Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 31-03-2016, 20:23   #1
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Reputacja: 1 Sayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputacjęSayane ma wspaniałą reputację
[komentarze] Visena - nowi bohaterowie

Witam w kolejnych Opowieściach


Na początek trochę [dużo] technikaliów. Mam swoje przyzwyczajenia i przyzwyczajonych do nich graczy (a tu jest z nich tylko goorn i Płomyk), toteż wolę ustalić pewne rzeczy na starcie, żeby nie było potem nieporozumień.
  • Panel sesji jest dla mnie wyznacznikiem tego, co na daną chwilę posiadacie i jakie czary na dzień macie wybrane/znacie. Jeśli nie ma czegoś w panelu to nie istnieje (nawet jeśli było gdzieśtam kiedyśtam w poście). W panelach rozpiszę Wam co gdzie wkleić -tak się przyzwyczaiłam i taką mam fantazję - łatwiej mi Wam grzebać i wtedy widzę np. czy zabraliście znaczące dla fabuły przedmioty, albo czy zdobycze przypadkiem cudownie się nie rozmnożyły.
  • Nie musicie uzupełniać mechaniki na LI - wystarczy mi w MythW. UWAGA: w MW proszę wpisać w odpowiednie rubryki bronie i zbroje wraz ze statystykami i wszystko co na statystyki wpływa. Nie będę za tym grzebać w panelach i sobie podliczać.
  • Odnośnie zaklęć: domyślnie macie po 10 sztuk każdego składnika potrzebnego do danego czaru. Nie będę Was rozliczać (chyba że pojawią się jakieś rzadkie lub kosztowne), ale pamiętajcie, by czasami fabularnie je uzupełniać.
  • Sami pilnujecie mechaniki swoich postaci. W czasie walki zaznaczacie w komentarzach bocznych lub dolnych ile i czym zadajecie obrażeń, jakich umiejek używacie i co to daje liczbowo, jaki zasięg ma czar etc. Jeśli chcecie żebym na coś Wam rzuciła (int, nasłuchiwanie etc.) również mi to zgłaszacie.
  • Powyższe tyczy się też zwierzaków. Ja przejmuję kontrolę w chwilach gdy nad nimi nie panujecie (np. ucieczka w sytuacji zagrożenia). Pamiętajcie, że mają one mniej PW od Was i niepilnowane mogą w każdej chwili zginąć - tu nie mam oporów.
  • Awatary - szerokość 150 px.
  • Proszę do końca tygodnia standardowo potwierdzić w komentarzach udział w sesji i podesłać mi na PW typowy wygląd postaci oraz to, co wiedzą o niej inni bohaterowie - wrzucę to w jeden post do wglądu dla wszystkich. Przykłady takich opisów macie tutaj.
Posty:
  • Tempo: 4 dni dla Was i 2 dla mnie (maksymalnie 7/2 w kwietniu, bo mogę mieć problemy). Weekendy przeznaczam dla rodziny i jestem wtedy raczej niedostępna.
  • Posty preferuje w trzeciej osobie, ale jak komuś bardzo zależy na pierwszej to ok.
  • Dialogi kursywą; myśli - tak, żeby było widać, że to myśl, a nie wypowiedź. Boldowanie imion okazjonalnie, żeby było widoczna zmiana interlokutora lub pojawienie się nowej postaci w poście.
  • Ilustracje proszę dostosowywać rozmiarem do ustawień forum (max 500), podlinkowywać w tekście lub dawać w tag [media ] - wtedy automatycznie zmniejszają się do okienka.
  • Jeśli ktoś nie może napisać posta to proszę od razu zgłosić w komentarzach, żeby inny gracze niepotrzebnie nie czekali. Jeśli się Wam zdarzy pisać na ostatnią chwilę i zajdzie potrzeba, to proszę wcześniej zostawić deklaracje dla reszty graczy, żeby mogli ująć działania bohatera w swoim poście. Wtedy gra idzie sprawniej.
    Stosuję w sesjach też zasadę "postów zapasowych" - czyli wstawienie pustego posta by nie stopować reszty graczy, a wypełnienie go treścią potem by cała akcja była
    chronologiczne.
  • Jeśli ktoś nie odpisze do sesji w przepisowym terminie, sesja rusza dalej, a jeśli postać czegoś nie zrobiła, a gracz nie zostawił deklaracji, to jego strata.
