lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Niedokończone sesje :( (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/13503-niedokonczone-sesje.html)

Kerm 16-11-2013 09:22

Cytat:

Napisał kanna (Post 462166)
Mi się kilka sesji domknęło, więc stwierdzam z autopsji, ze się da.

Potwierdzam ;)
W moim przypadku jest to jedna zakończona na prawie pięć granych.

Cytat:

Napisał Autumm (Post 462268)
Każdy user, który doczekał końca sesji (jako gracz czy MG) ma w swoim profilu notkę wystawioną przez Obsługę na ten temat.

Nie każdy, bo dwie czy trzy osoby nie chcą notek.
I nie wszystkie sesje są ujęte, bowiem Obsługa nie wszystkie sesje wychwyciła, a ukończonymi sesjami mało kto się chwali.

Pewne informacje można znaleźć również w Salach Chwały, ale szukanie tam określonej osoby może być męczące ;)

Halad 16-11-2013 12:02

Przyczyn wymieniono sporo, ale dorzucę trzy, które mi się ulungły w głowie.

Pierwsze primo :).
Bo nie każdy patrzy na sesje ukończone, a im więcej sesji tym ładniej to wygląda w profilu.

Primo drugie to pytanie.
Istnieje jeszcze zwyczaj dawania awansem reputacji MG na rozpoczęcie sesji przez uczestników ? Jeśli odpowiedz brzmi tak...

No i primo już ostatnie, też pytanie.
Bo najłatwiej tak zaistnieć na forum ? Jak w reklamie - obojętnie czy dobrze, czy zle (kuriozum była sesja "Fontanna ze złotą wodą" :D ).
Jakoś ostatnio klęska urodzaju jeśli chodzi o arty, czy tematy tak zwane poważne forum nie dotknęła (w przypadku paru userów ich szczególnie "nieprodukcja" to bardzo smutne zjawisko - to już tak na marginesie).

Tyle ględzenia - pozdrawiam :)

Almena 18-11-2013 15:11

Wszystkie sesje które tu prowadziłam zostały zakończone, poza jedną :) I to zakończone po wielu dniach i udanych postach:)

Generalnie przepis na udaną i zakończoną sesję jest prosty: wszystkim musi się chcieć. I MG musi chcieć, i Gracze muszą chcieć. To po pierwsze. Po drugie fabuła musi wciągnąć choć trochę i Gracze muszą mieć ciekawe postacie, które ciekawie i sensownie odgrywają. Jeśli któryś element kuleje, zmienia się fabułę, Gracze wypadają. Ale póki trzon się trzyma, MG chce prowadzić i lubi prowadzić, Gracze chcą grać i lubią odgrywać swoje postacie, to sesja trwa. Na naszych sesjach zawsze był trzon drużyny i osoby które przychodziły i odchodziły, rekrutacje dodatkowe itd. Ale póki było kilkoro Graczy, którzy grali rok, dwa, trzy - to chce się dla nich prowadzić, aż żal nawet myśleć o porzuceniu w połowie kilku lat wspólnej gry i pozostawieniu niedokończonych wątków;)

Jeśli twój elf/dwarf/ktokolwiek niczym nie różni się od elfa/dwarfa/kogokolwiek z wikipedii, to długo nie pograsz bo jesteś po prostu nudny a postać nie daje MG szansy na wątki indywidualne.
Jeśli grasz elfem który ma lęk wysokości a MG wrzuci cię na most nad przepaścią, to już zaczyna się coś dziać, jest zabawnie, jest co wspominać, czym się bawić itd.

Wiele osób zaczyna RPG chcąc pograć sobie elfem strzelającym do goblinów i szybko stwierdza że łatwiej i przyjemniej mu włączyć jakąkolwiek grę i ma lepszą akcję, niż czekanie kilka dni/tygodni na post MG brzmiący "trafiasz goblina".

