Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - ogólnie > Kufer skarbów > Porzucone projekty > Cerulean Tomcat > Untouchables: Transformation
Zarejestruj się Użytkownicy

Untouchables: Transformation Forum przeznaczone na teksty i materiały związane z autorskim systemem do starego Świata Mroku.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 11-09-2006, 22:00   #1
 
Solfelin's Avatar
 
Reputacja: 105 Solfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znanySolfelin wkrótce będzie znany
Specjalne Akcje

[center:e7c89842be]Specjalne Akcje[/center:e7c89842be]

[center:e7c89842be]Przejaw[/center:e7c89842be]

Zdolność przejawiania się posiada każdy Nietykalny, ponieważ jest to akcja, nie zaś uzdolnienie dostępne tylko dzięki Mocy Przejawiania. Mimo to, akcja ta w porównaniu z Mocą jest mocno ograniczona i jedynie częściowa. W zamian za to jest bardziej elastyczna oraz powszechna w użyciu.

Bądź co bądź, jest także trudniejsza do uaktywnienia. Żeby przejawić się w świecie materialnym, będąc w innym wymiarze lub w innej warstwie rzeczywistości, wpierw trzeba pokonać granicę pomiędzy światem, do którego chce się wejść, a miejscem, w którym już się jest. W używaniu Mocy Przejawiania jest to bardzo łatwe, podejmowanie takiej akcji przez Nietykalnego wymaga sporego wysiłku.

System: Stopień Trudności obliczany jest z dwóch rodzajów przejawiania. Pierwszym jest przejawianie materialne, antymaterialne lub nie-materialne. Jest to przejście ze stanu materii do stanu antymaterii (u ludzi przechodzenie pomiędzy jednym, a drugim nazywa się NDE, OOBE, czy też po prostu snem, projekcją/podróżą astralną) lub ze stanu materii/antymaterii do stanu nie-materii (w terminologii ludzkiej często używa się terminu „niebo” do określenia nie-materii). ST dla przejścia z jednego do drugiego ustala się na podstawie granicy pomiędzy jednym, a drugim. Materia-antymateria na podstawie poziomu Rękawicy, nie-materia-materia/antymateria na podstawie wydanej Kwintesencji - im więcej wydane, tym mniejsza wartość bariery i w rezultacie istnieje możliwość przejścia. Powyższe ilustruje poniższa tabela ST. Przy Przejawianiu rzuca się na Moc Przejawianie + Arete, gdy postać nie ma takiej Mocy, na samo Arete.

Rodzaj interakcji Podstawowy ST Dodatkowe/Oddatkowe
Materia - antymateria 5 + Poziom miejscowej Rękawicy
Nie-materia - antymateria/materia 20 - Wydana Kwintesencja

Uwaga 1: Wszystkie Stopnie Trudności zmniejsza wartość Mocy Przejawianie, na każdy jej poziom -1 do ST.
Uwaga 2: Tabela pokazuje interakcje w obie strony (również antymateria - materia, antymateria/materia - nie-materia).

Przejście z jednego wymiaru do drugiego jest omówione w nagłówku o Zwykłych Akcjach, gdzie opisane jest Poruszanie się. Przejawianie odbywa się na takich samych zasadach (materia, antymateria, nie-materia), plus to, że jeśli Nietykalny był domyślnie w warstwie antymaterialnej w wymiarze 6, to będzie po swoim ruchu i w warstwie antymaterialnej w wymiarze 5.

[center:e7c89842be]Przewodnictwo[/center:e7c89842be]

Czasami konieczne i potrzebne jest Nietykalnemu szybko przemieścić się w dowolnym wymiarze lub warstwie rzeczywistości. Będąc na danej płaszczyźnie istnienia czasami musi prędko przebyć drogę do celu.

Akcja Przewodnictwa to właśnie przemieszczanie się pomiędzy jednym miejscem, a drugim. Niekoniecznie musi to być punkt, ale dobrze oddać to obrazowo jako przemieszczenie się z jednego punktu do drugiego. Lepiej jako kropkę, a najlepiej jako kulę, gdyż poruszanie w przypadku Nietykalnych najczęściej odbywa się poprzez ruch możliwy w większości dostępnych kierunkach, w dół, w górę, lewo, prawo oraz po szerokości, zachodzie i wschodzie, północy i południu. Jest co najmniej 6 zwrotów, bez liczenia wymiarowych tuneli oraz wpływu czasu na to, co percepcja przetwarza.

Zwykły ruch to chleb powszedni dla Świadomości; ruch sterowany myślą. Lecz do przebycia większych odległości, drogi najeżonej przeszkodami i zakrętami, trzeba czegoś więcej i wcale nie chodzi tu tylko o tysiące myśli, które trzeba wykonać, by prawidłowo poinstruować się, by dotrzeć do pożądanego celu lub miejsca. Ludzie w porównaniu ze Świadomościami nie wykonują dużej ilości czynności umysłowych, by dotrzeć do jakiegoś miejsca, liczba myśli z pewnością nie przekracza 1000, chociaż także nie jest taka mała, jak się zdaje. Nietykalny potrzebuje czasami wielu tysięcy myśli, instrukcji, by gdziekolwiek dotrzeć. Wynika to z tego, że światy barw, dźwięku oraz czasu są bardzo zakręcone i bardzo wiele czynników trzeba wziąć pod uwagę, choćby w 4 wymiarze wpływ na czasoprzestrzeń, co się stanie, jak Nietykalny nagle przemieści się w nieodpowiednie miejsce historii wszechświata.

