Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > O forum > Pomoc > Tutoriale
Zarejestruj się Użytkownicy

Tutoriale Artykuły pomocnika forum


Zamknięty artykuł
 
Narzędzia artykułu Wygląd
<!-- google_ad_section_start -->Sesja<!-- google_ad_section_end -->
Sesja
Autor artykułu: Yarot
24-05-2007
Sesja

>Sesja, czyli to, co tygrysy lubią najbardziej
Przychodzi czas na sesję.
Zauważyliście, że na początku rekrutacji znajduje się nazwa systemu, w którym będzie prowadzona sesja. To właśnie do takiego obszaru na forum musi trafić Mistrz Gry i w części "Sesje RPG ..." założyć odpowiedni temat. Zatem jeśli sesja dotyczy Warhammera, to trzeba udać się do obszaru oznaczonego jako Warhammer i w części "Sesje Warhammer" założyć temat "[Sesja]Smocza Góra". Dlaczego ten dopisek przed nazwą przygody? Jak przyjrzysz się temu co w tej części już wpisali poprzedni gracze i mistrzowie to zobaczysz, że są tam wpisy oznaczone nie tylko jako [Sesja] ale również jako [Komentarze]. Dlatego MG powinien stworzyć jeszcze temat "[Komentarze] Smocza Góra". Tutaj gracze i MG będą się wypowiadać na tematy, które dotyczą sesji, ale nie fabuły a jedynie rozwiązań technicznych – szczegółów prowadzenia sesji a także będą mogli po prostu pogadać o tym, jak podoba się sesja. Można tu wyrazić swoją opinię o graczach, Mistrzu, przygodzie itp. Jest to nieocenione źródło wiedzy o ludziach, którzy grają i z którymi w przyszłości może sam zagrasz.

Tak wygląda skrócony kurs zakładania sesji oraz rozpoczynania przygody. Zanim rzucisz się na głęboką wodę porozglądaj się uważnie po części forum poświęconej sesjom. Popatrz jak wyglądają rekrutacje, co w nich piszą Mistrzowie na samym początku oraz gracze później. Postaraj się potem znaleźć sesję, której rekrutację przeczytałeś, i przejrzeć ją. Popatrz jak zaczyna Mistrz Gry, jak toczy się rozgrywka, jak piszą inni gracze i jaki jest sposób ich reakcji na określone zdarzenia. Wreszcie zerknij na komentarze do sesji. Poczytaj, co tam jest - zobacz czy toczą się kłótnie, czy gracze mówią o sesji lub o bohaterach, czy przejmują się losem swoim i innych, czy mają problemy natury technicznej i jak są one rozwiązywane. Jeśli trzeba, napisz do MG prywatną wiadomość (w skrócie PW - znajdziesz do tego łącze pod każdym postem danej osoby) z zapytaniem odnośnie konkretnej sesji lub prowadzenia w ogólności. Mamy sporo MG na forum i nikt nie powinien odmówić pomocy. Poczytaj też uwagi graczy oraz poobserwuj jak się zachowują ich postacie na sesjach. Niektóre są przednie i warto zapytać tych graczy o to, jak tworzą postacie oraz dzięki czemu są one takie a nie inne.
Jak widać granie przez forum nie jest specjalnie trudne. Wymaga poczytania, przejrzenia forum oraz odrobiny praktyki, ale wszystko załapiesz w ciągu kilku dni. Potem będziesz gotowy do grania lub prowadzenia. Poznasz zasady, ale może się zdarzyć, że mimo tego nic z grania nie wyjdzie. Nie umiesz pisać, tworzyć dialogów czy opisywać działań. Ba, okazuje się, że robisz byki oraz różne twory pisane w języku „polskawym”, którego nie ma na żadnej mapie świata. Co z tym robić? To jest główny problem, bowiem o ile zasady grania można szybko i łatwo przyswoić, o tyle stylistykę, gramatykę i ortografię już nie. Na to rady nie mam. No, może poza trywializmem, że trzeba przyłożyć się do języka polskiego na lekcjach w szkole. To pomoże w ortografii i gramatyce, ale nie w stylistyce. By pisać tak jak Sapkowski czy Kres, trzeba nimi być i tyle. My możemy tylko próbować, choć jak wiadomo to właśnie ćwiczenie czyni mistrza. Jak sam się przekonasz nie ma tu tekstów literackich a każdy pisze tak, jak potrafi. Postaraj się pisać zrozumiale, nie strzelaj byków oraz w miarę pilnuj gramatyki (wykorzystaj Worda do sprawdzania pisowni – to działa, sprawdzanie pisowni masz też w najnowszej przeglądarce FireFox jeśli z niej korzystasz). Nie zapomnij o dużych literach, przecinkach i kropkach - bez tego nawet najlepszy tekst będzie tylko bełkotem. Najważniejsze, to być zrozumiałym - jeśli zrozumieją Cię Mistrz Gry i inni Gracze to jest dobrze. Jeśli nie, trzeba nad tym popracować. Żadnych cudownych środków nie znam. Niestety.

Nie od dziś wiadomo, że diabeł tkwi w szczegółach i pewnie będziesz miał masę pytań. Osoby mogące udzielić odpowiedzi wskazałem w tekście. Zawsze jest też obsługa i każda osoba wchodząca w jej skład chętnie pomoże Ci we wszystkim, czego potrzebujesz.
Autor artykułu
Yarot's Avatar
Zarejestrowany: Jun 2005
Miasto: Warszawa
Posty: 2 349
Reputacja: 499
Yarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnieYarot jest jak niezastąpione światło przewodnie

Oceny użytkowników
Język
73.4%73.4%73.4%
3.67
Spójność
80%80%80%
4
Kreatywność
86.6%86.6%86.6%
4.33
Przekaz
20%20%20%
1
Wrażenie Ogólne
26.6%26.6%26.6%
1.33
Głosów: 6, średnia: 57%

Narzędzia artykułu

Zamknięty artykuł



Zasady Pisania Postów
You may post new articles
You may post comments
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 08:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site
artykuły rpg

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167