lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Rozmowy ogólne na temat RPG (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/)
-   -   Pułapki (http://lastinn.info/rozmowy-ogolne-na-temat-rpg/806-pulapki.html)

Roland 27-08-2005 16:34

Pułapki
 
Czyli jak uprzykrzać życie gracza niebezpiecznymi mechanizmami i czarami.

Chodzi mi o opisy pułapek przez was stosowanych.

Ja oprócz wystrzeliwujących ze ścian bełtów i innych podobnych wyskakujących rzeczy rzadko(niestety) wysilam się o wymyślenie czegoś oryginalnego.

Przepaść - jest to częściowo magiczna pułapka. Gracze widzą małą przepaść, którą da się przeskoczyć(na dole przepaści oczywiście są kolce). Jednak po drugiej stronie przeszkody znajduje się niewidzialna ściana, więc próba skoku kończy się uderzeniem o ścianę i nabiciem się na kolce.

Fałszywy korytarz-sytuacja zdarzyła się wysoko w wieży pewnego maga. Gracze otwierają drzwi i czują przyjemny podmuch wiatru. Widzą przed sobą korytarz podobny do tego, jakim przyszli. Oczywiście korytarz jest tylko iluzją, więc jeden fałszywy krok kończy się upadkiem ze sporej wysokości.

Na razie to tyle resztę dodam później.

Korume 29-08-2005 16:43

W CP2020 mój bohater miał w spoim apartamencie paść na niedźwiedzie (w wiekszym wydaniu) zamontowaną w podłodze (nic nie było widać) działala ale czyszczenie podłogi po tym to byl hororr.

Yarot 31-08-2005 22:54

Kiedyś w jakieś książce widziałem fajną pułapkę, którą zastosowałem z powodzeniem. Otóż był to mostek wiszący nad uskokiem (może być w pomieszczeniu między krużgankami lub inne miejsce, gdzie taki mostek może wisieć). Na jego środku był mechanizm, który składał go w klatkę (poręcze stały się zamknięciem a podłoga mostku zwija się jak ogon skorpiona. Nie dość, że delikwent zamknięty to jeszcze leci z wysokości w klatce. Wykrycie czegoś takiego może być wyzwaniem

Darken 02-09-2005 21:32

Nie moje, czytałem gdzieś o tym:
Pułapka polega na zamknięciu w wąskim korytarzu obu przejść. Ściany zamykające wejście powoli się zbliżają do graczy. Gdy sytułacja bedzie już beznajdziejna, w ścianie otworzy sie przejście do małego pokoju. Gdy wejdą do środka, przejście się zamknie i jednocześnie otwiera się podłoga. Gracze są zmuszeni klejno schodzić niżej by trafić na kamienny postument. W chwili gdy stanie na nim odpowiednia ilość osób, ze ścian wyjdą ostrza a na ścianie naprzeciwległej do przejścia zaświecą się runy. Wystarczy tylko dotknąć je w odpowiedniej kolejności. Żeby wyjść z tej pułapku trzeba albo znać kod, albo najprościej, zostać w pierwszym korytarzu, bo kamienie nie dochodzą do konca[tzn nie zetkną sie]. Jak Gracze obejdą pułapke, to już wasz interes :P

Norbi 11-09-2005 12:10

Kiedyś opowiadał mi kumpel o pułapce w ktorą wpadł. Szedł z całą drużyną i nagle zauważył kilka sznurków przeciągniętych wzdłuż ściany. Jako złodziej probował ją rozbroić. Ominął dokładniete sznurki jednak zaraz potym wpadł w wilczy dół. Kolega z drużyny zniecierpliwiony przeciął szybko sznurki( po czym nic się nie stało)i wyciągnął nieudolnego zlodzieja.

Hood 06-10-2005 21:35

Dwie ostatnie mnie zabiły.... Super :D

Ja stosowałem "nieco" prostsze pułapki.

1) zaklęcie Tłuszcz oraz pochylnia w podłodze, która prowadzi... gdziekolwiek chcemy :)
2) 3 razy z rzędu zaklęcie Płonących dłoni a za czwartym razem Kula mrozu
3) bardzo fajną pułapką (skuteczną znaczy się) było oblanie drużyny miodem w miejscu, gdzie nie było bieżącej wody, ale robactwo i niedźwiadki... ubaw był po pachy... przez pół przygody umykali misiom :P a potem wystarczyło tylko powiedzieć: "słyszycie mruknięcie" :lol: i niemal chcieli się pozabijać, wskakując na drzewa...

Toudi 21-11-2005 19:47

Chociaż moi gracze sami zastawiaja na siebie pułapki (głupotą) to jednak wymyśliłem dwa proste sposoby:

Może obluzowany żyrandol na suficie?
spruchniałe deski na podłodze-gracze wpadają od mrocznej piwnicy?

Aegon 23-11-2005 21:41

Moze cos bardzo prostego - wilczy dol lekko zamaskowany, a zaraz za nim zupelnie niewidoczny? BG skacze przez 1 i ... wpada w drugi :D

to dosc bezpieczna dla graczy pulapka, ale jesli ktorys zginie na przyklad nadziany na kolce w takiej glupiej pulapce, to nie bedzie mu do smiechu

Hood: doły powinny być w korytarzu. Można dorzucić jakieś wąskie przejście obok.

Poza tym gracze mają dziwną tendencję do chodzenia środkiem, o ile w ogóle mówią, którędy idą.

Hood 25-11-2005 00:27

3ci dół? :rotfl:
A gracze przejdą obok :P

A bardzo fajną pułapką jest też gaz... Ale nie gaz trujący, ale gaz palny :P Wiecie jak potrafią się ludzie dziwić, gdy nagle z pochodni robi się kula ognista? :evil:
Inny fajny myk to Ogień grecki... :cf: Oblewamy kogoś mazią i podpalamy, każda niewielka ilość się nada... A w pobliżu umieszczamy beczkę z wodą... :devil: I patrzymy jak gracze sami pogrążają swoje postacie... :P

Można jeszcze kazać rzucać im na inicjatywę niech każdy po kolei opisze z dokładnością i pieczołowitością jak wygląda pogrzeb jego postaci... A potem opisujemy, jak wszyscy na raz zrobili sobei zbiorową mogiłę... Perwersją byłoby tam chyba umieścić alkohol, co? :cf: ;)

Mruf 25-01-2007 10:38

Od dawna nie stosuję pułapek, bo nie prowadziłem dawno eksploracji podziemi czy jakiejś świątyni.
Jednak w standardzie mam strzałki ze ścian, runy z wklętymi czarami o różnym oddziaływaniu, szczęki w podłodze, wystające klocki uruchamiające zapadnie, zamykające przejście kraty, ściany. To te najprostsze. W skrzyniach często są kolce zatrute jadem stygijskich skorpionów, we framugach domów bogatych patrycjuszy są drobne runiki z czarem ostrzegawczym. Delikwent otwiera drzwi - jest cisza, a tymczasem właściciel domu już czeka z ochroniarzami i kuszą narychtowaną :D To bardzo podstepna pułapka - gracze uczą się u mnie nie wchodzić od frontu do domów :D
Są różne otworki w ścianach plujące ogniem, kwasem, są otworki, z których wydobywają się kłęby trujacego gazu, są posągi strażnicze, iluzje litej podłogi, a rzeczywistość jest bolesna - zapadnia z kolcami, i takie tam...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 01:59.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172