28-10-2017, 10:08
|
#1 |
| [Warsztaty DSA] Warsztaty mechaniki Linki do postów z wyjaśnieniem niektórych zasad:
1. Punkty Przeznaczenia: http://lastinn.info/762243-post5.html ([warsztaty DSA] Ślepy los)
2. Hipotermia: http://lastinn.info/767691-post12.html ([warsztaty DSA] Ślepy los)
3. Rzucanie zaklęć: http://lastinn.info/791954-post86.html ([warsztaty DSA] Ślepy los)
4. Rozwój postaci: http://lastinn.info/793442-post410.html ([komentarze] Ślepy los) Pytania i odpowiedzi
1. Ile będą trwały warsztaty? Cytat:
Sesję chcę zacząć na początku grudnia. I planuję podzielić ją na trzy części - jedną nieco bardziej społeczną (pewnie zejdzie sporo czasu, znając sesje na forach), jedną podróżniczą (powinno pójść szybko) i jedną z walką i eksploracją (pewnie znowu długo). Byłoby cudownie wyrobić się w trzy miesiące od grudnia. Ale pewnie się nie uda, więc zakładam do pół roku.
| 2. Z czego wynikają modyfikatory testów? Cytat:
Jak w każdym systemie modyfikatory wynikają z trudności danej czynności - czyli od MG i jego wizji scenariusza i świata. Przejście przez suchą, chropowatą kładkę - łatwy albo bardzo łatwy test. Przejście przez śliską, gładką kładkę w deszczu - trudny albo bardzo trudny.
| 3. Czym się różnią profesje walczące? Cytat:
Strażnik - gwardzista, wartownik.
Najemnik - facet do wynajęcia.
Wojownik - jw. tylko, ze po akademii.
Gladiator - facet walczący dla uciechy widzów na arenie.
Wojownik plemienny - żołnierz prymitywnych ludów.
| 4. Jak porównać krainy do naszej rzeczywistości/znanej literatury? Cytat:
Śródziemie - centralna Europa na przełomie średniowiecza i renesansu. Konkretne prowincje odzwierciedlają Brytanię, Francję/Niemcy i inne.
Imperium Horasjańskie - renesans Włoch połączony z erą Ludwika XIV we Francji. Czyli Borgia i Richelieu.
Wyspy Cyklopów - jw. tylko ze smaczkiem antycznej Grecji i jej mitów
Daleka północ - Alaska i Kanada
Ziemie Nivese - stepy syberyjskie, Skandynavia
Thorwalia - Skandynavia z czasu wikingów
Nostria i Andergast - średniowiecze, w klimatach wojny Stuletniej i ze smaczkiem politycznym Zimnej Wojny
Ziemie Orków i dolina Svellt - dziki zachód, tyle że zamiast Indian mamy orków
Bornlandia - Europa wschodnia za czasów carów, wolne miasta i trochę słowiańskich baśni
Miasta krasnoludów - Moria połączona z Nibelungami. Wzgórzowe krasnoludy to bardziej Shire.
Prowincja Cienia - jak Śródziemie (to wszak dawna prowincja z tamtego obszaru), jednak wypełniona klimatem plugawego Warhammera
Maraskan - Afryka połączona z Japonią połączona z wojną w Wietnamie.
Arania - brytyjskie kolonie w Indiach, elementy arabskiej kultury. No i matriarchat.
Państwa Tulamidyjskie - baśnie tysiąca i jednej nocy w pigułce
Kalifat (tam, gdzie Novadi) - arabskie pustynie, Beduini. No i dżihad.
Al'Anfa (południe Aventurii) - południowa i środkowa Ameryka z niewolnikami, dekadencją i truciznami
Lasy i wyspy na południu Aventurii - dżungle Ameryki południowej i środkowej przed i po konkwiście. Do tego trochę Piratów z Karaibów.
| Proszę o nie pisanie w tym temacie - żeby nie było bałaganu, będę w nim pisał tylko ja. Do dyskusji zapraszam do tego tematu: Dyskusja.
__________________
Ostatnio edytowane przez Ardel : 15-06-2018 o 14:11.
|
| |