|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
03-09-2017, 14:34 | #1 |
Reputacja: 1 | [WFRP 2ed.] Szóstka z Zweufalten
Witajcie ! Po tym nieco przydługim wstępie chciałbym Was zaprosić co udziału w mojej nowej przygodzie. Powstaje ona w odpowiedzi na sondę rekrutacyjną (Historia od zera w świecie Warhammera), którą zamieściłem kilka dni wcześniej. Swoją droga dziękuję wszystkim za wyrażone opinie, bo pomogły mi ukierunkować i skonkretyzować projekt. Na początek kilka słów o samej koncepcji przygody. W największym skrócie „Szóstka…” ma być sesją-sandboxem z elementami roguelike’u i survivalu. Wymaga to jednak dookreślenia. Poprzez sandbox rozumiem całkowitą wolność wyboru graczy co do podejmowanych wątków, dróg rozwoju, możliwości eksploracji etc. Gra nie będzie miała żadnego wątku głównego, a przynajmniej nie narzuconego odgórnie. Po prostu wrzucam graczy w otwarty świat, a oni sami mają za zadanie zadecydować, co chcą w nim robić. Ja będę zaś budował z tego, co sami gracze mi podrzucą – dokąd się udadzą, z kim porozmawiają, czego się podejmą. Co prawda będę wskazywał pewne problemy, z którymi boryka się okolica albo potencjalnie wątki fabularne nie będzie to dla graczy nic zobowiązującego. Istotnie, jeśli zechcą kręcić się w kółko po polach, będę musiał mistrzować im kręcenie się po polach . Poprzez roguelike rozumiem dużą losowość, na której oparta będzie gra. Aby ją zapewnić wykorzystamy pewne zasady częściowo zaczerpnięte stąd, częściowo stworzone przeze mnie (już dostępne - klik). Jako że nie są jeszcze w pełni gotowe, nie będę ich na razie publikował. Ogólnie powiedzieć mogę tyle, że grać będziemy na mapie heksagonalnej, a zawartość kolejnych heksów będzie przeze mnie ustalana losowo. Zawartość tzn. spotykane postaci i sytuacje, bo mapa i rozkład miast i wsi będzie przeze mnie z góry narzucony dla zachowania większego realizmu. Ważna uwaga: moja mapka nie będzie odwzorowaniem oryginalnej, podręcznikowej mapki. Zgadzać się będą oczywiście granice prowincji i lokalizacja największych miast, ale cała reszta opiera się na mojej wizji. Wszystko to w celu uatrakcyjnienia zabawy, bo starzy Warhammerowi wyjadacze znający na pamięć mapki mogliby dzięki temu ułatwiać sobie rozgrywkę, a tego chciałbym uniknąć. Poza tym odkrywanie nieznanego jest zawsze ciekawsze niż zmierzanie utartymi szlakami. Losować będę za pomocą kości dwudziestościennych, każdy wynik ma przypisane w odpowiedniej tabeli wydarzenie. Na podstawie tych wydarzeń tworzymy wspólnie fabułę. Wiele z nich może dać asumpt do rozpoczęcia jakiegoś wątku albo wprowadzić pewne nieprzewidziane konsekwencje. Stąd też każda podróż będzie inna i co innego przyniesie ze sobą, szczególnie, że tabele losowanych zdarzeń są odmienne dla różnych terenów, jakie postacie graczy będą przemierzać. Poprzez survival rozumiem dbanie o takie czynności bohaterów jak jedzenie, picie, utrzymywanie odpowiedniej temperatury ciała itp. Co w świecie Warhammera na dodatek targanym feudalną wojną wcale może nie być łatwe. Gracze będą więc zmuszeni do poszukiwania pożywienia i wody, obliczania, czy zapasów starczy na daleką wędrówkę, a także takich rzeczy jak ściąganie zbrój płytowych, gdy z niebie leje się czterdziestostopniowy żar. Także i tutaj zastosujemy pewne zasady domowe. Ostatnim elementem, który wyróżniać ma sesję jest fakt, że postaci graczy są na progu dorosłości. Grać będziecie niemalże dziećmi, wyrwanymi przemocą z rodzinnej osady, poza którą nie znacie świata. Nędznie wyposażeni i niewyszkoleni, bohaterowie będą dopiero na trakcie uczyć się konkretnych umiejętności i kreować własne charaktery. O samych postaciach szerzej w osobnej sekcji. Najszybciej będzie ująć to w formie listy. Zanim to zrobię, nadmienię, że jestem otwarty na dyskusje w sprawie kwestii odnoszących się do sesji i skłonny zmienić błędne czy niedomagające rozwiązania, uczynić wyjątki, o ile zostanę przekonany. A nie jestem chyba typem upartego MG .
