lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Dylematy graczy (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/4982-dylematy-graczy.html)

Qumi 17-04-2008 10:33

Zależy przez co rozumiesz "udana sesja", nie używaj takich patetycznych sformułowań, bo to nie argument a tylko sposób na zamknięcie dyskusji. Otóż "udana sesja" dla wielu znaczy... wiele... jeśli uważasz, że mechanika oznacza, że sesja nie może być udana to się bardzo mylisz, bo sama kreacja świata wprowadza mechanikę, czyli relacje, zasady z otaczającym światem. Dla mnie mechanika jest o tyle ważna, że dzięki niej czuję, że to co mi się przydarza jest obiektywne, jest losowe, a nie jakieś widzi misie MG, który jak ma humor to się uda, a jak nie to ukatrupi...

A charaktery są jak wspominałem bardzo pomocne przy określaniu działania wielu czarów, zdolności, możliwości zostania rycerzem czy kimś innym. Nie jest to ograniczenie, a raczej możliwość. Stwarza wyzwanie, stwarza poczucie przynależności do "tych dobrych" czy "tych złych", w pewnym sensie jest to bardzo ważne. Poza tym jeden chaotyczny dobry i drugi chaotyczny dobry nie muszą być tacy sami, wręcz przeciwnie będą zupełnie inni, bo każdy z nich ma inne spojrzenie na świat i inne wartości, które są dla niego ważne, są indywidualistami, natomiast praworządni mogą również mieć inne kodeksy postępowania w zależności gdzie się urodzili. Oczywiście łączą ich pewne cechy, ale nie przesadzajmy i przechodźmy w nadmierną oryginalność tak popularną w tych czasach...

ppaatt1 08-07-2008 17:56

hmm, przykłady wymyślony na poczekaniu:
1. Coś ala "Piła"
Jeden bohater zostaje uwięziony,jakiś NPC jest przykuty do ściany, w jego brzuchu jest klucz do wyjścia, jeśli się rozwali łańcuchy (gracz ma pełen asortyment broni itd), miejsce akcji spłonie (czy coś w tym stylu).
Bohater wybiera pierwszą propozycję
NPC umiera, gracz ucieka, w dalszej części podróży ma koszmary oraz odwiedza go duch zabitego NPC`a (gracz musi poczuć się winny).
Bohater wybiera drugą propozycję
Bohater niszczy łańcuchy, okazuje się ,że spalenie miejsca akcji był zwykłym blefem. Póżniej gracz spotyka NPC`a, który chce go zabić/okraść.

2.
Bohater ma za zadanie odnależć jeden magiczny kamień (kamieni jest 5, ale potrzebny jest tylko 1). Bohater natyka się na wioskę chronioną przez jeden z kamieni. (przyjmijmy ,że kamień chroni większy obszar od zła)
Bohater wybiera pierwszą propozycję
Bierze kamień, wioska zostaje zaatakowana przez zastępy umarlaków, wszyscy mieszkańcy giną. Ludzie w miastach do bohatera nie mają już zaufania.
Bohater wybiera drugą propozycję
Nie bierze kamienia, wszyscy żyją dobrze i szczęśliwie, ale MG nie daje możliwości zdobycia innego kamienia w dalszej części gry.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:30.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172