Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-12-2017, 17:20   #33
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
13th Age pewnie ma to dlatego wprowadzone, żeby gracze mieli czas oswoić się z mocami postaci, w końcu to taka czwarta edycja na sterydach i gracze powinni umieć umiejętnie korzystać z nabytych zdolności postaci, jeśli chcą sobie poradzić z encounterami. D&D 5 też ma wbudowany taki "okres przystosowawczy" - zauważ, że na poziomach, na których się naprawdę dużo dzieje (5, 11, 17), gracze spędzają więcej czasu, na pozostałych mniej, a na pierwszych kilku minimum, więc pod tym względem rozmieniałbyś się niepotrzebnie na drobne, dublując rozwiązania. Plus tracisz naturalne punkty kulminacyjne rozwoju postaci (wspomniane poziomy), które fajnie jest powiązać z punktami kulminacyjnymi kampanii. Polecam zagrać tak jak piątka została napisana (more or less) w dłuższą kampanię.

Ale jak robisz to dla "realizmu", to cóż, up to you. Tylko nie wszystkie klasy dostają tyle samo bajerów i w takim samym tempie, co może komplikować hałsrula.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 24-12-2017 o 17:22.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem