|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
Zobacz wyniki ankiety: Którą stronę konfliktu wybierasz? | |||
Armia Czerwona | 3 | 42.86% | |
Wehrmacht | 4 | 57.14% | |
Głosujących: 7. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
13-11-2015, 00:36 | #1 |
Banned Reputacja: 1 | [Strategia]Piekło na Ziemi - Front Wschodni Witam, tym razem w rekrutacji. Sonda wykazała zainteresowanie, połowiczne, ale wynik rekonesansu jak najbardziej mnie zadowala. Wiele było sesji stricte historycznych. Począwszy od mojej nieudanej przygody z komandosami SAS (która przypominam uczestnikom została zawieszona, nie zamknięta ) czy nieudanej zabawy w partyzantów okupowanej RP. Front wschodni to taki mało wdzięczny temat prawda? Dużo jatki, masa zamieszania itp. Historycy omijają, na forum była sesja dot. Stalingradu. Mój zamysł będzie zupełnie inny. Oto przed wami sesja taktyczno-strategiczna na froncie wschodnim II WŚ czyli.. PIEKŁO NA ZIEMI - FRONT WSCHODNI Tło: Wojna niemiecko-radziecka, front wschodni. Rok 1943, a co za tym idzie odwrót wyczerpanego Wehrmachtu. Po klęskach na przedpolach Moskwy, porażce strategicznej na łuku kurskim czy przegranej sprawy Stalingradu, nawet załamanie ofensywy radzieckiej na odcinku Leningradu nie przyniosło spodziewanego wytchnienia. Trwa walka o każdą piędź ziemi. Dla Armii Czerwonej jest to czas ciężkiej i mozolnej walki ku Berlinowi. Walki w dodatku coraz częściej wygrywanej. Dla Wehrmachtu, ale także Waffen-SS czy sojuszników III Rzeszy, jest to niemal paniczna próba zatrzymania czerwone hołoty. Wasze podwórko bitewne to - Bitwa o Kijów roku 1943. Rola graczy: Gracze wcielają się w dowódców plutonów czyli odpowiednio poruczników - w AC będzie to starszyj lejtant [starlej] w Wehrmachcie będzie to Oberleutant. Pojawił się głos Asmodiana, aby powiększyć niejako zakres możliwości dowodzenia do kompanii. W takim przypadku gracze wcieliliby się w rolę kapitanów. Pluton według mojego widzimisie liczy 25 osób, w kompani są cztery plutony co daje liczbę równą stu ludzi. Dowodzenie kompanią to dużo większa odpowiedzialność oraz wymóg szerszego pojmowania sprawy. To także fakt, że działania kompanii można podciągnąć pod te strategiczne, natomiast pluton działa w sferze czysto taktycznej. Wybór należy do was, panowie! Postacie graczy: Jak wspomniałem - zależy od waszych głosów. Tak czy inaczej, prowadzicie oficerów. Do was należeć będzie wybór strony konfliktu, zwycięży większość jak to ma się w demokracji. Rodzaj jednostki, jej numer etc. przydzielę wam po wyborze strony konfliktu. Od was oczekuje ciekawych kart postaci, które stylistyką przypominać będą akta osobowe. W aktach zawrzeć musicie: Imię i nazwisko [odpowiednio dla stron konfliktu] Miejsce i data urodzenia Pochodzenie Grupa krwi Wzrost, waga Ukończone szkoły, kariera wojskowa [możecie odwołać się do źródeł internetowych w poszukiwaniu historycznych szkół oficerskich] Jedna, ale solidna wada i analogicznie zaleta. Kompletowanie pododdziału: Tutaj zaczyna się ciekawa część. To od was zależy w co będą uzbrojeni wasi żołnierze! Ba, będziecie mogli zdecydować o stopniu doświadczenia waszych podopiecznych. Na start każdy z was dostaje po 40 pkt za które można zrobić następujące czary: Uzbrojenie- Pdst. karabinek Mauser Kar98k [Kurz] z bagnetem i jeden granat [WEHRMACHT] Pdst. karabin Mosin wz. 1891/30 z bagnetem i jeden granat [ARMIA CZERWONA] III RZESZA - możliwe zakupy MP 40 - 2 pkt. Karabin Gew43 - 3 pkt. Karabinek StG44 - 6 pkt. MG34 - 5 pkt. MG42 - 6 pkt Panzerfaust - 5 pkt. Flammenwerfer 35 - 7 pkt. opcja karabinu wyborowego - 5 pkt. WYSZKOLENIE: Weteran 3 pkt Frontowiec 2 pkt Ostrzelany 1 pkt Świeżak - darmowe! ARMIA CZERWONA - możliwe zakupy(bieda będzie) PPsz - 3 pkt. PPs - 4 pkt. km DP - 5 opcja karabinu wyborowego - 4 pkt. PTRS czyli kar. ppanc - 5 pkt. WYSZKOLENIE: Słowiański weteran - 3 pkt. Przetrwałem szturm z NKWD za plecami - 2 pkt. Dali mi flaszkę spirytusu, ocknąłem się w okopie - 1 pkt. Świeży sołdat - darmo! Realizm: Uwzględniam go w 100%. Każda wasza akcja pociąga za sobą konsekwencje. Bez odpowiednich informacji istnieje duże ryzyko, iż wysłanie trójki ludzi, którzy mają ostrzelać pozycje wroga od skrzydła, skończy się ich śmiercią. Amunicja nie jest nieskończona, istnieje możliwość zdobywania broni oraz pestek. Zakładam, że przeciętny szeregowy Wehrmachtu posiada 3 do 5 magazynków do Kar98. Stan ilościowy żywności również się kurczy wraz z kolejnymi dniami, a bez dostaw/zapasów długo nie pociągniecie. Wszelkie rany naliczam jako utrudnienie dla pododdziału. Starty w ludziach tym bardziej, nie wspominając o uszczerbku na morale. Sytuacja na froncie też tego ma na to wpływ, tak samo jak pocisk artyleryjskim który wpadł wam do umocnień i rozsmarował kaprala wraz z trzema soldatami. Jesteście dowódcami, ostrzelanymi, zdolnymi, pełnymi troski o waszych ludzi. Są dla was jak rodzina, taka więź wytwarza się między mężczyznami na wojnie. Zachęcacie ich mowami; poganiacie kopniakami; inspirujecie biegnąc w pierwszej lini; dajecie przykład kosząc trzech przeciwników serią z PPsu czy likwidując gniazdo ckmu jednym Stielhandgranate. Giniecie i żyjecie wraz z nimi. Celem jest przetrwanie tego piekła. Zgłoszenia: Czekam na 4 karty postaci wraz z rozpisanym pododdziałem do końca listopada. Zrobię ankietę odnośnie wyboru strony konfliktu. Zaczniemy w grudniu, panowie. Odmaszerować do pododdziałów! Gveir. Ostatnio edytowane przez Gveir : 13-11-2015 o 00:39. |
13-11-2015, 08:55 | #2 |
Reputacja: 1 | Jeszcze dosyć ważna rzecz. Jakie tempo sesji zakładasz i czy przewidujesz np. doca? |
13-11-2015, 12:47 | #3 |
