Hmmmm...
Mortarel, który prowadził aż trzy sesje w Karak Azgal zniknął, także zastanawiałem się, czy nie przejąć jego pomysłu i poprowadzić własnej sesji w Smoczej Skale. Znaleźliby się zainteresowani?
Założenia (tak na szybko): Edycja: pierwsza. Dlaczego pierwsza, a nie druga? Mimo wieku jarają mnie te wszystkie niuanse, jak chociażby testy
improwizacji czy
ryzyka, zasady dotyczące ustalania promienia rażenia kaczej stopy, masa umiejętności w stylu
różdżkarstwa czy
wiedzy o rzekach. Ech te sentymenty.
Mechanika: pierwsza edycja i jej dodatki całkowicie
by the book, czyli łącznie z takimi dodatkami jak "Potępieniec" (zmodyfikowane zasady walki), "Księga Wiedzy Tajemnej" (rozszerzone zasady broni palnej), czy niewydany u nas "Realms of Sorcery" (gdyby ktoś zechciał czaromiotem grać), itd. itp.. Żadnych własnych zasad domowych, żeby ten, kto przeczytał podręczniki, mógł czuć się swobodnie.
Tworzenie postaci: dowolna początkująca postać zgodnie z zasadami WFRP 1. Profesje takie jak w podręczniku głównym i oficjalnych dodatkach (np. przyjaciel zwierząt z "Księgi Wiedzy Tajemnej"). W kwestii statystyk pewnie system punktowy z któregoś Warpstone'a - jak sobie przypomnę to napiszę. Dlaczego akurat tak? Sesja na forum to długoterminowa inwestycja, więc nie będę nikomu narzucał grania randomem.
Tempo sesji: 5+2, przyspieszamy na bardziej turowych momentach (dialogach, walce, pościgach, łażeniu po lochach, itp.)
Styl gry: jako że to Karak Azgal, to oczywistym będzie eksploracja lochów, jednak nie chciałbym, żeby na tym się skończyło - w końcu osada Martwych Wrót idealnie nadaje się do rozgrywania typowo miejskich przygód, z których znany jest Młotek, a gdy graczom się znudzi, zawsze mogą eksplorować całe Księstwa Graniczne - niewidzialnych ścian oczywiście nie ma, ale odbycie podróży z powrotem do Imperium czy do innego państwa byłoby pewnie wyprawą życia na sto stron gry. Innymi słowy - wszystkie trzy filary staroszkolnego sandboxa city / dungeon / wilderness. Nacisk na którykolwiek zależy od decyzji graczy.
Kanon: podręczniki pierwszej edycji i wybiórczo drugiej pod względem fluffu - obrazu Bretonii po wydaniu dodatku "Rycerze Graala" raczej nie zmienię, więc...
Ilość graczy: sześciu albo i więcej
Długość odpisu: dowolna, ważne żeby z jajem
Długość historii / tła fabularnego: długość i forma dowolna - taka, by sprzedać mi swój pomysł na postać i dostać się do gry
Start sesji: po nowym roku