|
Warhammer Fantasy Role Play Warhammer Fantasy Role Play |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
02-10-2021, 22:34 | #1 |
Opiekun działu Warhammer Reputacja: 1 | Alternatywna karta postaci Cześć, Wątek dotyczy drugiej edycji, podręcznik podstawowy. Wiem że takich tematów zapewne kilka już się przewaliło przez to forum aczkolwiek chciałbym poruszyć temat tworzenia prostych BG, ułożonych pod graczy jednocześnie bez spędzania godzin nad podręcznikiem. Zarówno na żywo jak i na lastinnie. Podejście standardowe to wybór ( lub losowanie) rasy, profesji, statystyk, później zweryfikowanie co z czym, co daje, gdzie zwiększa statystyki. Efektem jest zróżnicowana postać która jest bliska naszemu sercu na tyle na ile mieliśmy farta w kościach oraz na ile wydawcy zoptymalizowali podręcznik. Ja mówie: Hej, a czemu by nie wybrać sobie wszystkiego samemu? Tak od początku do końca, bo kto komu zabroni być skrypą z unikami, albo wojownikiem który umie czytać i pisać. I tak, wiem, są takie połączenia, ale trzeba je znać, a tak wystarczy nam podręcznik. Na początku zakładamy jak bardzo przykoksowani mają być nasi BG. Jeśli są to płotki to piszemy: Statystyki: Wybierz dwie z 35, reszcie przydziel 25. Umiejętności: Wybierz dwie podstawowe i jedna zaawansowana Zdolności: Wybierz dwie Ekwipunek: Zwykłe ubranie, zbroja maks 1pz, broń jednoręczna podstawowa, 3 przedmioty o łącznej wartości 5zk. Lub prościej: chopie! Jesteś wieśniakiem, ten miecz ci nie pasuje, szanowny graczu, dobierz coś co uważasz za stosowne, to fun a nie powergaming. Jeśli mają trochę więcej „móc” Statystyki: 2x45, reszta 25 Um: 4 pods, 2 z ZD: 4 EQ, Strój maks 20 zk, zbroja maks PZ3, broń adekwatna do zdolności, 6 przedmiotów do 50zl, lub jak w przypadku „płotki” Itp, oczywiście piszę losowo, wszystko zależy w jakich warunkach są BG. Przykład z jednej z rekrutacji, sesja doszła do skutku, wszyscy BG poza jednym zginęli😊 http://lastinn.info/archiwum-rekruta...kajdanach.html ([WFRP 2ed] W kajdanach) Tu przykład już utworzonych KP, link do sesji, też wszyscy zgineli 😊 http://lastinn.info/archiwum-sesji-z...d-pohybel.html ([WFRP 2ed] Pohybel) Zalety - Szybko - Bez rozkmin - Czytelne i łatwe do ogarniecia dla MG - Używając zdolności łatwo podbić Siłę lub wytrzymałość poprzez podniesienie cechy - Można tworzyć BN na tym samym schemacie i od razu widać czy jest silniejszy, słabszy czy na tym samym poziomie co BG Wady - Nie testowane na nobach, nie wiem czy dla początkujących jest to tak oczywiste jak dla mnie - Niekanoniczne - Trzeba mieć pojęcie w zdolnościach, aby nie dodać sobie do umiejętności np.przekonywanie zdolności dającej x100 (krasomówstwo) gdzie naturalną kolejną rzeczy byłoby zdobycie najpierw x10 (przemawianie). Chcociaz teoretycznie jest taki zapis przy zdolności. - możliwy powergaming, jak w przypadku powyżej, ktoś wymaksuje sobie dają umiejętności i jest przekoksem w swojej dziedzinie. - wymaga samodyscypliny, jeśli MG założy mega przekoksów a nie sprawdzi kart to w toku gry mogą wyjść kwiatki których oboje (gracz i MG) nie widzieli na początku. Co szanowni Państwo o tym myślą? Ja mam ten system przetestowany, gracze nie uciekają, aczkolwiek konstruktywna krytyka zawsze mile widziana, ciągły rozwój Panie i Niepanie😊
__________________ ORDNUNG MUSS SEIN Odpowiadam w czasie: PW 24h, disco: 6h (Dekline#9103) |
03-10-2021, 16:01 | #2 |
Młot na erpegowców Reputacja: 1 | Sama mam taki system: Point buy. 95 pkt. do rozdysponowania na 8 cech głównych (po prostu zamiast rzutu 2k10 rozdaje się punkty do cechy, minimum 5, maksimum 20). Poza tym, w ramach tej samej puli, istnieje możliwość dokupienia żywotności i PP. Koszty: - Dodatkowy 1 PP kosztuje 5 pkt., można wykupić go tylko raz (bazowo 2, oprócz elfa, który ma 1) - Żywotność kosztuje 2/3/5 pkt. (maks +3, trzeba kupować sukcesywnie, jeden poziom po drugim) Zdolność do wylosowania bierze się taką, jaka komu pasuje. |