Banned Reputacja: 1 | Doca przewiduje, chociaż zależy to od tempa. Opisywać wam będę krótkie sceny, które w swojej konstrukcji zajmą wam jakieś miejsce w odpisie tu. nie przewiduje, abyście odpisywali jedną linijką tekstu. Będzie działo się wiele rzeczy i przykład: Asmodian, grasz jako Konrad Stilehoffer, porucznik Wehrmachtu. Sytuacja plasuje się następująco: masz 22 ludzi, 3 zabitych. Ulokowaliście się w zrujnowanej kamienicy, z której pozostał tylko parter i pierwsze piętro. Miejscami brakuje ścian, z okien pozostały ramy. Gdy wbiegałeś - na parterze dostrzegasz gruzowisko z cegieł i mebli, które ułożyło się w swego rodzaju zasłonę z szczeliną strzelniczą. Zapasy się kurczą, amunicja też. Każdy posiadający pistolet maszynowy ma 3 magazynki, nieco lepsza sytuacja jest u szeregowych uzbrojonych w Mausery. Na górze jest kilka dogodnych pozycji strzeleckich. Przypominam Ci, że masz jeden MG42 w swoim oddziale, a któryś z chłopaków, bodaj Johann, jest strzelcem wyborowym. Przed Tobą ciężkie zadanie, bowiem wycofałeś się z wcześniejszej, otoczonej pozycji. Komuchy wyjdą przez zrujnowaną bramę zakładu blacharskiego, mogą też obejść was z prawej flanki, gdyż znajduje się tam dogodna pozycja do ukrycia w podobnie zrujnowanych kamienicach. Z lewa nie ma prawa nic nadejść, bowiem wasz budynek jest niemal przyklejony do kolejnych budynków. Dzięki lornetce widzisz, że ruscy szykują się do ataku. Co robisz? Odpisy będą wyglądać następująco - kreślę wam sytuację, rzucam mapkę (będą mapki, bez nich nie ma strategi). Na podstawie waszych decyzji, oraz wcześniejszych decyzji przeciwników zaczyna się runda. Przeciwnik, jak i wy możecie zmienić taktykę po skończonej kolejce lub pozostać przy sprawdzonej metodzie. |
13-11-2015, 13:08 | #4 |
Reputacja: 1 | Brzmi ciekawie, odpisy mają zawierać "ustawiam tych i tych tutaj a tamtych gdzieś indziej" czy jakieś uzewnętrznianie dowódcy tez? |
13-11-2015, 15:52 | #5 |
Reputacja: 1 | MG jak sie zapatrujesz pluton z karnych oddziałów armii czerwonej. Czy mógłby to być karny oddział z 1 Polskiej Dywizji Piechoty imienia Tadeusza Kościuszki, powstało to coś 7 sierpnia 1943, czyli jeszcze przed bitwą o Kojów |
13-11-2015, 15:53 | #6 | |
Banned Reputacja: 1 | Naturalnie, was też. Wydajecie rozkazy swoim podwładnym, najdokładniej jak potraficie z uwzględnieniem waszych możliwości prognostycznych dot. rozwijania się sytuacji. W napisanej przez mnie sytuacj, porucznik Stielhoffer może ustawić na barykadzie karabin maszynowy, na górze postawić strzelca wyborowego. Część okien obstawić strzelcami, a wszystkim rozkazać strzelać tylko wtedy gdy są pewni trafienia, wydać odpowiednie polecenie dla kaemu odnośnie serii. Może też posłać część ludzi na skrzydło. Cytat:
Ogólnie, możemy też zmienić teatr bitwy i wybrać inną. Ostatnio edytowane przez Gveir : 13-11-2015 o 15:57. | |
14-11-2015, 15:49 | #7 |
Banned Reputacja: 1 | Zapomniałem, a jest to istotne. Karty przesyłajcie na gveirus@gmail.com w formacie doc. Do karty dołączcie klimatyczne zdjęcie waszej postaci. |
14-11-2015, 16:06 | #8 |
Reputacja: 1 | po co panzerfaust jak nie można dokupić sobie czołgu? |
14-11-2015, 17:04 | #9 |
Banned Reputacja: 1 | Bo nie przewiduje, aby rozbite dywizje pancerne Wehrmachtu działały tak sprawnie i szybko jak radziecki walec. Jeszcze jakieś pytania? |
14-11-2015, 17:28 | #10 |
Reputacja: 1 | Czyli oprócz grup sterowanych przez graczy będzie dużo BeNów? |