|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
18-10-2014, 01:12 | #1 | |
Konto usunięte Reputacja: 1 | [Pathfinder/D&D 3.5] Cienie Neverwinter +18 Zamek Never, Neverwinter 5 Mirtul, 1469 DR Zmierzch Snop bladego światła na końcu wydawałoby się nieskończenie długiego tunelu nie był zwiastunem upragnionego raju, lecz wrotami do piekła, które oczekiwało przybycia przerażonej dziewczyny prowadzonej korytarzem przez dwóch strażników więziennych. ,,Well met, traveller, and welcome to the Forgotten Realms!” Witajcie, tym oto skromnym wstępem chciałbym zaprosić was do epickiej kampanii pt. ,,Cienie Neverwinter”, która wywinduje wasze postacie dosłownie od zera do bohatera. Jak sama nazwa wskazuje - główna akcja dzieje się w tytułowym Neverwinter, które mocno ucierpiało podczas tzw. Spellplague (magicznej apokalipsy, która odmieniła oblicze całego Abeir-Toril), tylko po to by zostać niedługo później doszczętnie zrujnowane przez erupcję góry wulkanicznej Hotenow. Teraz nowe Neverwinter odbudowuje się w cieniu ruin starego miasta. Tysiące uchodźców z opanowanych przez barbarzyńskie hordy terenów północy napływa tu w nadziei, że uda im się znaleźć statek, który zabierze ich gdzieś daleko, w stronę wciąż bogatych i stosunkowo bezpiecznych państw południa. Większość z nich, pozbawionych dobytku i grosza przy duszy, nigdy nie zrealizuje swych planów. Zmuszeni zostać w Neverwinter sprzedadzą ostatnią rzecz, która w tym zrujnowanym świecie ma jeszcze jakąś wartość - wolność. A wszystko to w nadziei, że ich życie jakoś się ułoży. Jednakże miasto pod berłem tyrana Dagulta Neverembera coraz bardziej pogrąża się w anarchii, gdy wpływowe rody i frakcje walczą o władze na każdym kroku. Na ulicach najbardziej zapuszczonych dzielnic panuje bezprawie i często wybuchają zamieszki. Niewolnictwo, przemyt, ubóstwo, prostytucja, kradzieże, mordy, gwałty i włamania są tu wręcz przykrą codziennością, której władze nawet nie starają się zmienić. Oliwy do ognia dolewają potężne organizacje, które zakładają w mieście swoje nowe siedziby, tym samym chcąc zdobyć wszelkimi metodami przewagę nad konkurencją. Pozostaje jeszcze kwestia dawnych wrogów Neverwinter, którzy (choć zapomniani) nie odpuszczą okazji, aby raz jeszcze zachwiać fundamentami Klejnotu Północy... W samym sercu tej politycznej wojny jesteście Wy - członkowie Najemnej Kompanii Złamanej Czaszki, która współpracuje z władzami miasta w zakresie ochrony Neverwinter, tak przed wewnętrznymi, jak i przed zewnętrznymi zagrożeniami. Innymi słowy; jesteście najemnikami, ludźmi niezależnymi, których interesuje złoto i niewiele więcej. Dlaczego sesja może przypaść Tobie do gustu? · Jeśli lubisz interakcje między postaciami to jest to sesja w sam raz dla Ciebie. Dzięki użyciu doca możemy całkowicie oddać się długim rozmowom w karczmie, przy piwie i w towarzystwie uroczych kelnerek. · Lubisz motyw mrocznego i upadającego miasta a la Gotham, i widzisz swoją postać w roli chwalebnego bohatera lub niegodziwego przestępcy, który będzie mieć wpływ na losy Neverwinter? Będziesz w raju. · Zawsze chciałeś mieć realny wpływ na sesję i mieć możliwość fabularnego rozwijania swojej postaci, ale scenariusz przygotowany przez MG nie pozwalał na to za bardzo? W Cieniach Neverwinter zawsze omawiam ze swoimi graczami dalsze kroki, i choć sesja wciąż jest w dużej mierze oparta o moją wizję świata i zawiera pewne ważne z punktu fabuły wydarzenia (chcecie być zaskakiwani, prawda?) to wciąż jestem bardzo kompromisowym MG i jeśli widzę szansę na realizację waszych planów to mówię - go ahead! · Lubisz pisać? Może masz zacięcie pisarskie? Korzystamy z doca, gdzie na ogół staramy się pisać zwięźle (chociaż są wyjątki), po to właśnie, aby podczas pisania postów mieć jak najwięcej pola do popisu. Więcej informacji o sposobie prowadzenia doca znajdziecie tutaj. · Wbrew pozorom nie jest to kampania, która opiera się tylko na motywie politycznych wojen. Są one tłem sesji, wasze działania będą miały wpływ na oblicze Neverwinter, ale koniec końców jesteście najemnikami, więc jestem przekonany, że będzie wiele momentów, kiedy dyplomacja okaże się niestosownym rozwiązaniem. W każdym razie; wasze miecze raczej nie pokryją się grubą warstwą kurzu. Kilka spraw fabularnych: · Akcja rozgrywa się w Neverwinter i na okolicznych ziemiach. · Dokładna data to: 6 Mirtul, 1469 DR. Mirtul to Faeruński odpowiednik naszego Maja. 1469 DR oznacza, że gramy w wersję FR znaną z 4 edycji. Staram się trzymać oryginału, ale jest kilka ważnych zmian, które znajdziecie tu. · Wasze postacie zaczynają w siedzibie Złamanej Czaszki (jesteście najemnikami), gdzie jej przywódca - Khergal Talgast - przedstawi je reszcie drużyny. Cienie Neverwinter to rekrutacja dodatkowa, ale nie jest wymagana znajomość świata, ani poprzednich wydarzeń - we wszystko was wpowadzę. · Jako, że wcielacie się w najemników, powinniście unikać skrajnie złych/dobrych postaci. Życie najemnika obraca się wokół pieniądza, co wcale nie oznacza, że nie może mieć jakiegoś kodeksu moralnego, ale bez przesady - nie ma tu miejsca dla altruistów. · Jeśli chodzi o rasy to przyjmę wszystkie podstawowe z podręczników gracza (D&D 3.5 i Pathfinder), a także tych dostępnych w Forgotten Realms: Opis Świata i pochodnych. Wszystkie rasy niestandardowe muszą zostać ze mną wcześniej uzgodnione. Kilka spraw mechanicznych: · WAŻNE! Dostępne klasy są wszystkie z Pathfindera (łącznie z hybrydowymi z Advanced Class Guide). Gracze korzystający z podręczników do D&D 3.5 są zmuszeni do wybierania klas, których nie mają swoich odpowiedników w Pathfinderze. Dla przykładu - nie można sięgnąć po czarodzieja z PHB 3.5, ale można sięgnąć już po swordsage’a z podręcznika Tome of Battle. Całą listę klas do Pathfindera znajdziecie tu. Są to klasy Core, Base, Alternate, Hybrid. Klasy prestiżowe dostępne są wszystkie, nawet jeśli w Pathfinderze mają swoich odpowiedników. · Zasady Pathfindera mają pierwszeństwo nad zasadami z D&D 3.5. Jeśli ta sama reguła różni się pomiędzy edycjami, to w większości przypadków będziemy stosować zasady z Pathfindera. · Ważne! Nie można mieszać ras, klas, atutów oraz zaklęć między obiema edycjami. Nie można np. grać człowiekiem z edycji 3.5, kapłanem z pathfindera, który korzysta z zaklęć oraz atutów z książek 3.5. Raz wybierzesz system to przy nim zostajesz do samego końca. · Zaczynacie na poziomie 5-tym, ale korzystamy z tabeli przyśpieszonego doświadczenia dostępnej w Pathfinderze. Macie 12,500 doświadczenia (10 tyś to poziom 5), oraz 10,500 sztuk złota na ekwipunek. Przewidywany jest awans do 20 poziomu. Dostajecie doświadczenie za pokonanych przeciwników, fabularne rozwiązania oraz wykonane misje. Może się też zdarzyć, że z automatu otrzymacie ode mnie awans