|
Zrujnowana Twierdza Niegdyś wielka i przyciągająca wielu podróżników z czasem została zapomniana i rozszabrowana. Jednak może właśnie wśród tych ruin znajdziesz coś, co cię zainteresuje... (Archiwum wątków.) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
23-08-2007, 03:22 | #1 |
Reputacja: 1 | Zapomnienie Czy w DnD jest jakieś zaklęcie (mistyczne) modyfikujące/wymazujące pamięć? Przeszukałem parę podręczników (wydaje mi się, że dokładnie) pogrzebałem trochę na polterze i nawet wzmianki o tym nie było. Jedyne co udało mi się znaleźć to w księdze planów, że woda z Styksu daje amnezję na 8 godzin. Z czegoś co można by podciągnąć pod zapomnienie to wykombinowałem jedynie, żeby walnąć w kogoś dominacją i kazać mu o czymś zapomnieć (naciągane) lub klątwa (obłożenie klątwą) własnej produkcji (tylko za zgodą mg). Jakieś inne pomysły? (Teraz tylko czekać na kogoś kto powie, że mój upragniony czar jest na x stronie podręcznika gracza…)
__________________ To była długa (i kosztowna) awaria... |
23-08-2007, 21:22 | #2 |
Reputacja: 1 | Modyfikacja pamięci Oczarowania (Przymus) [Wpływający na umysł] Poziom: Brd 4 Komponenty: W, S Czas rzucania: 1 runda; patrz opis Zasięg: Bliski (7,5 m + 1,5 m/2 poziomy) Cel: Jedna żywa istota Czas działania: Permanentny Rzut obronny: Wola neguje Odporność na czary: Tak Sięgasz do umysłu podmiotu i modyfikujesz maksymalnie 5 minut jego wspomnień na jeden z następujących sposobów. • Usuwasz wspomnienia o wydarzeniu, którego podmiot właśnie doświadcza. W ten sposób niniejsze zaklęcie neguje zauroczenia, zadania/misje, sugestie oraz podobne czary. • Pozwalasz podmiotowi niezwykle dokładnie przypomnieć sobie wydarzenie, którego doświadczył. • Zmieniasz szczegóły wydarzenia, którego podmiot doświadczył. • Tworzysz wspomnienie wydarzenia, którego podmiot nigdy nie doświadczył. Rzucenie niniejszego zaklęcia zajmuje 1 rundę. Jeżeli podmiotowi nie uda się rzut obronny, spędzasz maksymalnie 5 minut (okres równy czasowi trwania wspomnień, jakie pragniesz zmodyfikować) na wizualizacji reminiscencji, które chcesz zmienić. W przypadku gdy coś przerwie ci koncentrację, zanim skończysz ową czynność, lub jeśli podmiot zdoła oddalić się poza zasięg, zaklęcie zostaje stracone. Zmodyfikowana pamięć nie musi wpłynąć na działania podmiotu, szczególnie jeżeli wspomnienia stoją w sprzeczności z jego naturalnymi skłonnościami. Nielogiczne modyfikacje istota odsuwa od siebie, uznając je za sen lub wspomnienie zamglone przez zbyt dużą ilość wypitego wina. Poza tym moce psiona, lub ograniczone życzenie/ życzenie
__________________ I don't really care what you're going to do. I'm GM not your nanny. |