Prawdopodobnie zrezygnujemy też z Punktów Szczęścia lub ograniczymy ich działanie, ale o tym jeszcze poinformuję. Na koniec tej sekcji wspomnę jeszcze o oczywistościach: tworzycie mieszkańców Zweufalten, którzy całe życie albo przynajmniej znaczną większość spędzili tutaj. Jedyne miejsca, gdzie ewentualnie mogliby się zapuszczać to wioski i miasta położone przy Delbie albo targ w bliskiej miejscowości. Zależnie od podjętej profesji. Ostatnia oczywistość: na w pełni poprawne zgłoszenie składa się historia postaci i jej mechanika. Mechaniki zostaną sprawdzone już po zamknięciu rekrutacji tym graczom, którzy się do sesji dostaną. Kilka słów o miejscu rozpoczęcia gry i dotychczasowego domu bohaterów. Część informacji pojawiła się już we wstępniaku, zachęcam do spojrzenia. Zweufalten jest osadą położoną na bagnie Schwarzensumpf, które z kolei leży w centrum Middenland. Mieszkańcy żyją głównie ze spławiania towarów w dół Delbu, wyrąbu lasu i rybołówstwa. Ze względu na położenie Zweufalten jest dosyć odizolowane od reszty świata z wyjątkiem może innych niewielkich osad na bagnie o podobnym „profilu działalności”. Oprócz trzech BN: sołtysa Vogta, rybaka Olafa i znachorki zwanej Babką nie narzucam zbyt wiele. Macie pełne prawo światotworzenia w Waszych kartach, którego rezultaty jednak muszę zaakceptować. Odrzucał będę raczej tylko jakieś większe nieścisłości. Wyżej wymienione postacie mogą pojawić się w Waszych historiach w jakikolwiek sposób zechcecie, ale prosiłbym o zachowanie kanonicznych charakterów, które delikatnie zarysowałem we wstępie. Zweufalten liczy sobie ok. 50 osób, z czego rzadko cała społeczność przebywa razem, bo flisacy wypływają z towarem, a jest ich tu od groma. W związku z trudną dostępnością osady i niską liczbą ludzi nie ma tu też stałej świątyni ani kapłanów, jest za to chram poświęcony Ulrykowi i mniejszy posążek Mananna. W ostatnich latach miały miejsce dwa ważniejsze wydarzenia, które zamieszczam raczej ku inspiracji niż narzuceniu. Atak ospy sprzed jakichś piętnastu lat położył trupem wielu mieszkańców wioski, wielu też nosi blizny po przebytej chorobie Jakieś pięć lat temu na osadę napadła grupka skavenów i mieszkańcy ponieśli pewne straty, szczęśliwie odpierając jednak atak. Nadto Zweufalten zmaga się od zawsze z plagą szczurów i z tego powodu mieszka tu na stałe szczurołap. To tyle. Jeśli nie wspomniałem dotychczas, to informuję, że sama osada będzie mieć znaczenie głównie dla prologu i historii bohaterów, potem jej znaczenie zmaleje.
LISTA ZGŁOSZEŃ
Serdecznie zapraszam . Ostatnio edytowane przez MrKroffin : 11-09-2017 o 12:01. |
03-09-2017, 14:58 | #2 |
Reputacja: 1 | Chcę się bawić. Czy można zagrać niziołkiem? To w sumie taki prawie ludź, tylko że niziutki... I grałbym młodziutkim, 15 letnim rybakiem. Herman Hesse style!
__________________ |
03-09-2017, 15:00 | #3 |
Reputacja: 1 | Dawaj rzuty. Może coś wymyślę. ^^ |
03-09-2017, 15:29 | #4 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
No to po ptokach.
__________________ "Soft kitty, warm kitty, little ball of fur... Happy kitty, creepy kitty, pur, pur, pur." "za (...) działanie na szkodę forum, trzęsienie ziemi, gradobicie i koklusz!" | |
03-09-2017, 15:49 | #5 |
Reputacja: 1 | Zgłaszam się. |
03-09-2017, 17:46 | #6 |
Reputacja: 1 | Masz mą duszę... albo przynajmniej łapkę U mnie zapewne będzie świecarz, który po najeździe skavenów boi się ciemności i ogólnie blisko koleguje się z "Babką". Ostatnio edytowane przez Zormar : 03-09-2017 o 17:54. |
03-09-2017, 17:51 | #7 |
Reputacja: 1 | Zgłaszam się. Proszę o rzuty. Kowal albo raczej czeladnik kowalski Will Schmidt zwany również "Rudym" - taki mój koncept postaci. Pozdrawiam Merill
__________________ Czekamy ciebie, ty odwieczny wrogu, morderco krwawy tłumu naszych braci, Czekamy ciebie, nie żeby zapłacić, lecz chlebem witać na rodzinnym progu. Żebyś ty wiedział nienawistny zbawco, jakiej ci śmierci życzymy w podzięce i jak bezsilnie zaciskamy ręce pomocy prosząc, podstępny oprawco. GG:11844451 |
03-09-2017, 18:35 | #8 |
Reputacja: 1 | Ja będę chciał grać przesądnym leśnikiem, o imieniu Jakob. Nazwisko wymyślę później :P |
03-09-2017, 19:01 | #9 |
Reputacja: 1 | Może i ja bym spróbował |
03-09-2017, 19:54 | #10 |
Reputacja: 1 | <Dalej szuka miejsca dla siebie w sesji z Warhammera> Poproszę o rzuty. c: |