na następny poziom jeśli uznam to za stosowne. · Atrybuty - 25 Point Buy w Pathfinderze lub 32 Point Buy w D&D 3.5. Pozostałe informacje: · Przyjmę maksymalnie 4 graczy. Wszystko zależy od liczby nadesłanych kart i ich jakości. · Najważniejszy dla mnie jest pomysł na postać - jeśli widzę, że gracz stworzył przemyślaną postać, która ma miejsce na jakieś wątki poboczne, to ma duże szanse na dostanie się do sesji. Zwracam też uwagę na historię postaci, więc musi ona się znaleźć. Nie ma tu żadnego limitu - piszcie tyle ile uważacie za słuszne. · Mechaniczną część KP proszę stworzyć na stronie Myth-Weavers. Zakładacie konto i w kategorii “Sheets” wybieracie Pathfinder lub D&D 3.5. Po stworzeniu KP wystarczy, że wyślecie mi link do KP. · Jeśli chodzi o czas na odpis to sprawa jest nieco bardziej skomplikowana ze względu na moją pracę w systemie trzy-zmianowym. Na ogół mam czas na sesję przez dwa tygodnie pod rząd, później chodzę na nocną zmianę przez 5 dni, więc sesja może nieco spowolnić lub nawet stanąć w miejscu - to zawsze dobry moment na podsumowanie doca i napisane postów. Jak już wspomniałem; sesja jest prowadzona przez doca, gdyż pisanie posta pod postem zajęłoby (bez znaczego okrajania rozgrywki) nam może nawet 10 lat na ukończenie kampanii. Kiedy uznam, że już wystarczająco się rozpisaliśmy to przerywam dalszą rozgrywkę w docu i daję wam 3-7 dni (w zależności od ilości spisanego tekstu) na napisanie posta. · Rekrutacja trwa do 02.11.2014. Następnego dnia, w poniedziałek, podam listę graczy, którzy dostali się do sesji. Garść przydatnych linków: · Cienie Neverwinter to sesja, w której z początku wzięło udział czterech graczy, których bardzo dobrze znam. Nadal biorą udział, choć mieliśmy wakacyjną przerwą. Jedynym nieobecnym jest Tiras Marekul, który ma przerwę od forum na kilka miesięcy, ale powróci do nas prędzej czy później. · Materiały do Cieni Neverwinter - zapoznanie się z nimi nie jest wymagane, ale sugerowałbym przeczytać dział o Najemnej Kompanii Złamanej Czaszki. Materiały jeszcze nie są uzupełnione do końca. Pierwszy post to opis miasta, a drugi to indeks/spis treści. W przyszłości będę rozwijał osobno opis każdej organizacji, lokacji itd. Na koniec chciałbym jeszcze wrzucić krótki, ale wprowadzający w odpowiedni nastrój opis życia najemnika w Neverwinter: Cytat:
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 Ostatnio edytowane przez Warlock : 18-10-2014 o 01:25. | |
18-10-2014, 11:27 | #2 |
Wiedźmin Właściwy Reputacja: 1 | Czekałem na sesję Patfindera, żeby móc przetestować ten system. Zgłaszam się bezapelacyjnie. Teraz jestem w pracy także poczytam sobie na spokojnie warunki rekrutacji i zgłoszę moją postać i pomysł na prowadzenie jej.
__________________ There can be only One Draugdin! We're fools to make war on our brothers in arms. |
18-10-2014, 11:33 | #3 |
Reputacja: 1 | Do 20 poziomu! Yay! Wchodzę! Najpewniej będzie summoner lub inkwizytor. Z tym, że nie bardzo znam edycję 4.0. Jest gdzieś jakaś lista najważniejszych zmian w stosunku do 3.5? |
18-10-2014, 14:26 | #4 |
Wiedźmin Właściwy Reputacja: 1 | To właśnie zapomniałem napisać. Możliwość awansu w kampanii do 20 poziomu czyli w pełni możliwości wykorzystania systemu D&D 4.0 ze wszystkimi późniejszymi ścieżkami rozwoju postaci. Epickie! Byle tylko się zakwalifikować gdyż jak przypuszczam konkurencja będzie nie mała.
