Studio sodigital, autor nagrodzonej przeglądarkowej gry Arthic, udostępnia wersję beta swojego najnowszego produktu - gry Gilfor’s Tales. Ma przyciągnąć graczy atrakcyjną fabułą, realizmem i interaktywnością trójwymiarowych postaci, magią i bogactwem detali fantastycznego świata.
Gilfor’s Tales to taktyczna gra RPG dostępna przez przeglądarkę. Warto więc przypomnieć, że poprzednia produkcja sodigital – Arthic - była pierwszą tego typu realizacją w Polsce wykonaną w technologii Flash. W filozofii działania sodigital kluczowe miejsce zajmują bowiem innowacje oraz nowatorskie, kreatywne podejście w poszukiwaniu nowych zastosowań dla znanych na rynku technologii. Taką filozofię można znaleźć także
w najnowszym produkcie firmy. „Tworząc Gilfor’s Tales chcieliśmy dostarczyć graczom zupełnie nowych wrażeń. – opowiada Tomek Wiśniowski, główny game designer Gilfor’sTales – Gier przeglądarkowych jest coraz więcej, dlatego prawdziwym wyzwaniem jest wykreować zupełnie nową jakość wirtualnego świata”. Niespotykane dotychczas wrażenia dla gracza
to efekt mistrzowskiego połączenia grafiki 2D (tworzącej scenerię dla akcji, niemal fotorealistycznej, niezwykle bogatej w detale) z renderingami postaci-bohaterów 3D w czasie rzeczywistym. Ponadto w Gilfor’s Tales zastosowano autorski engine stworzony w sodigital.
Autorem koncepcji scenariuszowej Gilfor’s Tales jest Łukasz Orbitowski (
www.orbitowski.pl), krakowski pisarz, jeden z czołowych polskich twórców takich gatunków, jak thriller, horror czy fantasy. Właśnie w konwencji fantasy osadzona jest produkcja sodigital.
Gracz kompletuje swoja drużynę i z nią wędruje po świecie pełnymi magii, przeżywając zaskakujące przygody. Świat Gilfora zamieszkują bestie, potwory i demony, które nieustannie czyhają na drużynę poszukiwaczy przygód. Przed niebezpieczeństwami chronią ich różne rodzaje broni, zbroje, ale także amulety, pierścienie i talizmany.
Równocześnie z udostępnieniem wersji testowej samej gry, ruszyła podstawowa wersja serwisu społecznościowego dla graczy. „To nieprawdziwy stereotyp, że gry komputerowe oznaczają alienację. – mówi Tomek Wiśniowski, game designer w sodigital – Projektując Gilfor’s Tales zależało nam, by gracze przeżywali emocje i współzawodnictwo w grupie,
by organizowali się w społeczność.”
W wersji testowej gracze mają do wyboru 25 questów i 4 postaci. Docelowo ma być ponad sto questów oraz siedem postaci, a serwis społecznościowy będzie znacznie rozbudowany. Począwszy już od wersji testowej, dostępny jest tryb arenowy (multiplayer).
Premiera pełnej wersji Gilfor’s Tales planowana jest na wiosnę przyszłego roku.
http://www.gilforstales.pl