Cytat:
Napisał Komtur Ponieważ Adventures in Middle-earth są na silniku D&D 5 ed, to mam pytanie czy ktoś wie jak to działa? Czy jest to prostsze niż TOR? Czy magia wymaga użycia slotów jak w D&D, czy raczej zrobili to jak w TOR? |
Bardzo łatwa i przyjemna gra - jak D&D 5.
Żadna z klas AiME nie ma komórek zaklęć, tylko co najwyżej specjalne zdolności czaropodobne wynikające z klasy, choć nie są one specjalnie nienaturalne czy nadprzyrodzone.
Gra działa raczej jak tolkienowski splatbook i przewiduje, że możesz zostać przy powyższym, daje też rozwiązanie wprowadzenia D&Dkowych czarodziejów i podobnych klas w ograniczonym zakresie (czyt. bez fajerboli i podobnych zaklęć, tylko zaklęcia pasujące do Śródziemia - jest lista), albo zupełnie bez ograniczeń. To w AiME jest dobre, że możesz na tym poprowadzić koszerne Śródziemie, swoją własną wersję Śródziemia lub "utolkienizować" swoją kampanię bez konieczności gry w Śródziemie.
TOR można spokojnie odstawić na półkę i pozwolić mu zebrać trochę kurzu.