Cytat:
Jako MG, borykająca się z owym zagadnieniem, niemal codziennie, powiem... Buhahahahaha!! :P niestety Greku, nie w tej rzeczywistości... Taka smutna prawda, że nawet wpadnięcie na owe 5minut do doca raz dziennie to dla niektórych niestety ale niewykonalne bo... coś-tam-banialuki ;) A zaproponowany tu pomysł na sesje, nie dla mnie. Nie lubię storytelów, i nie lubię sesji osadzonych w Polsce, a już w ogóle to w czasach obecnych. Jakoś jak sobie wyobrażam, jak to jakaś Jadzia albo Dżesika, przeżywa jakieś przygody na blokowisku, to wychodzę oknem xD Ale w każdym bądź razie, powodzenia! ^^ |
@Buka Rozumiem. Szanuję. Dziękuję za opinię. |
Cytat:
|
Zdecydowanie to nie będzie żaden Cthulhu... Co do mechaniki to będzie coś marginalnego, mającego tylko wprowadzić element losowości. Na pewno prostego i nie absorbującego gracza. Tak na marginesie, ostatnio gram w Ostrza w Mroku i ta mechanika wydaje mi się ciekawa i prosta. Wszystko opiera się na rzucie kostkami d6. 1-3 - porażka z konsekwencjami, gdzie 1 - konsekwencje krytyczne. 4-6 - sukces, gdzie tylko 6 jest sukcesem bez konsekwencji. Umiejętności / trudność zadania zwiększa / zmniejsza liczbę kości, którymi się rzuca. Wybiera się najwyższy z wyrzuconych wyników. |
Cthulhu to nie tylko Cthulhu, systemy z tej stajni pozwalają odgrywać także inne koncepcje horroru (z duchami, wampirami itd.). I w wielu systemach jest taka mechanika odczytywania wyniku, jak wspomniałeś. W Funt RPG, OHET, ww. Eldritch Mythos i wielu innych. Opiera się ona na problem solution, czyli rozwiązywaniu całego problemu, a nie jednostkowym suchym teście umiejki (task resolution). Do tego sposób odczytywania wyniku sprawia, że musimy odpowiednio go opisać ze względu na wynik, miast czarnobiałego sukces/porażka. Tego typu mechanika wspiera jak najbardziej storytelling. Oczywiście rzut jedną kością jest zbyt losowy, dlatego najlepiej mieć do tego system dokładania/odejmowania kości i/lub preferencji niższego/wyższego wyniku i/lub odejmowania/dodawania od/do wyniku rzutu. Na te modyfikatory powinna wpływać trudność testu i wyszkolenie postaci. |
@Alex Nie znam wspomnianych przez Ciebie systemów ale z tego co opisujesz w Ostrzach to działa podobnie. |
Ja bym chętnie klepnął coś takiego. W sensie i znam nieco Pszczynę (lata mieszkałem w Tychach, więc wiesz, tak po sąsiedzku) i blisko jestem, więc jak co zrobię sobie wizję lokalną :D [Obecnie Mysłowice]. Tak więc jestem na TAK. I nie daj się zniechęcić, bo z pewnością 2-5 osób chętnych byś znalazł. Próbować trzeba. :look: Jakby co - masz mnie. :). W sensie metaforycznym. P b . |
@Bielon Dziękuję. Przewiduję zameczek myśliwski Promnice jako jedną z lokalizacji, więc to już całkiem blisko tych Tychów :) Wpisałeś się w ankietę więc jakby co będę miał na uwadze. Pozdrawiam |
Totalnie nie mam czasu w tej chwili na sesję. Więc pewnie nie powinienem się wypowiadać. Ale pierwszy post sprawił, że pomyślałem, że bardzo zechciałbym się wcielić w gościa weselnego... no cóż, wesela, mającego miejsce w tym zamku w Pszczynie. Taka typowa Biała Dama na przykład. Jak wielu zabije przed oczepinami? A w tle jeszcze ci gangsterzy, którzy wybrali sobie kuriozalny moment na włamanie się i skradzenie drogich memorabilii owego zamku. To mogłaby być dobra sesja. Szkoda, że nie mam niestety czasu :< |
Ombrose Zwizualizowałem sobie :D Dłuższej doby życzę ;) |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:51. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0