Law: Lawful beings believe that civilization is worth fighting for. Despite its vices and villainies, civilization must be defended against those who would destroy it. Lawful beings tend to see wars among civilizations as aiding the cause of Chaos, and so they seek peace among Lawful civilizations where possible. However, Lawful characters are not pacifists, nor are they necessarily altruists. Indeed, most would think something was wrong with a hero who turned down fame and fortune; chests of gold, magnificent weapons, comely consorts, and grants of land are, after all, the rightful rewards for great deeds of valor on behalf of Law.
Neutrality: Neutral beings generally enjoy the benefits of law and civilization, but it is not something they directly fight for. They tend to focus on their own ends, whether those are family, fame, fortune, pleasure, or power. A Neutral mercenary might be found fighting on behalf of Law or Chaos; a neutral farmer tends his crops and pays his taxes, whether to the Patriarch or the Lich-King.
Chaos: Chaotic beings actively seek to destroy civil society. Chaotic characters are often madmen or cultists of forgotten, chthonic gods. To the extent they have any order at all, societies of Chaotic characters are ruled by force and fear, and are often characterized by all manner of corruption and vice. Even decadent Lawful civilizations at least pay homage to civilizing virtue, but chaotic civilizations embrace their corruption.
Drużynę będę dobierał wyłącznie jako kombinację postaci Lawful + Neutral lub Neutral + Chaos, bo za stary jestem na wykolejenia powodowane przez np. paladyna i kultystę w jednej drużynie. Można by powiedzieć, że jak ktoś chce zmaksymalizować swoje szanse na dostanie się do gry, to powinien grać postaciami neutralnymi.
A maksymalizacji szans przeżycia w świecie gry nie sprzyja granie Chaotykiem, szczególnie jak w świecie jest inkwizycja. Jakby granie w OSR nie było już wystarczająco trudne.
Ostrzegam, że nie będę zbytnio cackał się z takimi postaciami. Jeden fałszywy ruch i na stos. W kampanii granej przy stole jeden z graczy w ten sposób twierdzę stracił bo szykował z Chaotykami spisek przeciw imperium. W gratisie został zgeasowany przez arcykapłana Prawa. W trakcie wypełniania geasu polegającego na oczyszczeniu świątyni Chaosu został pojmany w niewolę i zmieniony w zmutowaną górę mięsa, która służy teraz złej kapłance za ochroniarza. Gracz stracił kontrolę nad tą postacią. Jako że była najwyższa poziomem z drużyny, była to dotkliwa strata.
Cytat:
Napisał archiwumX Ja też bym się pisał... preferuję łotrzyka. |
Chcesz zachować Karla z poprzednich warsztatów? Miałeś wtedy STR 10 DEX 18 CON 5 INT 8 WIS 12 CHA 10, klasowo
freebootera, czyli takiego wojownika/złodzieja. Z uwagi na tak niską CON miałeś 2 HP, ale nieźle sobie radziłeś.
Tylko musielibyśmy backstory dostosować do realiów gry, chociaż też bez żadnych rewolucji, bo wtedy był chyba jakimś pseudo Germanem, co i tutaj pasuje. Tylko pomyśl jakbyś chciał postać ze startową wioską powiązać.
Ewentualnie zmieniłbym klasę na czystego złodzieja (
thief) i trzymał wrogów na dystans. Wyjdzie Ci to na lepsze, szczególnie z tym 2 HP...
Graygoo, bloczki dla Ciebie poniżej. Character #4 najbardziej daje radę. Pomyśl grimdarkowe średniowiecze, powiedz jaki masz pomysł i dopasujemy klasę, itp.
Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-07-2020 o 07:24.