Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > O forum > Pomoc > Tutoriale
Zarejestruj się Użytkownicy

Tutoriale Artykuły pomocnika forum


komentarz
 
Narzędzia artykułu Wygląd
<!-- google_ad_section_start -->Zakładanie sesji<!-- google_ad_section_end -->
Zakładanie sesji
Autor artykułu: Yarot
24-05-2007
Zakładanie sesji

> Zakładanie sesji, czyli o wirtualnych graczach, Mistrzu Gry oraz tworzeniu składu na sesje
Zajmijmy się sesjami i graniem na forum. Tylko skąd wiadomo, co jest grane? Kto prowadzi? Jak się dostać na sesję lub założyć własną? Wszystkiego tego dowiesz się w jednym z tematów, który już pojawił się przy opisie wyglądu forum - w "Rekrutacjach". Tutaj jest wszystko to, czego Ci potrzeba by znaleźć graczy lub Mistrza Gry. Każda sesja ma swoją rekrutację, którą otwiera Mistrz Gry. Zwykle nosi ona tytuł wg wzoru: „[System] Nazwa przygody” - co może przybrać taki oto wygląd „[Warhammer] Smocza Góra”.

Otwórz sobie dowolną rekrutację i przeczytaj to, co umieścili tam Mistrzowie Gry. Nie wszystkie są idealne, ale większość zawiera pewien schemat, który w prosty i łatwy sposób pozwoli poinformować potencjalnych graczy o nowej sesji. Zwykle powinny tam znaleźć się następujące elementy:
- ilu graczy jest mu potrzebnych;
- jakie są preferowane rasy, profesje czy ekwipunek
- w jakim okresie historycznym będzie działa się przygoda;
- warunki przyjęcia do sesji (może być to szybkość zgłoszenia – wpis w rekrutację lub PW do MG, przesłania karty, dopracowanie bohatera, ciekawy pomysł na postać itp.)
- sposób prowadzenia sesji (czy kostki przed monitorem, czy storytelling - czyli swobodne snucie opowieści, czy inny twór, który powinien być podany);
- dodatkowe informacje dotyczące sesji, które mogą być istotne dla jej prowadzenia

To zależy od MG jak to umieści i co zawrze. Dla gracza już samo to powinno stanowić wskazówkę, czy będzie mu się na takiej sesji podobać czy nie. Jeśli masz wątpliwości to przejrzyj sesje danego MG – poczytaj komentarze oraz popatrz na oceny, jakie zebrały sesje. Po takim przejrzeniu wszystkiego będziesz już wiedział, czy to jest właśnie to i czy ten MG ci odpowiada.
Mistrz Gry ma również zadanie wybrać sobie graczy, którzy się zgłaszają do sesji. W wymaganiach może znaleźć się chociażby to:
- jaka jest wymagana znajomość systemu (w jakim stopniu trzeba znać świat gry i mechanikę systemu);
- wymagania odnośnie karty postaci (czy taka karta jest w ogóle potrzebna, skąd ją wziąć – MG powinien wskazać takie miejsce lub napisać co potrzebuje by kartę postaci wypełnić);
- częstotliwość pisania na sesji - MG określa co jaki czas oczekuje wpisów na sesji i jaki jest jego pogląd na "spóźnialskich"
itd.

W rekrutacji potencjalni gracze zgłaszają się, dopytują o szczegóły i ustalają wszystko to, co chcą wiedzieć na temat sesji lub samego Mistrza Gry. Kiedy tenże stwierdzi, że ma już komplet graczy, umieszcza stosowną informację w temacie rekrutacyjnym, który zostaje zamknięty. Obie strony powinny pamiętać o jednej podstawowej rzeczy – mierz siły na zamiary. I nie chodzi tutaj o to, że nie potrafisz. Chodzi o chęć prowadzenia tudzież grania. Jeśli rzeczywiście chcesz grać i nie jest to kaprys tygodnia, to zapisuj się jako gracz. Jeśli nie jesteś tego pewien – nie zapisuj się. Pamiętaj, że grasz z innymi ludźmi, którzy poświęcają swój czas na bycie tutaj i nie będą czekać tygodniami na Twój wpis. Chyba nie muszę dodawać, że dla MG to założenie jest absolutnie konieczne – sesja bez MG po prostu się rozpada.
Rekrutacja jest pierwszą okazją dla Mistrza Gry by zachęcić graczy do grania właśnie u tego MG-ka. Często rekrutacje traktowane są po macoszemu, ale tak naprawdę odgrywają bardzo ważną rolę. Więcej o tym aspekcie gry formowej znajdziesz (Pimp my recruitment!)tutaj .
A jako podsumowanie niech posłuży ta oto lista Grzechów Głównych, których należy się wystrzegać zakładając rekrutację lub się do niej zgłaszając:
1) Jako MG postarasz przekazać wszelkie niezbędne informacje dla graczy, tak by ewentualne pytania dotyczyły jedynie niuansów gry a nie jej podstaw;
2) Jako MG nie zostawisz rekrutacji i graczy w niej piszących na pastwę losu i nie zaczniesz innej;
3) Jako MG nie obrażaj graczy;
4) Jako gracz nie dopytuj się, kiedy będzie sesja czy też pisał posty: „Wysłałem kartę” lub „Nie mogę się doczekać sesji” a nawet „MG chyba opuścił tą rekrutację”
To niezbędne minimum i jeśli chociaż to będzie spełnione, to rekrutacja powinna spełnić wszelkie wymogi rekrutacji do sesji RPG.
Autor artykułu
Yarot's Avatar
Zarejestrowany: Jun 2005
Miasto: Warszawa
Posty: 2 349
Reputacja: 499
Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie

Oceny użytkowników
Język
77.8%77.8%77.8%
3.89
Spójność
82.2%82.2%82.2%
4.11
Kreatywność
86.6%86.6%86.6%
4.33
Przekaz
28.8%28.8%28.8%
1.44
Wrażenie Ogólne
24.4%24.4%24.4%
1.22
Głosów: 9, średnia: 60%

Narzędzia artykułu

komentarz



Zasady Pisania Postów
You may post new articles
You may post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:14.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167