Cytat:
Napisał Asmodian Nie wiem dlaczego stosowanie rulingu a nie RAWu z jakiegokolwiek podra miałoby być storytellingiem. Jeśli napiszę graczom, że aby zrobić czynność A, potrzebują zrobić to i rzucić tyle na kości, pomimo, iż zasady piszą o innym rozwiązaniu, ale te bardziej pasuje ze względu na sytuację, czy inne warunki, to czy jak potem każę im to opisać, to czy jest to automatycznie storytelling? |
Gracze też będą mogli niezależnie ocenić, że to rozwiązanie bardziej pasuje do sytuacji, bazując na zasadach gry. Nikt nie będzie zaskoczony, więc dla mnie spoko. Nie wiem jak tam slan.
A skill check na grillu w sytuacji zwykłego, codziennego przygotowania posiłku nie powinien wystąpić ani w nowej, ani w starej szkole - jeśli ktoś uważa inaczej, to jeszcze trochę nie umie w RPG.
ACKS ma takie coś jak "adventuring proficiency", którą domyślnie ma każda postać, aby nikt nie miał wątpliwości, że awanturnik potrafi rozpalić ognisko, naostrzyć broń, coś ugotować, wsiąść na konia, itp.
W kwestii player skilla nie chodziło chyba o życiowy general knowledge, tylko o konieczność naumienia się pewnej specyficznej konwencji gry (chociażby wspomniane tyczkowanie w lochach, wybieranie sleepa zamiast magicznego pocisku, inwestowanie całej kasy w najmitów i psy, itp.).