|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: Zagrałbym w: | |||
Współkreacyjny sandbox hexcrawlowy | 4 | 44.44% | |
Akta Dresdena na mechanice FATE | 3 | 33.33% | |
Monsterhearts 2: Nastoletnie Potwory | 1 | 11.11% | |
Strzelaj i łup | 5 | 55.56% | |
Gra w grze | 1 | 11.11% | |
3:16 Masakra w kosmosie | 2 | 22.22% | |
Zaproponuj coś własnego | 2 | 22.22% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 9. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
20-06-2022, 08:24 | #1 |
Reputacja: 1 | Wakacyjna przygoda! Tylko jaka? Wstępnie zastanawiam się nad sezonem wakacyjnym. Pomału do końca zmierzają dwie sesje cyberpunkowe prowadzone w moim autorskim systemie i potrzebuję chwilowej odskoczni w nieco inną stronę. No i tutaj pytanie do was co byłoby na tyle ciekawe, by znaleźć graczy i warte byłoby zaangażowania. : 1. Współkreacyjny sandbox hexcrawlowy. W założeniu to powinno być połączenie Vorpala z Dungeon Worldem. Czyli podróże tabele i przeszukiwanie hexów prosto od Vorpala zaś mechanika oparta o Dungeon World. W tym przypadku zarówno klimat jak i sama struktura świata zależałaby od graczy. Na początku sesji to oni stworzyliby podstawowe hexy oraz realia świata. Ktoś chce wprowadzić barbarzyńskich górali, albo nomadów, a może jakieś plemię na wzór Indian. Drugi dorzuci Miasto złodziei i wieże magów itp… Każdy dołoży swoją cząstkę świata, a resztę odkryjemy wspólnie. Powiedzmy, każdy z graczy tworzy 2-4 hexów + 2 założenia systemowe. Powiedzmy jeden z graczy, zaproponuje dwie twierdze krasnoludów i tunel między nimi jako założenia wybiera, że są to dwa wrogie klany, które od lat toczą wojnę. Kolejne założenie polega na tym, że wyczerpują się złoża i krasnoludy coraz częściej opuszczają twierdze, które stają się arenami coraz większej przemocy. Zapewne taki gracz stworzy swojego krasnoluda, który miał dość mordowania braci za miskę stęchłej kaszy i ruszył w świat. Zaś ekipa być może wróci do tych twierdz i stanie do walki po stronie jednego z klanów… Drugi niech stwierdzi, że przez góry biegnie tylko jedna, dostępna by przejechały nią wozy i tam powstało jedno z większych miast - twierdz. W okolicach chce, by czaiły się bestie lub inne poczwary i powołana została grupa najemników mająca z nimi walczyć… Itp… Każdy dokłada swoją cegłówkę. MG to scali, dołoży też coś od siebie, a reszta to losowe wydarzenia, tajemnicze ruiny, itp… 2. Akta Dresdena na mechanice FATE W ten system chciałem zagrać już dawno… Tyle, że chętnych MG jak na lekarstwo. Może warto samemu to poprowadzić. Nie czuję się mistrzem w mechanice FATE, więc jeśli większość będzie chciała swoich sił spróbować w tym systemie - będą to warsztaty (na pewno dla mnie). Może zagralibyśmy nawet w Polsce i zmierzyli z lokalnym ekosystemem magicznym (atmosfera Krakowskich Potworów Netflixa, dość fajnie by spasowała). System jest mocno opisowy i dość rozbudowany. Na forum sprawdzi się idealnie. Zaczęlibyśmy zgodnie z zasadami od stworzenia miasta oraz drużyny. W tym systemie każdy z graczy uczestniczy w wydarzeniach innych, tworząc wspólny świat i wydarzenia z przeszłości. 