lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Opisy krajobrazu (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/11033-opisy-krajobrazu.html)

Salamandra 05-04-2012 18:48

Podobają mi się barwne sesje gdzie jednak trochę opisuje się tej okolicy. Szczególnie jak postać pojawia się w miejscu w którym trochę pobędzie.

Zależy kto czego oczekuje. Dla mnie gra ma być odskocznią, ma być momentem rozluźnienia. Przedewszystkim fantastyką, w której mogę pochodzić po słonecznych plażach i podziwiać zachód słońca, przemierzać galaktyki, nocować w barokowym zamku.... nawet jeżeli za oknem mam widok na sklep monopolowy i bande .....ekhem.

Sesje, w których MG nastawia się tylko na akcje, a opis terenu minimalizuje do "łąka, las, łąka, duże bagno, małe bagno" to dla mnie strata czasu. Mimo wszystko - kwestia gustu ;)

Angelos świetnie to opisał

Farvus 05-04-2012 21:55

Prosze, prosze. Nie spodziewałem się tu Pafnucego we własnej osobie :).

Jeśli chodzi o opisy krajobrazu to owszem jak grałem kiedyś to starałem się to nieco je ubarwiać (jak każdy element świata). Kilka minut gadania o otoczeniu może komuś może się wydać bezsensowne ale to wszystko jest kwestia wciągnięcia graczy w klimat świata. Jeśli przekazywana treść jest ciekawa to człowiek przestaje liczyć minuty i daje się porwać opowieści (jak z dobrą książką). Trzeba tylko wiedzieć na ile sobie pozwolić z opisami.

F.leja 06-04-2012 07:55

dobry opis jest bezcenny w tworzeniu atmosfery, no i jak wprowadza odpowiednią atmosferę, to narzuca pewien sposób myślenia graczowi i łatwiej go prowadzić przez przygodę - to przez gatunek, dobry opis określa gatunek, a gatunek aktywizuje u gracza pewne schematy poznawcze i stereotypy, i choćby chciał, to zawsze (chociaż trochę) wchodzi w konwencję
a dobry opis jest prosty ... musi angażować wszystkie zmysły i jest git

Aschaar 08-04-2012 10:11

Konkluzja wydaje się jasna: dobry opis nie jest zły. Czy ktoś kiedyś miał wątpliwości?

Teraz tylko długo wyczekiwany przykład Pafnucego - opis miasta z lotu ptaka.


Pafnucy prosimy...

secutor 04-11-2012 07:09

A ja mysle ze opisy takie nawet niepraktyczne sa dobre dla tych co je czuja.
Jesli gracze tego niechlona to niema sensu wciskac im na sile, wkoncu sesja jest po to, zeby sie dobrze bawic.

Lucifer oO 05-11-2012 01:31

Ja bym powiedział że co za dużo to nie zdrowo.
Wszystko należy umieć wyważyć w odpowiednich proporcjach, tak by nie zanudzić ale i nie zamęczyć graczy. Owszem można popuszczać wodzę wyobraźni, ale w taki sposób by sesja nie skupiała się na podziwianiu otoczenia, tylko na graniu według założeń... No chyba że z założenia ma to być sesja o podziwianiu widoków xD


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:53.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172