|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
24-03-2015, 17:47 | #21 |
Reputacja: 1 | Redka, możesz na pewno kminić jeśli masz ochotę na lekkie fantasy Zerknij do sondy, będzie osobna rekrutacja. A czy Ty nie grałaś przypadkiem w coś pokrewnego w budowanie własnej osady, o Robin Hoodzie czy jakoś tak? Eryk, jeśli chodzi ci o to, że opisy jak komuś włosy na klacie rosną będą dominować nad fabułą, to nie ma obaw - storytelling rozwija scenariusz; im więcej piszecie tym więcej MG ma materiału do kreowania świata Poczytaj kilka sesji to zobaczysz jak to wygląda. Co do długości - taka, by post zawierał wszystko co potrzeba. Posty "To ja go walę" to nie jest gra; co najwyżej chwilowa rozrywka. |
24-03-2015, 19:06 | #22 |
Patronaty i PR Reputacja: 1 | Tak, grałam w tym o Robin Hoodzie, ale masz pamięć I właśnie takie lekkie fantasy to ja lubię. Mogę podpadać pod początkującego, bo mechanika dedeków to zawsze był dla mnie kosmos :P
__________________ Courage doesn't always roar. Sometimes courage is the quiet voice at the end of the day saying, "I will try again tomorrow.” - Mary Anne Radmacher |
24-03-2015, 22:20 | #23 |
Banned Reputacja: 1 | Po zapoznaniu się nieco z kartą postaci i systemem jednak odpuszczam. Jest to dla mnie zbyt skomplikowane. |
24-03-2015, 23:00 | #24 |
Reputacja: 1 | Ale po to jest ta sesja, żeby się nauczyć tej (pozornie tylko) skomplikowanej mechaniki. Jeśli masz pomysł, opowiedz o nim MG, na pewno uda się coś wykombinować. Możesz również napisać do mnie na PW lub gg (jest w profilu), a coś wymyślimy! Sama, bez niczyjej pomocy, nauczyłam się tej mechaniki do pierwszej sesji (a z matematyki i innych "cyferek" jestem, delikatnie mówiąc d... duża noga ), więc nie może być to nic groźnego ;p
__________________ "Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014 Nieobecna 28.04 - 01.05! |
24-03-2015, 23:13 | #25 |
Reputacja: 1 | Mechanika DnD może wydawać się ciężka ze względu na sporo tabelek na karcie postaci, ale to tylko zwykłe pozory, np. każda klasa ma określony bazowy atak, dodajesz do niego modyfikator z siły, i już wiesz ile dodajesz sobie do rzutu na atak, porównujesz to z klasą pancerz [KP] przeciwnika, jeśli masz mniej pudłujesz (fabularnie nie ma to znaczenia czy cios został sparowany czy uniknięty). Przykładowo: wojownik ma +1 bazowego ataku powiedzmy że masz 12 wartości siły czyli modyfikator z niej +1 co łącznie daje ci +2, rzucasz kostką k20, powiedzmy że wypadło 15, dodajesz do tego te +2 z ataku i otrzymujesz 17, jeśli przeciwnik ma więcek KP niż 17 to nie trafiasz [+1+1=2+k20]; proste, dodajesz tylko to co masz z danej cechy do danych modyfikatorów z klasy. Jeden z prostszych systemów, no chyba że 3.5 są dużo większe zmiany względem 3.0. Ale naprawdę, mechanika tu jest jedną z prostszych. Ostatnio edytowane przez Raist2 : 24-03-2015 o 23:17. |
24-03-2015, 23:46 | #26 |
Reputacja: 1 | Mechanika D&D 3,0 i 3,5 jest prosta. Jej zaletą jest duża dawka dodatkowych zasad, atutów klas prestiżowych itd. Wadą to samo duża dawka dodatkowych zasad itd. Problemy wynikają później, lecz przeważnie jest to sprawa PvP pomiędzy graczami. Doświadczony gracz może tak zoptymalizować swoją postać, że postaci nowych graczy będzie wciągał nosem. Dlatego jak prowadzę dla nowych lub dużej ilości nowych graczy w drużynie, albo blokuję odgórnie PvP albo blokuję pewne charaktery.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 24-03-2015 o 23:51. |
24-03-2015, 23:57 | #27 |
Reputacja: 1 | Myślę że dla początkującego najgorsze jest właśnie tworzenie postaci od strony mechanicznej. Atuty, umiejętności, czary, ekwipunek dla mnie zawsze jest to katorga.
__________________ "Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead." Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017. |
25-03-2015, 00:05 | #28 |
Reputacja: 1 | Wszystko zależy na którym poziomie tworzy się postać. Tworzenie postaci na pierwszym poziomie jest przyjemne. W końcu większości ras ma na pierwszym poziomie tylko jeden atut. Wybór umiejętności może z początku faktycznie sprawić nieco problemów, lecz nie jest to nic czego by nie można samemu zrozumieć po przeczytaniu opisu klasy i opisu umiejętności. Ekwipunek standardowy jest, więc tylko przepisuje się go z Podręcznika Gracza. Problemy mogą wynikać z chęci optymalizacji postaci. Lecz nowi gracze przeważnie nie optymalizują postaci.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 Ostatnio edytowane przez Cedryk : 25-03-2015 o 00:10. |
25-03-2015, 08:13 | #29 |
Reputacja: 1 | Po to jest właśnie poradnik napisany przez woltrona, gdzie krok po kroku rozpisane jest tworzenie postaci. Inaczej byś się musiał przebijać przez 6 rozdziałów podręcznika szukając właściwych informacji. Tak że wystarczą chęci do lektury i zadawania pytań Komtur, tu działa zasada kontrastu - jak się przebijesz przez początek, to potem sesja to sama przyjemność |
25-03-2015, 09:35 | #30 |
Reputacja: 1 | Na dobrą sprawę problem z umiejętnościami mogą mieć ze dwie klasy, Łotrzyk i Bard, bo tych umiejętności u nich jest od groma, i każdą by się chciało mieć, ale to są klasy takie które mogą robić za prawie każdego w drużynie, szczególnie Bard. Atuty rzecz prosta, ładnie rozpisane, a i często z nazwy można wywnioskować co dany autu daje, czary, też nie problem, każda czarująca klasa magii objawień dostaje wszystkie dostępne czary więc wybierasz tylko te które zapamiętuje na dany dzień, przy magii wtajemniczeń masz ograniczoną liczbę więc wybierasz tylko to co cię interesuje albo może zainteresować. Ekwipunek nawet kupić dla 1poziomowej postaci to też nie problem, kupujesz broń, zbroje i podstawy to co byś zabrał na wycieczkę jako harcerz np. hubka i krzesiwo, koc manierka itp. Także do stworzenia postaci wystarczy przeczytać opisy ras, klas i wyrywkowo opisy umiejek, atutów, i ewentualnie czarów. Stworzenie postaci nie powinno zając więcej niż 30min....... chyba że to ja jestem jakiś inny. |