lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Zrujnowana Twierdza (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/)
-   -   Zbroja w D&D (http://lastinn.info/zrujnowana-twierdza/291-zbroja-w-d-and-d.html)

Kos(A) 31-01-2005 17:47

Racja, przypomnijcie sobie ile burzliwych godzin spędziliśmy nad zagadnieniem kto kogo trafił i czyja teraz runda. Acz kolwiek w systemie takim jak D&D, zasady powinny być w stu procentach respektowane, a zdanie MP być niepodważalnym i ostatecznym wynikiem sporu. To właśnie jest najbardziej burzliwa funkcja jakiejkolwiek zasady mechanicznej w D&D.


Pozdrawiam, Kos(A)

PS. Maryc, mój nick odmienia się: "Kogo? Czego" - Kos(Y) :mrgreen:

A jaki to ma związek ze zbrojami? Wracamy do głównego tematu... - fleischman

Weisu 09-02-2005 19:21

Zasady do d&d zostały stworzone tak aby walka przebiegała (dość) szybko, gdybyś miał dziesiątki różnych modyfikatorów do zbroi (i nie tylko) 1 runda solo mogła by trwać 30min ! Ja po nietrafieniu w przeciwnika sprawdzam w jaki sposób nie trafił tzn. czy nie trafił w przeciwnika, czy trafił w tarcze a może zbroje, jeśli trafił w zbroje lub tarcze sprawdzam obrażenia, redukuje o trwałość i w ten sposób tarcze i zbroje powoli sie psują...

P.S. co do realizmu w d&d (a nawet we wshystkich RPGach) można by było się na tyle czepiać aby w końcu dojść do praw fizyki i po karzdym ciosie obliczać nacisk, prędkości różnych przedmiotów, może jeszcze temperature po ciosie bo w tedy łatwiej sie wyginają metale... (można tak w nieskończoność)

Moryc Żółw 09-02-2005 19:39

Po 1. Jedna runda u doświadczonych graczy, uwględniających wszystkie zasady właśnie tyle trwa... Zapytaj się Kos(y), on kiedyś grał w Empiku... A przy wysokopoziomowych postaciach redukcję trzeba liczyć. Pisałem już o tym na innym forum.

Weisu 09-02-2005 19:53

nie byłem chyba na tym "innym" forum ;P na wysoko poziomowych to tak... ale ja zabrałem pod uwagę solo średnich wojowników...

Moryc Żółw 10-02-2005 11:29

Albo komuś zależy na realiźmie, albo na szybkiej akcji. To już wybór MG i graczy.

Weisu 15-02-2005 16:15

dokładnie tak jak mówisz, ja korzystam z podstawowych zasad ale obliczam obrażenia broni, zbroi i tarcz.

krasnal666 17-02-2005 16:12

Macie moze podrecznik z nowymi rasami np Black orc?

Moryc Żółw 27-02-2005 17:51

1. Nie w tym temacie.

2. Chyba nie jest dostępny w Polsce.

Hood 17-03-2005 12:40

Ad. I postu... A słyszałeś, żeby kto kule ogniste ciskał?? W realu nikt ręką metalowej płyty nie przebije i nie zrani tego co w środku (o ile nie wierzyć w dim mak) ale karate (sztuka walki pustymi dłońmi) narodziła się w odpowiedzi na zakaz posiadania przez okinawskich chłopów broni. Opanowali oni techniki tameshiwari (łamania twardych przedmiotów gołym ciałem) i FAKTYCZNIE BYLI w stanie przebijać płytowe zbroje japońskich najeźdźców (ich pancerze wykonane były jednak z lakierowanego drewna).
Poza tym jak już napisałem to są RPGi, a nie real, więc skoro jeden ciska kule ogniste, drugi może przebijać płyty czybkami palcy...

Ze swojej jednak strony (mimo wielkiej sympatii do orientu) uważam, iż klasa mnicha jest poronionym pomysłem, gdyż po prostu nie pasuje do realiów świata fantasy... (jak dla mnie rzecz jasna). Wyobrażacie sobie kogoś w białym kimonku z napisem Kyokushin, Wado-Ryu albo Shoto-kan paradującego pomiędzy rycerzami, magami w środku mediewalnego miasta...?? Ja sobie wyobrażam i nie podoba mi się to bardzo.

Rozwiązanie zbroi jest mało realistyczne... Fakt, ale upraszcza bardzo walkę, eliminując niepotrzebne obliczenia.

Uszkodzenia pancerza tak czy inaczej powinno się liczyć, ale to kolejna komplikacja.

A drągiem teoretycznie można przebić płytę - praktycznie jednak znacznie łatwiej ją wgiąć, a wgięta blach rani (miażdżąc lub tylko uciskając) skryte pod nią ciało... Stąd obrażenia... jak pisał wild_beast.

Klauth 07-06-2005 20:42

Hood, a widziałeś może statsy mnicha w dnd 2.0 . Tam to miałeś dopiero życie. Na 20 poziomie żaden fizyczny atak nic ci nie robił. LEKKO przesadzone. Tak jak już wcześniej mówiłem zbroja powinna dawać redukcje. A co do obrażeń "dla" pancerza również się zgadzam.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:12.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172