Żeby pograć w RPG trzeba wykorzystać to czego nie mają gry komputerowe - Twój prywatny charakter Twojej postaci. Przemyśleć go, rozwinąć go podczas sesji. I tym się bawić. MG z kolei powinien starać się testować charaktery Graczy i wpędzać postacie w sytuacje w których muszą zmierzyć się ze słabościami, z innymi Graczami, powinien tworzyć sytuacje których nie ma w grach komputerowych [zwłaszcza mnóstwo prywatnych wyborów do ummm wyboru dla postaci].

Dużo także zależy od szczęścia - aby znaleźć Drużynę, której się chce;) Może się pechowo trafić że jak kilku odpadnie, reszta wymięknie. Miałam fuksa spotkać Takich, którzy zostali mimo że część odpadła;)

Komtur 18-11-2013 21:33

Halad przyznam że do głowy by mi nie przyszło, że ktoś zapisuje się do sesji z powodów które podałeś.

Cytat:

Jeśli twój elf/dwarf/ktokolwiek niczym nie różni się od elfa/dwarfa/kogokolwiek z wikipedii, to długo nie pograsz bo jesteś po prostu nudny a postać nie daje MG szansy na wątki indywidualne.
Almena wiele razy grałem sztampowymi postaciami i dobrze się bawiłem (i dotrwałem do finału), więc nie widzę tu żadnego związku.

kanna 18-11-2013 21:47

Jeden czynnik jest niedoceniany - życie.
Często wsysa graczy, to zrozumiałe. Często też wsysa MG.

(Nota bene nic mnie tak nie wkurza, jak MG, który z powodu "niezmiernie ważnych zawirowań życiowych" nie znajduje 30 s., aby wejść na Forum i napisać "sorry, muszę zawiesić sesję")

I też ludzie nie zawsze potrafią realnie ocenić swoją motywację. "Wow, ale super świat, machnę postać", ale samo machnięcie wyczerpuje potencjał.
Myślę, że podobnie bywa z MG - mają potrzebę zaistnieć jako MG, pomysł wydaje im się super nośny, ale samo spisanie rekrutacji zaspokaja potrzebę "ważności".

No, i nie zawsze za pomysłem na rekrutacje stoi pomysł na sesję.

brody 18-11-2013 22:42

Myślę, że kanna poruszyła najważniejszy element, który decyduje o powodzeniu sesji ze strony MG.
Mianowicie scenariusz i jego przygotowanie.
Wydawać by się mogło, że jeżeli improwizacja sprawdza się na żywo, to i w pbf-ie będzie podobnie.
Moim zdaniem to duży błąd. Mimo, że sesja pbf są zdecydowanie dłuższe, to improwizować tutaj trudniej. Pisząc o improwizacji, mam na myśli tworzenie scenariusza na bieżąco w trakcie sesji. Zdarzało mi się to wiele razy na sesjach na żywo i w 95% przypadków z powodzeniem.
W pbf-ie jak się nie wie dokąd sesja ma prowadzić, to po kilku kolejkach okazuje się, że pierwotny pomysł (tak świetny w czasie rekrutacji) po prostu się nudzi i to zarówno graczom, jak i MG.
W pbf-ie MG musi widzieć, co chce zrobić w sesji, jak utrzymać emocje przez cały czas i uwagę graczy.
Kiedy ten element zawodzi, pada i sesja.

A życie... no cóż wiadomo różnie bywa, raz lepiej raz gorzej. I czasami człowiek nie ma nawet możliwości, aby napisać na forum że go real wciągnął i nie puszcza.
Wiem coś o tym, bo sam tak miałem.

Almena 19-11-2013 09:29

Cóż, według mnie istnieje jeden generalny powód powolnego zamierania RPG miejscami, nie tylko na tym forum, co, niestety, obserwuję też powoli na sobie. Mianowicie konkurencja czyli gry komputerowe RPG i MMO. Wiem że teraz wiele osób mnie zaatakuje, nie będę się bronić bo nie widzę sensu, to sprawa indywidualna, to moje zdanie i po sobie też to widzę. Jeśli wracam wyprana po 10h roboty i mam do wyboru:
- siąść, odpalić fajne RPG czy MMO z ładną grafiką, ciągłą akcją, innymi graczami, wkładem własnym nie wymagającym godzin główkowania nad fajnym wątkiem, akcją postaci, pisania itd, z muzyką i grafiką "lepszą" niż obrazki wstawiane w tekst na forum czy opisy terenu,
ALBO
- siąść, czytać godzinę posty innych, pisać godzinę swój, wysłać i CZEKAĆ dzień/dwa/tydzień/dwa na to co się dalej wydarzy a po 2 tygodniach wrócić i nie pamiętać co się działo

