|
DnD i systemy d20 20 broni wykuli krasnoludzcy kowale, 20 pieśni wyśpiewali elficcy bardowie, 20 twierdz zbudowali ludzcy budowniczowie. 20 bohaterów z różnych planów spotkało się w imię Jedności Multiuniversum i 20 rozeszło we wszystkie światy. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
04-05-2018, 13:44 | #41 |
Reputacja: 1 | Pathfinder 2 ed raczej mnie nie przekonuje, bo wygląda że stopień skomplikowania zasad będzie większy niż w 5ed. Będzie multum jakiś atutów klasowych, nieklasowych, rasowych itp. i wynikających z nich drobnych modyfikatorów +1 do czegoś tam. |
04-05-2018, 14:08 | #42 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
A wspomniana modułowość jest taka sobie - będzie jakoś działało w wielu wariantach, ale najlepiej w domyślnym dla 5e. Co też złe nie jest, bo defaultowe zasady naprawdę dają radę. Ale to z pewnością nie jest taki otwarty toolbox dla natchnionych kombinatorów jak AD&D czy coś starszego.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-05-2018 o 14:17. | |
04-05-2018, 17:15 | #43 | ||
Konto usunięte Reputacja: 1 | Wspomniane Social Interactions pozostawione same sobie (znaczy się - bez wykraczającej poza garść umiejętności mechaniki), to dla mnie dobre rozwiązanie. Nie przepadam za nazbyt rozbudowanymi zasadami "konfliktów" społecznych i była to dla mnie jedyna wada The One Ring RPG. Pamiętam, że jeszcze na etapie tworzenie Wizardzi obwieszczali z wielkim odkryciem, że D&D to combat, exploration & social interactions. No i podeszli do tego w takiej właśnie kolejności, jak to wymienili. Mnie to osobiście nie przeszkadza, a jest wręcz na rękę, bo pod względem konfliktów społecznych jestem dość autorytatywnym MG i kluczem jest dla mnie strona fabularna (tło postaci, podane argumenty, okoliczności sprzyjające lub nie - to wszystko ma dla mnie większe znaczenie niż cyferki stojące obok dyplomacji, acz one też wpływają). Taki już jestem. Natomiast w przypadku eksploracji to naprawdę wystarczy mi garść reguł, nic więcej. Cytat:
Cytat:
Jak waszym zdaniem wypada Xanathar's Guide to Everything? Wprowadza jakieś konkretne nowości do systemu, czy raczej rozszerza arsenał DDekowych opcji? Pytam, bo opis produktu jest dość szczątkowy, zaś recenzenci za bardzo się rozwodzą nad rzeczami, które mnie nie interesują.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 | ||
04-05-2018, 17:23 | #44 |
Reputacja: 1 | Z założenia żaden dodatek nie ma wprowadzać wielkich zmian do rdzenia piątki - do sensownej gry mają wystarczyć trzy podstawowe podręczniki. XGtE to po prostu dobry kawał splatu... i randomowego lub fluffowego contentu, który mógłby być lepszy, jeśli nie jest za darmo.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor |
13-05-2018, 19:22 | #45 |
Reputacja: 1 | Ponieważ Adventures in Middle-earth są na silniku D&D 5 ed, to mam pytanie czy ktoś wie jak to działa? Czy jest to prostsze niż TOR? Czy magia wymaga użycia slotów jak w D&D, czy raczej zrobili to jak w TOR?
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
13-05-2018, 19:42 | #46 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
Żadna z klas AiME nie ma komórek zaklęć, tylko co najwyżej specjalne zdolności czaropodobne wynikające z klasy, choć nie są one specjalnie nienaturalne czy nadprzyrodzone. Gra działa raczej jak tolkienowski splatbook i przewiduje, że możesz zostać przy powyższym, daje też rozwiązanie wprowadzenia D&Dkowych czarodziejów i podobnych klas w ograniczonym zakresie (czyt. bez fajerboli i podobnych zaklęć, tylko zaklęcia pasujące do Śródziemia - jest lista), albo zupełnie bez ograniczeń. To w AiME jest dobre, że możesz na tym poprowadzić koszerne Śródziemie, swoją własną wersję Śródziemia lub "utolkienizować" swoją kampanię bez konieczności gry w Śródziemie. TOR można spokojnie odstawić na półkę i pozwolić mu zebrać trochę kurzu.
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 13-05-2018 o 19:45. | |
14-05-2018, 22:23 | #47 |
Reputacja: 1 | Dzięki za pomoc Clutt! W nagrodę link do grimdarkowej muzyczki na sesję : hdk-05-the-citadel-of-evil
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
15-05-2018, 05:03 | #48 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
__________________ [D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik [Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor | |
15-05-2018, 21:38 | #49 |
Reputacja: 1 | "Jedno oko by wszystkimi rządzić, jedno by wszystkie zgromadzić, jedno by wszystkie odnaleźć i w ciemności związać"
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
15-05-2018, 22:11 | #50 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Grałbym
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 |