lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Warhammer Fantasy Role Play (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/)
-   -   Sztuka tworzenia profesji (http://lastinn.info/warhammer-fantasy-role-play/3227-sztuka-tworzenia-profesji.html)

Yaneks 22-05-2007 20:05

Dlatego napisałem, że nie robi się profesji takich jak kucharz, czytajcie ze zrozumieniem :)

Malkav3 22-05-2007 20:32

Napisłeś że się jej nie robi bo są nikomu nie potrzebne pod kontekstem, grania nimi, a nie że się inaczej je nazywa w tamtych czasach! Chyba nie wiesz co piszesz

Yarot 22-05-2007 22:48

Tak sobie czytam ten wątek i sam się zastanawiam nad ową "sztuką tworzenia profesji". Nigdy takowej nie robiłem na poważnie. Dlaczego? Jest to zbędne. Skoro podręcznik oferuje ich multum, to po co tworzyć coś nowego? I tak każdy gracz będzie prowadził postać inaczej i jedyną różnicą będzie to jakie posiada umiejętności oraz rozwinięcia. Dlatego bazując na chociażby złodzieju można poprzez LICZNE dodawanie lub odejmowanie umiejętności czy rozwinięć stworzyć kogoś na miarę zabijaki, fałszerza, kieszonkowca, włamywacza czy chociażby naciągacza. To jednak wychodzi przy pomyśle na postać, który ma już gracz. I niczego raczej więcej nie potrzeba.
O swoich koncepcjach dotyczących profesji i umiejętności nie napiszę bo to nie temat na to. Nadmienię jednak, że jeśli ktoś tworzy profesję tylko po to, by postać mogła na nią "wejść" i wziąć umiejętność czy rozszerzenie, to jest to poniżej krytyki. Wiem, że system pozwala, ale nie dajmy się zwariować.
A na koniec, by zakończyć lekki offtop dodam, że na niepoważnie, to zrobiłem dwie profesje, które tak naprawdę były profesjami przypisanymi do konkretnych ludzi. Zamieniłem wtedy Nuln na Gotham City a po ulicach szalał Batman i Joker. Oczywiście wszystko w staroświatowych klimatach. I tyle. Więcej nic nie robiłem. Ta próba udowodniła mi, że nie potrzeba tworzyć czegoś, co i tak nie będzie grywalne poza jedną sesją lub jednym bohaterem. Będzie on przynajmniej niezapomniany.

Yaneks 23-05-2007 10:43

Ja czasami tworzę profesje pasujące do regionu. Trudno jest stworzyć profesję, która pasuje do gry w całym Imperium. Łatwiej jest zrobić taką, która pasuje tylko do jednego z jego regionów. W podręczniku nie znajdziesz więcej niż jednej profesji typowej dla Krainy Zgromadzenia. Dlatego zaczyna się robić nowe, żeby wypełnić tego typu luki.

Arango 23-05-2007 16:52

Wiem, że jestem marudny, ale okraś swoje posty Yaneksie choć jednym przykładem.

Założyłeś temat, ok, ale na razie nie napisałeś nic o swoich profesjach, które stworzyłeś (łowcę głów potraktowałem jako żart twego kolegi, szczególnie po tym fragmencie o ich gipsowaniu i rzucaniu nimi we wroga).

Po prostu chciałbym wiedzieć o czym piszesz, bo na razie to nie za bardzo wiem. Z jednej strony mówisz o regionalizmie profesji, z drugiej wspominasz o potrzebie jej uniwersalności.

Myślę, ze lepiej dyskutowałoby się mając jakoś konkret, a nie tylko teorię tworzenia. Nic lepiej nie wyjaśnia zagadnienia jak klarowny przykład.

Yaneks 23-05-2007 20:08

Typ profesji uniwersalnej: Grenadier
Jestem pewien, że nie jest oryginalna, ale robiłem ją sam. Jak wrócę do W-wy to wam przepiszę opis.
Typ profesji regionalnej: Łowca duchów
Dlaczego? Po co taki w Altdorfie albo Middenheim? Za to w Sylvanii dość przydatne :)

Macharius 23-05-2007 20:13

Lol, łowca duchów, a jak chcesz łowić duchy? Od odsyłania duchów na wieczny spoczynek są rycerze zakonni ze świątyni Morra i egzorcyści.

Yaneks 23-05-2007 20:55

Tak, z tym że oni robią to modlitwami, a Łowcy Duchów raczej czarami. Poza tym, podobnie jak włóczędzy, nie żyją w miastach, tylko podróżują od zakonu do zakonu nocując tam za 2 pensy/noc :)

Revan 23-05-2007 21:11

Jakby to powiedzieć... bezsens, jednak jak ktoś ma ochote stworzyć profesje, to niech najpierw zobaczy, czy to co nie zrobił nie jest podobne do żadnej w Warhamcu, a zapewniam, że też próbowałem, i co? Wyszło na tym, że profesja różniła się kilkoma punktami w schemacie rozwinięć, przedmiotem w ekwipunktu i zdolnością.

hanzo 23-05-2007 21:11

Niestety świat potrzebuje kowali robotników, karczmarzy, kupców, chłopów, kurtyzan .I po to się tworzy procesje. Bo podręcznik tego nie przewiduje, ale za przewiduje zabójców, arcmagów i rzeźników


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:50.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172