Cytat:
No super. Ja osobiście nigdy nie prowadziłem wg kupionego scenariusza i jakoś nie zamierzam. A jeśli MG pozwala na elfa nekromantę i pozwala mu na ochronę wieśniaków to super, tyle że ja u takiego MG w życiu bym nie zagrał [jak i pewnie większa część graczy]
|
Też bym nie zagrał, co więcej - podejrzewam, że tacy nawet nie istnieją.
Wypowiedź miała na celu podkreślenie, że indywidualizacji postaci szukam gdzie indziej, niż w mechanice.
Cytat:
To że oczekujesz od firm sensu, albo powolnego wprowadzania zmian?
|
Ok, inaczej. Weźmy Chaosium. Którąkolwiek grę na BRP nie weźmiesz, czy to z lat siedemdziesiątych, czy coś nowego, będzie działać z resztą gier na BRP. Te same wydawnictwo oferuje ten sam produkt przez ~37 lat. Zmiany, które były wprowadzane do mechaniki, były testowane przez pokolenia graczy, a czwarta edycja BRP - Wielka Złota Książeczka - to efekt dekad istnienia tej samej gry. Da się? Da.
(Na BRP na forum prowadzę Księstwa Graniczne.)
A teraz weźmy pod lupę
duet TSR i WotC...
Profesji śmieciarzy nie ma w pierwszej edycji!
(To było suche.)
Cytat:
Uważam po prostu, że w tym hobby jest miejsce i dla lekkich, storytellingowych systemów, jak i tych rules-heavy.
|
No luz, wiadomo, że jest.
Cytat:
Więc tkwisz jak ten dinozaur w swojej klatce, wszystko negując i mówiąc bee. No to jest super podejście.
|
Nie chcę wywoływać dyskusji o piractwie.