Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-08-2015, 14:36   #24
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Dokładnie tak, któryś z królów Francji zakuty w pełną zbroję płytową, spadł z konia podczas bitwy. Adwersarze opadli go niczym osy i mimo kilkudziesięciu ciosów sztyletami, nie zdołali przebić pancerza.
W BRP autorstwa Steve'a Perrina (nota bene członka założyciela SCA) przebicie płytówki sztyletem też jest mało prawdopodobne, jeśli nie niemożliwe. Sztylet zadaje 1k4 obrażeń, a płytówka ma 8 punktów pancerza. Jedynie wyjątkowo rośli wojownicy (z bonusem do obrażeń +1k6) są w stanie zadać jakieś niewielkie obrażenia, ale większe szanse na to mają wyjątkowo uzdolnieni nożownicy, którzy mogą liczyć na zadanie trafienia krytycznego ignorującego pancerz i zadającego zwielokrotnione obrażenia (0,05*procentowy poziom umiejętności szans). Widać BRP jest dobre w symulowaniu rzeczywistości, nawet w wyjątkowo skrajnych przypadkach.

Cytat:
mhm czyli .50BMG ma taką samą efektywność jak .25ACP? interesujące


rzeczywistość to olbrzymia ilość zmiennych które trzeba brać pod uwagę dlatego większość prób stworzenia "realistycznego" systemu rozbija się o grywalność
Wiesz, stworzysz zasady, które symulują różnice między amunicją, to będziesz musiał zrezygnować z czegoś innego, żeby nie przeładować gry regułami (w sumie powiedzieliśmy to samo ) - mimo zamiłowania do BRP wolę się trzymać mechanik, w których jest mała ilość parametrów, z których każdy ma symulować kilka rzeczywistych zmiennych i abstrakcyjna walka. Nawet tak spaczona mechanika jak d20 ze swoim Armor Class i Hit Points też może być wysoce śmiertelna (czyt. jest realistycznie) - jak ktoś kojarzy Zew Cthulhu d20 to wie o co cho. A starsze edycje pod względem śmiertelności są nie do pobicia, no dobra, jest jeszcze Paranoia...
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-08-2015 o 14:45. Powód: link nie działał
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem