Może twórcy próbowali nie powielać dedekoidów i tamtejszego "rage" typowego dla barbarzyńców/berserkerów, ale słabo to wygląda. Proponowałbym tą głupotkę poprawić, "Frenzied" traktując jako brak kontroli i dodać nowy status, który będzie oddawać barbarzyński szał (aby nie mieć dwóch interpretacji tego samego condition).
 
Aro jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-01-2023, 10:58   #7
Dział Postapokalipsa
 
Ketharian's Avatar
 
Reputacja: 1 Ketharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputacjęKetharian ma wspaniałą reputację
Trochę nad tym myślałem i mam następującą propozycję - rozbijmy status frenzied na dwa statusy: raging i frenzied, gdzie pierwszy rodzaj szału będzie skupiał uwagę obiektu wyłącznie na wrogach, a drugi na każdej żywej istocie w otoczeniu. I tak na przykład wódz goblinów będzie bardziej podatny na raging atakując z krwiożerczą zaciekłością każdego BG, a jego pupil minotaur okaże się podatny na frenzy, przez co zacznie mordować BG oraz sprzymierzone z nim gobliny bez oglądania się na przynależność ofiary.

I wówczas będziemy mogli stworzyć na bazie jednego szablonu dwa zaklęcia, wywołujące albo rage albo frenzy.

Co o tym myślicie?
 
__________________
Królestwo i pół księżniczki za MG gotowego poprowadzić Degenesis!
Ketharian jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 31-01-2023, 17:55   #8
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Ja jestem na tak
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-02-2023, 18:44   #9
Moderator
 
Johan Watherman's Avatar
 
Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Ja wtrącę swoje trzy grosze, że w systemie jaki jest tutaj wydaje się lepiej w ramach jednego zaklęcia dać wybór, zamiast mocno je ograniczać. Dlaczego? Poziomy zaklęć wykupowane są oddzielnie, wymagając poprzednich.
Z tego wynika fakt, iż zaklęcia muszą być bardziej uniwersalne w zastosowaniach (nawet z jednym efektem) niż specjalizowane. Inaczej mamy nie tylko koszt 2x ale koszt 2x przy awansach kupując wyższe wersje.
Notabene ta rzecz z systemu też mi się nie podoba, ale jak ją ruszyć to rozsypią się wszystkie kalkulacje punktowe tworzenia postaci.
 
__________________
Otium sine litteris mors est et hominis vivi sepultura.
Johan Watherman jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01-02-2023, 19:29   #10
Młot na erpegowców
 
Alex Tyler's Avatar
 
Reputacja: 1 Alex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputacjęAlex Tyler ma wspaniałą reputację
Zaklęcie "Frenzy" posiada atrybut "Direct Attack" (czyli konieczne jest dokonanie magicznego ataku na cel) i wymaga od zaatakowanego wykonania rzutu obronnego na siłę woli. Wydaje mi się więc, że przynajmniej w założeniu jest czarem ofensywnym. A skoro tak, to chyba nikt, używając go w tym celu, nie wybrałby wersji okrojonej/łagodniejszej. Bo i po co? Co innego, gdyby stosował je na swoich sojusznikach. W końcu podręcznikowy status frenzied oferuje postaci pewne benefity (odporność na strach, ogłuszenie itd.)

Cytat:
Napisał Johan Watherman Zobacz post
Poziomy zaklęć wykupowane są oddzielnie, wymagając poprzednich.
Podręcznik nie jest dla mnie zbyt przejrzysty. Nie mogę nigdzie znaleźć tej informacji. Trafiłam na fragment o tym, że każdy poziom zaklęcia jest wykupowany oddzielnie. Ale nie ma nic o tym, że do następnego wymagane jest posiadanie poprzedniego. Wiem, że tak jest z umiejętnościami i w ich wypadku jest to zaznaczone jako kryterium. Na której stronie jest to zaznaczone w przypadku zaklęć?
 
__________________
„Everything that lives is designed to end. We are perpetually trapped in a never-ending spiral of life and death. Is this a curse? Or some kind of punishment? I often think about the god who blessed us with this cryptic puzzle... and wonder if we'll ever get the chance to kill him”.
Alex Tyler jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:43.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172