By uniknąć tylu procesów myślowych, zbyt energiochłonnych i pracochłonnych nawet jak dla Nietykalnych, stosuje się akcję Przewodnictwa. Tak samo, jak człowiek wcale nie musi myśleć nad tym, gdzie idzie, ale po prostu pójść - poddać się spontaniczności, iść ciałem, ale bez myślenia o tym - tak samo Nietykalny może popchnąć swoją jaźń do wszelkiego miejsca we wszechświecie, do którego ma intencję zmierzyć. Ta akcja wymaga hartu ducha, bez potrzeby męczenia i zajmowania myślenia.

System: by dotrzeć do jakiegoś miejsca z większą prędkością, również, by wykonać szybki Przejaw lub Poruszanie trzeba rzucić na Arete + Stopień Czystości, ale według zasad dla Stron, czyli z modyfikatorami do rzutów. Czyli Świetlany posiadając stopień oczyszczenia na poziomie 5 i stopień splugawienia na poziomie 1 ma -1 kostkę do rzutu, analogicznie Odcień mający stopień splugawienia na poziomie 5 i stopień oczyszczenia o wartości 1 ma -1 kostkę w puli rzutów oraz Pierwotny, który posiada modyfikator od różnicy pomiędzy poziomami stopnia oczyszczenia, a stopnia splugawienia, np. st. oczyszcz. 4, st. splg. 5, ma -1 kostkę do rzutu, ponieważ istnieje różnica pomiędzy stopniem oczyszczenia, a stopniem splugawienia.
Stopień Trudności zostaje ustalony w oparciu o podstawowy jego poziom 7 oraz:
+ 1 za każdy wymiar (na Poruszanie się przeprowadzone są dwa testy rzutów, pierwszy na to, czy w ogóle ruch się udał, drugi na szybkość Poruszenia się)
+ 1 za poziom miejscowej Rękawicy (jeśli chodzi o ruch pomiędzy warstwami)
+ 10 za prędkość pomiędzy materią/antymaterią, a nie-materią - wydana Kwintesencja
Do szybkiego poruszania się na rodzimym lub aktualnym wymiarze/warstwie wystarczy tylko pomyślny rzut, z podstawowym ST na poziomie 7.

Moc Przewodnictwa obniża ST, zgodnie z jej poziomami - wartość tej Mocy - 1, obniża ST o 1 stopnie, wartość 2 o 2 stopnie, itd..

[center:e7c89842be]Kierowanie[/center:e7c89842be]

By użyć Pierwotnej Energii, Kwintesencji, należy znać mechanizmy kierujące nią. Narzędzia potrzebne do wykonania operacji na niej są zawarte w kodzie Świadomości, w jej osobowości. Można zatem powiedzieć, że każdy ma zdolność ukierunkowania Energii, Kwintesencji.

Jednak tylko nieliczne istoty potrafią je ukierunkować i wykorzystywać z pełną mocą. Kierowanie Kwintesencji jest prostym procesem, lecz wymaga skupienia i uwagi. Bycia przez chwilę w teraźniejszości, koncentracji. Dzięki skompresowaniu woli w tym miejscu i w tym czasie, pozwala ją wyzwolić na „tamtą” przestrzeń i „tamten” czas.

System: by ukierunkować Kwintesencję i napełnić nią przedmiot, rzecz lub istotę, należy wydać odpowiednią ilość punktów Kwintesencji, jeśli chce się ją oddać komuś. Potrzeba także rzutu na Arete + Moc Kierunku, gdy nie ma odpowiedniej Mocy, samo Arete. By odjąć komuś Kwintesencję, konieczna jest kontrakcja, przeciwnik rzuca na Arete + Kierunek, albo w przypadku innej istoty Siła Woli + Oddziaływanie, Arete + Siła Woli. Przyjmowanie Kwintesencji także można odrzucić. Można oddać komuś osobową Kwintesencję, tzn. Stopień Czystości. Wtedy zużywa się odpowiedni rodzaj stopnia (oczyszczenia lub splugawienia) podczas ich przelewania na istotę.
Ponadto, by wydać więcej Kwintesencji na jakąkolwiek akcję, niż wynosi to ograniczenie (na początku maksymalnie można wydać 3 punkty Kwintesencji na akcję, każdy następny punkt można oddać na 1 poziom Mocy Kierunek), należy rzucić na Arete + Kierunek, każdy sukces powoduje, że można wydać o 1 punkt więcej Kwintesencji, niż wysokość belki ograniczenia.
 
Solfelin jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:09.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166