Cytat:
ZHENT DRUGRUNNER
I have been sent into Undermountain to rendezvous with a Luiren spring cheese dealer in Skullport. This addictive drug puts halflings into a deep stupor; it is priceless and incredibly illegal. The Zhentarim is quite interested in smuggling it into Waterdeep.
I have been given 1,650 gp by my betters to pay for the cheese and I can expect a 750 gp reward for risking my neck to retrieve it.
I know thieves' cant.
ADDITIONAL INFORMATION
The secret-bearer's contact is Gharz Stonedark, manager of The Worm's Gullet (Area 35).
|
• Najważniejsze żeby postać dała się w ten czy inny sposób lubić pozostałym graczom - kampania jest wystarczająco trudna, że nie potrzeba utrudniać sobie PvP.
• W kwestii historii postaci warto się zastanowić, czemu postać w ogóle do tej Podgóry zamierza złazić (i to pewnie niejeden raz). Chętnie pomogę coś wymyślić.
•
Alignment (Charakter / Światopogląd) postaci raczej dowolny - najlepiej pasują tacy howardowsko-leiberowscy awanturnicy żądni chwały i złota, ale widziałem też skrajnie chaotyczne czy praworządne postacie w akcji.
• Ekwipunek postaci taki jak na pierwszym poziomie, czyli z klasy i z backgroundu. Można sprzedawać i kupować po cenach podręcznikowych.
• Limit graczy: 4. Na tylu jest pisana ta kampania, szukam więc tylko jednego dodatkowego gracza na miejsce
Mi Raaza.
• BHP: W kwestii nieprzyjemnych tematów gramy jakby to było jakieś cRPG na Infinity Engine - takie tematy które mają największą szansę pojawić się to te związane z przygodami w ciemnych podziemiach pełnych potworów i uprawianiem szlachetnej profesji
murder hobo: klaustrofobia, arachnofobia, nyktofobia, tortury, gore, body horror, itp.
• W Zapomniane Krainy gramy bardziej "conanicznie" niż kanonicznie - skupiamy się przede wszystkim na awanturnikach wykreowanych przez graczy i ich przygodach w Podgórze. Miejscem akcji jest przede wszystkim megaloch, który z czasem może posłużyć, ale nie musi, za centrum szerszej zakresem kampanii na Wybrzeżu Mieczy.
Timeline to 1357 DR Rok Zgubionego - nie Rok Księcia, bo mędrzec Alaundo inaczej przepowiedział lata (alternatywny timeline). Nie interesują mnie tzw. RSEs i zmiany jakie za sobą niosą (Czas Kłopotów, Czaroplaga, Drugie Rozbicie, itp.).
• Jeśli ktoś chce sobie odświeżyć
lore to wystarczy
ten filmik.
• Jak to w starej szkole pilnujemy upływu czasu, mamy spotkania losowe, testy reakcji, nacisk na kombinowanie, dogadywanie się z frakcjami zamieszkującymi loszek, a nie każda interakcja z potworami kończy się walką, a jeśli już - niekoniecznie ta walka trwa do śmierci.
• Zasad domowych będzie raczej tyle, co kot napłakał, choć tam, gdzie 5E nie ma zbyt sprecyzowanych zasad lub nie radzi sobie szczególnie dobrze (inne “filary gry” niż walka, chociażby ekonomia czy zarządzanie twierdzą - tak, moja ekipa miała drowią twierdzę w Podgórze), wspieram się naprawdę przemyślanym ACKS i ogólniej doświadczeniami wyniesionymi z czytania i grania w OSR-y i starsze edycje D&D.
• Eksplorację lochu i mało skomplikowane walki będziemy grać w formie
theater of the mind (czyli bez mapki).
