lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Punkty przeznaczenia (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/286-punkty-przeznaczenia.html)

Hood 12-03-2005 18:25

Ale dlaczego postać ma nie zginąć? Przecież jest też i życie po śmierci... Może zostać nieumarłym (bezcielesnym naturalnie)...

A co do zezwolenia na wydawania PP, to oczywiście jestem za ograniczniem tej mocy. Jak mój MG kiedyś, PP nie obowiązuje gdy są walki wewnątrz drużyny i kilku jeszcze innych sytuacjach (skrajne głupoty walnięte z powodu niemyślenia...).

Feathor 08-08-2005 15:32

Co do wydawania PP, to mysle, ze sa sytuajce, w ktorych rzeczywiscie nie powinno sie poawolic graczowi na korzystanie z tego przywileju. Jezeli gracz faktycznie jest na tyle ekhm... glupi, to nie widze problemu, zeby jego postac nie miala zginac. Powiem szczerze, ze od 'kilku' sesji laze bez PP i jakos sie trzymam, choc zadania nie nalerza do najprostrzych. Osobiscie, gdy ja prowadze sesje staram sie robic je trudne, lecz nie niemozliwe, zawsze powinno byc nie tylko jedno wyjscie z sytuacji tak jak w tym wyimaginowanym przypadku z gora, moze o wiele bardziej ukryte, czy mniej parwdopodobne, ale jednak. Na mojich sesjach gracze najczesciej traca PP podczas walk, lecz tych nie przewidzieanych. PP to dar i powinno sie umiejetnie z niego korzystac, a jesli ktos ewidentnie nie potrafi to moze poprzez kolejne 'kilka' postaci sie nauczy :D:D:D

Grimalgi 08-08-2005 17:56

Według mnie PP można wykorzystać w sytuacjach prawie niemożliwych do przeżycia (0,01 % szans na przeżycie), ale nie niemożliwych, czyli takich jak wymieniona przez Nassaira. Poza tym jestem zwolennikiem, żeby to MG decydował o zużywaniu PP (w końcu to nie gracz steruje swoim przeznaczeniem) i odpowiednio zmieniał opisy z tego, co mogło się stać z graczem (gdyby nie miał PP) na to co się z nim stało (jeśli miał PP).

Feathor 08-08-2005 19:38

I tu sie musze w pelni zgodzic. Fakt faktem, ale to zeczywiscie MG powinien decydowac o uzywaniu PP. Az na nastepnej sesji przedstawie ten pomysl mojemu teamowi. :D:D:D

Hood 05-10-2005 00:11

Cytat:

Napisał Grimalgi
Według mnie PP można wykorzystać w sytuacjach prawie niemożliwych do przeżycia (0,01 % szans na przeżycie), ale nie niemożliwych

Właśnie po to są PP jak dla mnie, żeby można było przeżyć coś, czego rpzeżycie byłoby niemożliwe... Nie dlatego, że tacy jesteśmy pakerni, ale dlatego, że "opatrzność" czuwała i tak pokierowała losem, że coś, co normalnie zabiłoby nas nie dosięgło bohatera... ;)

Cytat:

(w końcu to nie gracz steruje swoim przeznaczeniem)
Gracz streuje przeznaczeniem postaci. Nie swoim - dlatego powinien mieć możliwość decydowania o tym kiedy i jak chce użyć PP. A co do sterowania swoim przeznaczeniem to kwestia wiary w nie lub niewiary ;)
Cała frajda z gry to sterowanie swoim losem. To, że coś zrobimy, nie oznacza, że jesteśmy 100% bezpieczni. Bo unikając 1 ciosu potwora cudownym trafem potykając się o kamień, możemy uapść z urwiska... :)

Cytat:

i odpowiednio zmieniał opisy z tego, co mogło się stać z graczem (gdyby nie miał PP) na to co się z nim stało (jeśli miał PP).
A tu akurat się jak najbardziej zgadzam. Opisy to podstawa :)

A co do przykładu Nassa... Tutaj sytuacja była nie tyle niemożliwa do przeżycia... Przeżycie byłoby raczej nie na miejscu... Bohater się poświęcił. Gracz założył, że postać zginie... A potem nagle chce cudu... Tak też nie może być, że się krasnal rzuca na armię bo ma PP...
A co do możliwości... Czarodziej wiedział, że jest 1 wyjście... Co nie znaczyło, że czarodziej jest wszechwiedzącym... A poza tym, zawsze jakaś część tunelu mogła się osunąć, a krasnale mogły spaść niżej... Część prochu mogła nie wybuchnąć... Ple, ple, ple - sposobów możnaby mnożyć :)

Korume 17-10-2005 09:30

Prowadzac nigdy ich nie dopuszczałem- moim zdaniem PP psują klimat dlatego że Bg są ich świadomi.

Darken 17-10-2005 10:47

Hmm, to zależy od graczy :P
Jeśli będą robić akcje typu. Mam PP to rzucam się do bitwy...
To w chwili gdy będą chcieli skorzystać z PP, wrzuć im wizje od Boga/bogów.
Niech podświadomie wiedza że są w pewnien sposób wybrani, ale samobójców to nikt nie lubi.
I pózniej rok kuracji z ran.
Powinno pomóc :P

Feathor 17-10-2005 14:23

Szczerze muszę powiedzieć, że u mnie jakoś nigdy nie słyszałem, o akcji typu: "mam PP to idę walczyć". Może to dlatego, że u nas PP jest baaaaaaaaaardzo cenne, bo stracić je łatwo strasznie jest :D:D:D

Hood 19-10-2005 03:13

Może trochę z innej beczki...

Kiedyś grałem rycerzem (zasadniczo to jeszcze byłem giermkiem, ale to tylko formalność, bo etos obowiązywał cały czas) w warmłotka, podróżowałem w towarzystwie przyszłego nekromanty (o czym moja postać nie wiedziała) oraz elfiej rangerki. W pewnym momencie, elfkę trafił krytyk... Niemalże straciła rękę. Ponieważ nikt za bardzo nie znał się na uzdrawianiu magicznym (a najbliższa miksturka leczenia pochodziła ze światyni, o której sądziliśmy, że była poświęcona chaosowi) postanowiliśmy ją ratować własnymi sposobami... Mag próbował czarów, a ja jak na aspiranta do rycerza zakonnego próbowałem modlitwy i bandaży. Wreszcie - dla większego efektu/smaczku czy po prostu lepszego odegrania postaci, postanowiłem wydać PP, (fabularnie prosząc moje bóstwo o łaskę) aby ocalić elfkę od wykrwawienia się...

Zupełnie niepodręcznikowe zagranie, ale czy złe? Mnie się podoba z każdym dniem coraz bardziej... ;)

Aredzakhar 19-10-2005 08:32

PP są przydatne jeśli gracz nie chce się porzegnać zbyt wcześnie z ulubioną postacią to będzie je szanował...


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:37.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172