3. Monsterhearts 2: Nastoletnie Potwory Ciekawa gra PBTA - coś innego, o innym środku ciężkości bardziej obyczajowym niż przygodowym. W internecie można znaleźć sporo informacji, więc nie będę się szczególnie rozpisywał. Też nie miałem przyjemności prowadzić i byłaby to jakaś odmiana. Zazwyczaj prowadzę sesje mocno brawurowe, z dużą ilością akcji, widowiskowe, czasem podszyte horrorem albo intrygami. Taka obyczajówka mogłaby być fajnym doświadczeniem. Zapewne najwygodniej oprzeć by się było tutaj na małym miasteczku w USA, pełnym stereotypów: Cheerleaderek, Futbolistów, Gwiazd i Szarych myszek… Przeniesienie akcji do krajów słowiańskich z charakterystycznymi Blokowiskami z Wielkiej Płyty, Galeriankami i Kibolami, zmieniłoby mocno koloryt całości i nie wiem, czy temat nie byłby za ciężki. Oczywiście wpleciemy w całość konwencje horroru, ale to już zależeć będzie mocno od tego kim będą gracze i jaka będzie ostateczna konwencja, na którą się zdecydujemy. 4. Strzelaj i łup Darmowa gra PBTA w formie taktycznej strzelanki, udostępniana przez GramelBooks. Myślałem o turnieju PvP. Pierwszy sezon futurystycznego spektaklu, na żywo i krwawo. Skupiamy się głównie na walce, przewiduje dużą śmiertelność wśród graczy. Możemy stworzyć kilka drużyn, albo grać 1 na 1, do ostatniego żywego śmiałka. Link: https://wydawnictwogramel.pl/downloa...elaj_i_lup.pdf 5. Gra w grze Prowadząc testy systemu sieci w moim Grafenpunku powstał Sidoran gra MMO oparta o wirtualną rzeczywistość, w którą gracz w ramach testów grał jak i się do niej włamywał. Stąd pomysł, by zagrać w grę w grze. Gracze wcielą się w graczy i stworzą postacie w jakiejś fantastycznej grze MMO. Gra będzie toczyć się na 2 poziomach: gry MMO, gdzie będą robić rajdy, szukać skarbów, farmić, craftować, tankować i bufować… oraz na poziomie samych graczy. Poszukiwać rozwiązań w sieci, dyskutować na zapleczu itp. Mechanicznie najlepiej się sprawdzi coś prostego jak choćby wspomniany wyżej dungeon world. Tutaj można założyć, że umiejętności wiedzowe i społeczne będą dotyczyły gracza, lub dla graczy rozdać podstawowe cechy osobno (pewno niewiele osób rozwinie siłę, ale gracze MMO raczej nie mają czasu na siłownię ). Co zaś się tyczy świata gry, możemy go stworzyć tak, jak proponowałem w punkcie pierwszym, czyli na zasadzie sandboxa i wspólnej kreacji, albo oprzemy się na czymś, co wymyślę. 6. 3:16 Masakra w kosmosie Jedna z tych gier indie, w które zawsze chciało się poturlać. Gracze wcielają się w rolę żołnierzy kosmicznej armii siejącej pogrom i zniszczenie. Podczas jednej tury można wyciągnąć nawet k100 wrogich trupów… Militarne SciFI z rozmachem. Można je rozgrywać w różnych realiach. Bardzo łatwo przerobić na świat Warhamerra 40k - idealnie pasuje do czasów wielkiej krucjaty, a nawet Herezji Horusa. Można też oprzeć się na “Legionie Nieśmiertelnych” B.V. Larsona, czy idealnie pasujących “Kosmicznych Marines” walczących z nieprzebranymi hordami robali. Oczywiście możemy też stworzyć własne uniwersum opowiadające o krucjacie przeciwko niezliczonym hordom wroga. Mechanika jest ciekawa, bo sukces w rzucie odpowiada za przejęcie narracji. Porażka oznacza, że narrację przejmuje przeciwnik. Zresztą sami poczytajcie. Tutaj macie linka: https://fileserv.polter.pl/3-16v2.pdf 7. Zaproponuj coś własnego Jak macie jakieś ciekawe pomysły też podrzucajcie, temat jest otwarty. Od razu mówię, że mainstream w formie D&D i Warhammer raczej odpada. Odpadają też duże i skomplikowane systemy. To ma być coś prostego i przyjemnego. -------------- Podsumowując! Tematy te w założeniu są jednostrzałowe. Przeznaczone na kilka miesięcy gry. Pod koniec roku chętnie wrócę do Grafenpunka z nowymi sesjami, ale jeśli coś się sprawdzi i grać się będzie dobrze, nie widzę przeszkód, by pobawić się dłużej. Głosujemy do 30 czerwca, jednak jeśli pojawi się jakiś faworyt, rekrutacja pojawi się jeszcze końcem tego miesiąca. Grę chciałbym rozpocząć początkiem lipca. Zapraszam do dyskusji i podrzucania pomysłów. Ostatnio edytowane przez Fenrir__ : 20-06-2022 o 08:28. |