•
Tutaj możecie posłuchać i pooglądać, jak prowadzę ten loch! Technikalia i organizacyjne:
• Ta sesja organizacyjnie ma być tak prosta, jak to jest możliwe. Jeden wątek sesji. Jeden wątek komentarzy. Żadnych obowiązkowych google doców. Prywatne wiadomości na LI jeśli zachodzi taka potrzeba. Rzuty kośćmi wykonuję ja. Rzuty poza tymi nielicznymi ukrytymi będą jawne - zarówno wynik, jak i matematyka.
• Możecie odpisywać zarówno w pierwszej, jak i w trzeciej osobie.
• W kwestii formatowania odpisów w wątku sesji starajmy się proszę zachować jednolity styl chyba że coś uzasadnia wyjątek. Używam głównie tagów JUSTUJ, INDENT. Obrazki wrzucam w MEDIA i IMG żeby się skalowały. Kursywy czy pogrubień nie używam prawie w ogóle.
• Jeśli zachodzi potrzeba wskazania, jaką akcję podejmuje postać, z jakiej zdolności korzysta, jakie zaklęcie rzuca, itp. to prośba o używanie taga SPOILER zamiast pisania komentarza w wątku z komentarzami. Fajnie mieć in-character jak i out-of-character w jednym miejscu.
• Sesja to dungeon crawler i to naprawdę długi. W tej oficjalnej kampanii rozgrywającej się w Podgórze (i Porcie Czaszek) da się znaleźć przygody wszelkich rodzajów, dlatego poza samym megalochem nie przewiduję zbyt wiele akcji. Już i tak mamy wystarczająco contentu do ogrania przez najbliższe kilka lat.
• Mapy lochu nie będzie, chyba że przy skomplikowanych walkach wymagających mapki taktycznej. Zachęcam do tworzenia własnych mapek albo chociaż grafów, żeby się nie pogubić.
• Sesja za to będzie mocno dopieszczona obrazkami wygenerowanymi za pomocą AI (Midjourney).
• Co do jednolinijkowca, to raczej tylko wskazówka co do formy niż sztywny gorset. Piszemy z klimatem, ale krótko i często... Tak często, jak to jest możliwe bez szkody dla innych zobowiązań.
Ode mnie nie będzie maksymalnie więcej niż jeden odpis dziennie.
• Na etapie rekrutacji format KP był mi co prawda obojętny, ale bardzo mi się spodobało, że od niektórych graczy dostałem kartę postaci w formie .pdf. Jeśli to nie problem dla pozostałych, to prosiłbym o podesłanie karty (wystarczy mechanika) właśnie w takim formacie.
• Co do odpisów - w idealnym świecie jedna kolejka PBF to jakieś dziesięć minut w świecie gry (nazwijmy to roboczo turą eksploracji) albo jedna pełna runda walki. Miejcie to z tyłu głowy podczas pisania, bo akcje znacznie krótsze niż tura eksploracyjna (np. wypowiedzenie rozkazu, wyciągnięcie miecza, otworzenie drzwi, przy których postać już stoi) będą rozstrzygane przez edycje czy komentarze, a akcje zdecydowanie dłuższe będą musiały być dzielone na kilka kolejek.
• Punkty Doświadczenia będą też przyznawane za eksplorację i interakcję. Nie z wszystkim trzeba walczyć. Sprytne omijanie encounterów, budowanie sojuszy, odkrywanie sekretnych komnat, itp. też jest w cenie, a to tylko kilka z niezliczonych przykładów.
• Rekrutacje dodatkowe przewiduję jedynie w sytuacji, kiedy liczba graczy spadnie poniżej 4 (kampania jest pisana na 4 graczy).
• Gdyby się zdarzyło, że sesja nam zupełnie padnie, np. w połowie kampanii nagle nie zostanie ani jeden aktywny gracz, to pojawi się nowa rekrutacja, ale już od wyższego poziomu postaci i uwzględniająca to, co do tego momentu wydarzyło się w kampanii (w świecie gry). Po prostu kolejni awanturnicy schodzą do Podgóry. To rozwiązanie ma zminimalizować ryzyko, że ta kampania nie zostanie rozegrana do końca.