__________________ There can be only One Draugdin! We're fools to make war on our brothers in arms. |
18-10-2014, 14:39 | #5 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Przeglądałem trochę sieć i szczerze mówiąc nie mogę znaleźć nic konkretnego, więc postaram się opowiedzieć o świecie swoimi słowami. Faerun w tej odmianie jest znacznie mroczniejszy. Pojawiła się idea tzw. ,,Points of Light", gdzie miasta są takim skupiskiem cywilizacyjnym, taką latarnią pośrodku wzburzonego oceanu ciemności. Innymi słowy; poza murami miasta jest niebezpiecznie. Świat przypomina nieco Stary Świat z Warhammera, chociaż wbrew pozorom nie jest on jednym wielkim bajorem krwi i błota. Ludzkość potrafi się dostosować do wszystkiego, a więc życie wciąż wygląda tak samo, stało się co prawda nieco trudniejsze, ale nie ma tu mowy o klimacie wiecznej jesieni i skazanego na zagładę świata. Więcej terenów jest pod władaniem ras zielonoskórych (w końcu twórcy poszli po rozum do głowy, gdyż dawniej można było policzyć na palcach jednej ręki ziemie należące do najliczniejszego plugastwa Faerun'u), po zapadnięciu zmroku można łatwiej w dziczy natknąć się na jakąś polującą bestię, zaś chłopi muszą trochę częściej sięgać po widły. Czasy idealne dla bohaterów. Niektóre królestwa straciły kontakt między sobą, ale w Wybrzeżu Mieczy wciąż kwitnie handel i dalej jest jednym z najbogatszych regionów w Faerunie. Oczywiście nie obyło się bez małych zmian: Calimport stracił dostęp do morza, Luskan pogrążyło się w totalnej anarchii, zaś Neverwinter ledwo podnosi się z ziemi i stanowi teraz jedyną barierę pomiędzy dziką północą, a resztą cywilizowanego Wybrzeża Mieczy. Właśnie na tych spornych ziemiach toczy się akcja Cieni Neverwinter, i właśnie z tego powodu klimat będzie mroczniejszy od tego, w którym zwykle prowadziłem przygody spod znaku D&D. W mojej wizji nowe Neverwinter, to takie trochę Gotham, gdzie kwitnie przestępczość, a władza ma związane ręce i zbyt wiele problemów na głowie by móc się tym skutecznie zająć, i właśnie dlatego sięga po najemników, których w mieście jest pełno. Staram się też tworzyć NPCów, którzy mają drugie dno. Sam Dagult Neverember jest zwolennikiem rządzenia twardą ręką, tyranem, dla którego liczy się władza i niewiele więcej. Chociaż pomimo swych licznych wad jest on człowiekiem, który rzeczywiście zasługuje na miano Lorda Protektora/Obrońcy Neverwinter, gdyż bez niego to miasto nigdy by się nie odbudowało. Można mu wiele zarzucić, ale nie można odmówić mu skuteczności.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 Ostatnio edytowane przez Warlock : 18-10-2014 o 14:43. |
18-10-2014, 14:43 | #6 |
Reputacja: 1 | Może jestem ślepy, ale nie widzę gdzie jest napisane że mechanika 4 edycji będzie wykorzystywana. Jedyne co widzę to zaporzyczona z 4ed zasada domowa dotycząca minionów. Poza tym faktem, wydaje mi się że gra będzie czysto PF/3.5. |
18-10-2014, 14:46 | #7 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | To prawda, moja sesja jedyne co ma wspólnego z czwartą edycją to świat oraz zasada dotycząca minionów. Myślałem, że przedmówcy pytają o zmiany w Faerunie.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 |
18-10-2014, 15:59 | #8 |
Reputacja: 1 | Aegis przejdzie? |
18-10-2014, 16:24 | #9 |
Konto usunięte Reputacja: 1 | Nie przepadam za psionami, ale FR dopuszcza ich istnienie, więc Aegis przejdzie. Musisz tylko pamiętać, że psionów w Faerunie jest bardzo niewiele (z wyjątkiem ras Podmroku takich jak abolethy, illithidzi, czy też duegardy) i samo to podkreśla wyjątkowość takiej postaci. Przy pisaniu historii swojej postaci wspomnij o źródle tej mocy - czy to była wrodzona moc, czy też wyuczona.
__________________ [URL="www.lastinn.info/sesje-rpg-dnd/18553-pfrpg-legacy-of-fire-i.html"][B]Legacy of Fire:[/B][/URL] 26.10.2019 |
18-10-2014, 16:43 | #10 |
Reputacja: 1 | Ok, myslalem o wariancie aberrant, więc będzie zarówno bardziej klimatycznie, jak i łatwiej wymyślić skąd umiejętności. Nie przepadam za ta całą ektoplazmą i związanym z tym mało klimatycznymi zdolnościami. |