Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 12-04-2015, 22:47   #108
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Tylko jedno votum separatum. WoD nie ma mechaniki autorskiej. Ona też się opiera na jakimś genericu mechanik narracyjnych. Ten generic mógłby wyglądać mniejwięcej tak: Uogólniona Mechanika Gier Narracyjnych.
Właśnie - zaktualizowałem poprzednią wypowiedź pod tym kątem.

Jak dobrze pamiętam, to nWoD miał podręcznik podstawowy, taki bez nadnaturali? To by się łapało pod generica, tylko że dla porównania w takim podręczniku BRP czwarta edycja masz wszystkie zasady, które pozwalają zagrać w dowolną mieszankę science fiction, fantasy, horroru i co tam sobie jeszcze zażyczysz. Zasady przykładowej magii, psioniki czy mutacji są obok laserów i robotów. GURPS za to wali po oczach liczbą podręczników na wszystkie możliwe tematy.

Jak chodzi o uniwersalne systemy zawsze mówię najwięcej o GURPS i BRP, bo z pozostałymi miałem do czynienia jedynie pobieżnie, a praktyka przede wszystkim.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 12-04-2015 o 22:57.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem