lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zrujnowana Twierdza (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/)
-   -   Zbroja w D&D (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/291-zbroja-w-d-and-d.html)

Moryc Żółw 27-01-2005 14:41

Zbroja w D&D
 
Taaaak... Działanie zbroi w D&D rozwiązano chyba w najgorszy sposób jaki się dało (może trochę przesadzam, ale do dziś się nie dowiedziałem, jak można zranić pięścią kogoś w płytówce...). Jakie macie modyfikacje, co do pancerzy? Jeśli redukcja obrażeń, to co ze zniszczeniem zbroi? Czy drągiem można wogóle przebić napierśnik?

wild_beast 27-01-2005 14:53

Cytat:

do dziś się nie dowiedziałem, jak można zranić pięścią kogoś w płytówce
Hę??? Nie wiem o co ci chodzi. Czy o to że mnich moze zranić kogoś w pełnej płytówce?

Moryc Żółw 27-01-2005 14:54

Nom. Strasznie wkurzające. Mnich, czy nie mnich pięść nioe przejdzie przez metal...

wild_beast 27-01-2005 15:05

Ale zwasze możńa potraktować , że uderzenie było tak silne, iż wygieło blachę, ale wystarczajace by dostać się np. do kaltki piersowej(poprzez zmiażdzenie) ( w tym wypadku najlepiej stosować Demage Reduction)

Moryc Żółw 27-01-2005 15:09

Albo lekki miecz. Miecz nie przetnie stali. Można trafić w szczelinę, ale to jest bardzo trudne. Równie dobrze można okładać ścianę. I jeszcze tarcza. W walce, gdzie ma się tarcze, ponad 75% cioców jest nią blokowanych. A tu? Marne +2 do KP.

Vengar 27-01-2005 15:14

A to czego ci brakuje to sie nazywa realizm :P Tylko żeby system był realistyczny to potrzebaby było w nim 123089123 tabelek lub do każdego podręcznika zestaw broni, zbroi i tarcz do wlasnego testowania :P
Moze i jest to wkurzające, ale co gdyby twórcy mieli specjalne zasady dla każdej broni robic? Podrecznik byłby jak 30tomowa encyklopedia :P
:bidny:

Moryc Żółw 27-01-2005 15:17

Wiem, ale temat jest o naszych rozwiązaniach. Np. żeby walki były dłuższe, można by było wprowadzić parowanie (jak w neuroshimie), a żeby były realistyczniejsze redukcję obrażeń...

fleischman 27-01-2005 15:57

I właśnie po tojest BaB czyli zdolność do znajdywania luk w zbroi i wiedzy na temat gdzie udeżyć żeby bolało...
A DnD jest tak zrobiony żeby było przyjemnie nie realistycznie i nie ma sensu tego zmieniać...

Moryc Żółw 27-01-2005 19:57

Hmm... Co do tego, że ma być przyjemnie, to się zagadzam. Wiem, czepiam się, ale w NS udało się połączyć te dwie rzeczy. Jest i parowanie, dobrze rozwiązane zbroje, przemyślane modyfikatory do strzelania i walki wręcz, a wszystko ujęta na tyle prosto, że na obozie mój kolega nauczył się grać w 1 dzień... Według mnie najlepszym rozwiązaniem jest redukcja obrażeń...

fleischman 27-01-2005 21:31

Z deto go pamiętam to w Unearthed Arcana było podane rozwiązanie alternatywne, w którym to zbroja dawała redukcję obrażeń.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:52.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172