lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Obieg informacji - fantasy (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/11047-obieg-informacji-fantasy.html)

Anonim 21-02-2012 18:52

Cytat:

Napisał Pafnucy (Post 346888)
Co nadal nie zmienia faktu, że dana informacja musi określony czas przejść zanim dotrze i zanim spotka się z informacją zwrotną. Powtórzę, chciałem zwrócić uwagę na problem. Na fakt, że w światach fantasy nie ma telefonów i internetu i czasem warto sobie usiąść i tak dla zabawy, na konkretnym przykładzie obliczyć ile ten czas wynosi - to tłumaczy owe 6 godzin ;-)

Dobra. Nie chcesz odpowiadać sensownie na przykłady Aschaara - nie odpowiadaj. Wartość tego tematu spada. Spróbuję może od innej strony ci to powiedzieć:

Postacie graczy nie wiedzą o tym. Nie wiedzą czy posłaniec już dotarł do kolejnej wioski czy miasta. Czy gołąb pocztowy został brutalnie zamordowany przez pewnych trzech typów i psa w dziwnych samolotach czy dotarł do celu. Nie wiedzą tego i nie zależy to od nich. Kompletnie. MG pragnie, żeby w kolejnym mieście postacie nie zaznały spokoju? OK, gołąb dotarł. Mają mieć spokój? Nagle internet/ PocztaPolska/ światłowody/ gołębiePocztowe/ czarTeleportacyjny - wszystko pada. Postacie mogą odetchnąć. A może ma to być losowe? Rzuć monetą. Albo kostką. Wywróż to.

MG pragnie, żeby nie było komunikacji między wioskami? "W tym ponurym świecie jedyna komunikacja między wioskami to poborca podatkowy. I i tak jedyne co obchodzi tego typa to odpowiednia suma bogactwa oddawana mu co miesiąc." albo cokolwiek innego.

Masz tyle wyobraźni?

Aschaar 21-02-2012 19:10

Cytat:

Napisał Pafnucy (Post 346888)
warto sobie usiąść i tak dla zabawy, na konkretnym przykładzie obliczyć ile ten czas wynosi

A po co? Co na tych obliczeniach zyska sesja? Jaką metodologię (poza wróżeniem z fusów) zastosujesz do tych obliczeń? Chyba to ostatnie pytanie nawet interesuje mnie bardziej niż to pierwsze.
Obliczenie czasu potrzebnego fikcyjnej informacji na przebycie nierzeczywistej odległości w wymyślonych warunkach w nieistniejącym świecie... WOW! To lepsze niż: pociąg A porusza się z prędkością...

Zaraz - miał być _konkretny_ przykład :confused: What??! w RPG?!?

Aschaar 21-02-2012 19:15

Cytat:

Napisał Anonim (Post 346896)
Postacie graczy nie wiedzą o tym. Nie wiedzą czy posłaniec już dotarł do kolejnej wioski czy miasta. Czy gołąb pocztowy został brutalnie zamordowany przez pewnych trzech typów i psa w dziwnych samolotach czy dotarł do celu. Nie wiedzą tego i nie zależy to od nich. Kompletnie. MG pragnie, żeby w kolejnym mieście postacie nie zaznały spokoju? OK, gołąb dotarł. Mają mieć spokój? Nagle internet/ PocztaPolska/ światłowody/ gołębiePocztowe/ czarTeleportacyjny - wszystko pada. Postacie mogą odetchnąć.

I tylko to jest ważne. Czy uciekające postacie mogą odetchnąć, czy mają dalej zwiewać.
Jako MG mam do dyspozycji świat i mogę nawet dosypać ziółek na sen do piwa podanego drużynie i dopisać do tego milion wytłumaczeń. Jeżeli będę chciał, aby informacja postacie dogoniła czy przegoniła to ta informacja ich przegoni. Jeżeli nie będę chciał - to nie. I szybkość jej rozchodzenia się nie ma żadnego znaczenia.

Pafnucy 21-02-2012 19:16

Cytat:

Napisał Aschaar (Post 346907)
Jaką metodologię (poza wróżeniem z fusów) zastosujesz do tych obliczeń?

Taką samą jaka jest zastosowana w literaturze fachowej - wszak system posłańców to nie wynalazek fantasy, tylko znany z naszej historii. I konie w większości systemów fantasy mają raczej zbliżone parametry do tych znanych z naszego świata. A odległość można wyliczyć z mapy danego setingu. Nie wiem co w tym niezwykłego?

Aschaar 21-02-2012 19:30

Ukształtowanie powierzchni?
Warunki pogodowe?

Skoro to nic niezwykłego poproszę wyliczenie czasu potrzebnego posłańcowi ważącemu 75 kilo, niosącemu 13,7 kilo ekwipunku jadącemu wojskowym koniem zmienianym w każdej stannicy na trasie Zutsen - Lieske (Talabecland).

Pafnucy 21-02-2012 19:34

Cytat:

Napisał Aschaar (Post 346917)
Skoro to nic niezwykłego poproszę wyliczenie czasu potrzebnego posłańcowi ważącemu 75 kilo, niosącemu 13,7 kilo ekwipunku jadącemu wojskowym koniem zmienianym w każdej stannicy na trasie Zutsen - Lieske (Talabecland).

Uszczypliwość zrozumiała. Wiadomo, że takie wyliczenia tworzą pewną średnią.

Aschaar 21-02-2012 19:37

Cytat:

Napisał Pafnucy (Post 346918)
Wiadomo, że takie wyliczenia tworzą pewną średnią.

To poproszę tę średnią przypominając, że sam napisałeś coś o _konkretnym_ przykładzie.

Oraz ponawiając pytanie: Co te obliczenia (już wiemy, ze nie konkretne tylko przybliżone) wniosą do sesji?

Pafnucy 21-02-2012 19:42

Cytat:

Napisał Aschaar (Post 346921)
Oraz ponawiając pytanie: Co te obliczenia (już wiemy, ze nie konkretne tylko przybliżone) wniosą do sesji?

Do sesji nie dużo, jeśli nawet nie wcale. Dla mnie jest to kolejny krok w poznawaniu lepiej świata gry. A obliczenia zrobię ;)

Aschaar 21-02-2012 19:46

To wracam do poprzedniego pytania:


Cytat:

To poproszę tę średnią przypominając, że sam napisałeś coś o _konkretnym_ przykładzie.
Tu dla jasności nadmienię, ze określenie "tę średnią" odnosi się do
Cytat:

wyliczenie czasu potrzebnego posłańcowi ważącemu 75 kilo, niosącemu 13,7 kilo ekwipunku jadącemu wojskowym koniem zmienianym w każdej stannicy na trasie Zutsen - Lieske (Talabecland).

W tym poście jest tylko jedno pytanie, więc może uda się uzyskać odpowiedź... W końcu.

Aschaar 23-02-2012 18:07

Cytat:

Napisał Pafnucy (Post 346923)
A obliczenia zrobię ;)

Czekam z niecierpliwością.
Strasznie mnie interesuje metodologia tych obliczeń.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:54.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172