  • Google doc. Jego ilość zależy od Was. Domyślnie chcę go uniknąć, ale nie zabraniam jeśli ktoś lubi. Natomiast jeśli będziecie chcieli go używać do prowadzenia fabuły jako takiej decyzja musi być jednomyślna.
    >>>>> LINK DO DOCA
    >>>>> Link do Dziennika zleceń
    Wymagam codziennej aktywności (lub przynajmniej codziennych deklaracji) w dwóch przypadkach:
1. walka (przy braku autopilotuję w opcji minimum);
2. dialog, przy którym dana postać jest obecna. Można nie brać w nich udziału, lecz trzeba wtedy wyraźnie zaznaczyć bierność postaci (np. wpisem typu: “Zoja milczała przez całą rozmowę, błądząc myślami gdzie indziej”);
UWAGA! Żeby przeklejało wam się formatowanie postów z doców (bez tagowania wszystkiego) na forum musicie w opcjach w panelu użytkownika LI (na samym dole) mieć ustawiony “Interfejs edytora postów: Zaawansowany edytor WYSIWYG”. W większości przeglądarek to działa, dlatego formatujcie od razu posty w docu i poprawiajcie błędy, by osoba wrzucająca nie musiała robić tego za Was. Jest mi obojętne kto finalnie wrzuca post na forum (mogę nawet ja) - ważne jest kto pisze.
  • Jeśli gracz zarobi 3 nieusprawiedliwione nieobecności zostanie usunięty z sesji, a postać uśmiercona. Nie trzymam się tego sztywno bo wiadomo, że jeśli ktoś wpadnie pod tramwaj to raczej nie napisze, że jest w szpitalu, ale nie lubię też olewania sesji bez słowa wyjaśnienia.
UWAGA: to, że piszcie regularnie nie gwarantuje, że postać przeżyje (aczkolwiek zwiększa szanse w stosunku do osób mało aktywnych). Ryzyko śmierci jest wpisane w życie poszukiwacza przygód - w końcu robicie coś, czego wszyscy inni się boją. Poza tym bez ryzyka sesje są nudne.
Leczenie:
Jak zawsze u mnie magiczne leczenie jest jedynie przyśpieszeniem naturalnej regeneracji. Owszem, zamyka rany, ale nie uzupełni braku krwi, a energia i materia brana jest z ciała chorego. W ogniu walki pomaga (ach, ta adrenalina), natomiast potem należy odpocząć (a przynajmniej się nie forsować) by zregenerować siły, inaczej cięższe czynności będą odpowiednio trudniejsze, a w czasie walki będę stosować minusy do ataku. Otrzymane podczas walki rany będę też podawać nie liczbowo, a opisowo:
  • rany drobne;
  • rany lekkie - spadek do min. 75% PW;
  • rany średnie - analogicznie 50% PW;
  • rany poważne - 25% PW;
  • rany krytyczne - 5% PW i mniej.
Innymi słowy nie będziecie wiedzieć ile punktów życia Wam zostało i czy leżący na ziemi bohater jest nieprzytomny, czy martwy, a postawa “chlup flaszkę i do boju” nie będzie się sprawdzać. Taki ciut realizmu w tym fantasy Proszę o odpowiedni storytelling w wypadku otrzymywania kolejnych obrażeń.



***

Oczywiście komentarze, uwagi i poprawki mile widziane Proszę mi też zwracać uwagę, jeśli zacznę się zbytnio czepiać (bo jestem czepliwa, humorzasta i niezbyt miła - zwłaszcza jak gracze się obijają ). Mam swoje przyzwyczajenia i skrzywienia, które “moi gracze” znają i akceptują (np. notoryczne lenistwo pt. “znajdźcie sobie”), a i wiele rzeczy wydaje mi się oczywiste, co czasem odbija się wszystkim czkawką.

***

Do niedzieli postaram się wrzucić choć część posta, by postacie mogły się już zapoznać i zacząć coś działać Uwagi do historii będę przesyłać sukcesywnie; mechanikę sprawdzę pewnie przy pierwszej walce (chyba że komuś zależy wcześniej, to proszę pisać). Mam nadzieję, że uda nam się stworzyć fajną sesję i będziemy się wszyscy dobrze bawić
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 04-04-2016 o 14:26.
Sayane jest offline