NO TO WTEDY raczej siadam i odpalam grę. Bądźmy szczerzy, RPG miało złoty wiek kiedy połowa ludzi nie miała kompa w domu a postacie w grach składały się z kwadracików i jedyne co mogły to iść w przód, w tył, i machać swordem. Zaraz wejdą Oculusy i tego typu urządzenia. Powiecie że to nieprawda, że wiele ludzi i teraz gra w karcianki, figurki, kostki itd, OK, WIEM. Ale zdecydowanie więcej jest graczy wirtualnych, nie oszukujmy się. To tylko moje zdanie, zdanie kogoś kto wsiadł z RPG na PBF z PBF na MMO:)

Przypomina to od zawsze istniejący podział na "książki i film" - nie chcę zaczynać bezsensownej dyskusji czy książka lepsza czy film, czy lepsze PBF czy gry. Co kto lubi. Po prostu według mnie gry są głównym powodem wymiękania wielu młodych graczy PBF, wraz z życiem i brakiem czasu [bo ten czas wykorzystywany jest m.in. na gry...], nie-postowaniem regularnie, czyli brakiem stałej i ciągłej akcji. Znowu muszę tu docenić Graczy, którzy jednak wciągnęli się we własne postacie i akcję sesji produkowaną przez MG i zostali na forum, załapali się na pokończone sesje - grats!:D

kanna 19-11-2013 10:24

Cytat:

Napisał Almena (Post 463009)
Bądźmy szczerzy, RPG miało złoty wiek kiedy połowa ludzi nie miała kompa w domu

Pamiętam czasy, kiedy nie miałam kompa. Nie miałam wtedy pojęcia, ze coś takiego jak rpg istnieje.

Choć trochę racji masz - tego napięcia, tych emocji, kiedy czekało się - wśród przeraźliwych pisków (bo wyłączenie głosu w magnetofonie znacząco obniżało prawdopodobieństwo wgrania się gry) nie zapomnę :p Podobnie jak wachlowania 11 dyskietkami, żeby przejść kolejny etap Indiany Jonesa... Czasem ten dreszcz ekscytacji udaje mi się odnaleźć w sesjach, ale rzadko. ;)

Cytat:

Napisał Almena (Post 463009)
postacie w grach składały się z kwadracików i jedyne co mogły to iść w przód, w tył, i machać swordem.

Ale Ty o Minecrafcie mówisz, nie?

Almena 19-11-2013 11:38

No to po prostu przegapiłaś bo RPG nie powstał po wysypie posiadaczy kompa. Nie, mówię o TRI i trójkątnych cyckach Lary Croft, króre były wtedy hitem pięknej grafiki:D O minecrafcie się nie wypowiadam, ani nie wypowiadam się o tym, dlaczego się o nim i jego graczach nie wypowiadam;)

Mike 19-11-2013 15:23

Powodzenie sesji zależy też od zrozumienia potrzeb graczy.
Jeśli go niema, sesja się posypie, gracze zaczną odchodzić, albo pisać na silę, z obowiązku. Co z kolei będzie miało wpływ na jakość postów. A to wpłynie z kolei na innych graczy/MG itd.
Sam się na tym przejechałem :)

Będąc MG trzeba być handlowcem. Handlowcem! Nie domokrążcą wciskającym chłam. Bo udana sprzedaż kończy się nie wtedy gdy klient Ci płaci, ale wtedy gdy poleca Cie kolejnemu. Dobry handlowiec wie czego oczekuje klient i MG musi postępować tak samo.

Albo patrząc z drugiej strony musi wyrobić sobie odpowiednią markę, tak by gracze wiedzieli czego się po nim spodziewać i nie byli by zaskoczeni.
Wtedy ściągać będą gracze chcący tego co MG może im dać.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:07.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172