Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-04-2015, 22:19   #105
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Ludzie sobie Księstwa Graniczne za wykorzystanie BRP chwalą, a sesji nie zaczynałem od zrobienia czasochłonnej pełnej konwersji, tylko... Napisania rekrutki w godzinę.* Wygrałem Internety?

Dobry generic w przeciwieństwie do wielu kulawych mechanik jak WFRP czy Neuroshima się nie zawali przy znacznej modyfikacji zasad, bo zwykle ma bardzo elegancki i zwarty silnik, a reszta rozwiązań to ogromna skrzynka z narzędziami. Z tego powodu jak się zna reguły generica na wylot, można lecieć z tematem na bieżąco.

Świat Mroku czy inne były podane oczywiście jako przykład ulubionego settingu danej osoby czy grupy - można sobie wykropkować i podstawić, co kto tam sobie zechce. Osobiście w ŚM nie gram, ale wbrew zdaniu wielu osobom, to taka sama gra, jak każda inna. Poza tym Świat Mroku chyba nie pasuje do zestawienia, bo sam w sobie ma mechanikę, którą można użyć do wielu różnych rzeczy, a przynajmniej widziałem lub grałem z ludźmi, którzy to robili. Chociaż genericiem bym tego nie nazwał, ale wydaje mi się już bardziej uniwersalne niż toporne i zorientowane na siekę SW.

Cytat:
A po zakończeniu zapytamy graczy o czy taka gra jest lepsza czy gorsza niż oryginalna.
Jak dla kogoś (znowu przykład) Warhammer na FATE nie byłby już Warhammerem, to nie widziałbym sensu grać z taką osobą. Do gry szukam ludzi z szerokimi horyzontami, a nie fanbojów spuszczających się nad taką a nie inną kostką. W gry trzeba grać, a nie je zakuwać z religijnym fanatyzmem.

Cytat:
PS.
A po zakończeniu zapytamy graczy o czy taka gra jest lepsza czy gorsza niż oryginalna.
PS.

Za frajdę z gry odpowiada zwykle 4-5 osób.

Bardzo dobra znajomość sprawnej mechaniki przekłada się na trafność osądów MG, płynność rozgrywki i flow improwizacji - pomyślcie o tym, gdy będziecie mieli do wyboru zakuć kolejną mechanikę, żeby Wasz WoD czy cokolwiek innego było "tru" i "by the zbiór zadań", a kupić dobrego generica na całe życie. Pomijając już takie korzyści, jak fakt, że gracze nie będą psioczyć na zakuwanie nowej mechaniki (na co chyba narzekał autor wątku), tylko będą mieli oparcie w jednym rdzeniu i ewentualnie aktualizować niuanse.

* I jeszcze się czaiłem i udawałem, że to 2e+, żeby nie dostać fanbojskim rykoszetem.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 12-04-2015 o 22:44.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem