Konto usunięte | [WFRP 2ed.] Ścieżki Przeklętych "Być może Archaon został pokonany, ale w Drakwaldzie wciąż grasują potwory. Biada podróżnemu, który zapuści się w głąb lasu". - Uli, fanatyk.
Witalski!
Bez wstępu fabularnego, bo jak piszę i prowadzę, można sobie sprawdzić w odpowiednim miejscu. Poza tym, kto ma zagrać, ten i tak zagra, nieważne, czy napiszę super wstęp, czy nie . Zgodnie z sondą, miało być "Cacuszko", jednak wolałem podjąć się czegoś większego, czegoś, w co włożę całe swój wolny czas. Dlatego padło na Ścieżki Przeklętych. Sesję zaczniemy od prologu z Księgi Zasad, czyli "Przez ostępy Drakwaldu" z moimi delikatnymi modyfikacjami względem oryginału, gdyż twórcy czasami wplatali w tę przygodę głupoty, obok których nie można było przejść obojętnie. Przejdźmy jednak do meritum. "Przez ostępy Drakwaldu" to wstęp do głównej kampanii. Ta prosta w założeniach przygoda wprowadza graczy w to, co działo się po napaści Chaosu na Imperium. Siły Archaona zostały wyparte z Middenheim i okolic, zostawiając zrujnowane miasta i spalone wioski. Nieliczni obrońcy próbują odbudować prowincję z popiołów, zmagając się jednocześnie z niedobitkami zwierzoludzi, mutantów i banitów, którzy na krzywdzie zwykłych ludzi chcą się tylko wzbogacić. Zaczynacie w niewielkim miasteczku Untergard, niedaleko Middenheim. Niedawno wspólnie z mieszkańcami miasta i imperialnymi oaz krasnoludzkimi posiłkami, odparliście dziewięciodniowy atak zwierzoludzi i zastanawiacie się, co dalej. Angażując się w kampanię, zaznacie strachu, tajemnicy, grozy, intrygi, walki i potęgi mrocznych rytuałów.
Żeby się zbytnio nie rozpisywać, najlepiej będzie wymienić w punktach. - postać na pierwszej karierze, darmowe rozwinięcie, łaska Shallyi +100 XP od MG. Braliście udział w obronie Untergardu przed zwierzoludźmi i mutantami, więc jakieś doświadczenie już zdobyliście.
- na cechy rzucacie sami, byle bez przegięć z tym szczęściem na kościach . Wylosowane wartości przydzielacie jak Wam się podoba,
- rasy wszystkie z Księgi Zasad,
- Punkty Przeznaczenia maksymalne dla danej rasy,
- profesja każda z oficjalnych podręczników, na inne potrzebna moja zgoda,
- przy umiejętnościach, można korzystać z cech regionalnych mieszkańców prowincji (Dziedzictwo Sigmara, strona 147),
- ekwipunek profesyjny, zestaw bohatera (nie rzucacie jednak na złoto!) i roczny dochód chłopa do wydania, czyli 15 złotych koron. Przedmioty, których nie potrzebujecie z zestawu startowego, sprzedajecie za połowę ceny podręcznikowej,
- bez zwierząt, czyli każda profesja z konikiem pozbywa się go za połowę ceny faktycznej, tylko żeby teraz nie zrobił się nagle hype na profki z koniem ,
- napisać krótki rys psychologiczny postaci (reszta zawsze wychodzi na sesji) i opisać wygląd,
- historia krótka, bo dopiero co postawiliście pierwsze kroki na awanturniczej ścieżce życia. Mnie najbardziej interesuje, jak trafiliście do Untergardu, a może mieszkaliście tam od urodzenia? Wasz wybór. Od razu uprzedzam, że nie planuję żadnych sub-questów dla postaci, więc nie potrzebuję zahaczek fabularnych.
- kartę postaci wypełniacie według tego WZORU autorstwa Nami, z moimi delikatnymi dopiskami. Kopiujecie wzór do swojego doca i tam uzupełniacie,
- avatar 200 szerokości x 300 wysokości, załączcie linka w docu, żebym mógł sobie je potem ładnie obramować. Avatary portretowe, digital art.
Część zasad zaczerpnąłem od pi0ta z jego rekrutacji, ponieważ uważam je za bardzo dobre do gry na forum. - mechanika 2 edycji, choć będę rzucać jedynie tam, gdzie to konieczne; czasami dobry pomysł, czy ładny opis mogą dać jakiś bonus przy rzucie, albo sprawić, że zupełnie z niego zrezygnuję.
- kości tylko po mojej stronie, rzuty niejawne,
- światotworzenie w granicach zdrowego rozsądku, bez wchodzenia w buty MG,
- walka - w jednym poście zamieszczacie posunięcia na dwie, trzy rundy, czyli wybiegacie z tym, co robicie nieco do przodu. Ja rzucam i jeśli wypadło coś, co znacząco zmienia przebieg potyczki, kontaktuję się z Wami na PW lub w komentarzach i tam dogadujemy resztę,
- nie ma sztywnego liczenia metrów, nie ma też sztywnego liczenia obciążenia (byle byście nie przesadzali z ekwipunkiem),
- macie trzy PS, odnawialne każdego dnia o świcie,
- Punkty Doświadczenia będą przydzielane po każdej części kampanii, więc będziecie widzieć realny rozwój bohatera,
- kwestia strachu i grozy. Żeby było łatwiej i szybciej. Nieudany test strachu nie wyklucza działania postaci - otrzymuje ona modyfikator -10 do testów. Groza natomiast powoduje parliż bądź ucieczkę (wg decyzji MG) oraz otrzymanie PO. Zasada pożyczona od xepera.
- przyjmę do sześciu graczy, nie więcej,
- obowiązuje konkurs kart,
- jeśli wiesz, że nie podołasz dwuletniej, albo i dłuższej grze, nie zgłaszaj się,
- fajnie będzie, jeśli drużyna będzie się składać z typowej ekipy cRPG, czyli jakiegoś wojaka, rangera, łotrzyka i uczonego, jednak nie jest to wymóg niezbędny.
- nie używamy G-doca (gramy tylko na forum), choć nie zabraniam Wam dialogować między sobą przy użyciu tego narzędzia. Jeśli będzie trzeba, moi NPC również się tam pojawią. Generalnie jednak trzymamy się forum.
- czas na odpis: 4 dni dla Was, maksymalnie 2 dla mnie,
- długość postów: pół A4 będzie spoko, ale nie zabraniam się rozpisywać. Jednolinijkowce jednak odpadają,
- karty przysyłacie tylko na PW w formie G-doca,
- termin zakończenia rekrutacji to 8.12.2017, północ. Następnego dnia podam wyniki i wystartujemy z prologiem,
Jeśli o czymś zapomniałem napisać, lub są pytania, walcie śmiało.
Pozdrawiam i zapraszam!
K. ZGŁOSZENIA:
1. Obca jako Lavina Bleich (hiena cmentarna, człowiek)
2. Hakon jako Gottfried Welger (uczeń czarodzieja, człowiek)
3. Mroku jako Belkrum Balgorson (traper, krasnolud) / Brokk Harginsson (tarczownik, krasnolud),
4. Avdima jako Henrike z Dunkelpfad (hiena cmentarna, człowiek)
5. corax jako Lorelei (złodziejka, człowiek)
6. Feniu jako Douko Rebikov (kozak kislevski, człowiek) / Erica Mirracle (akolitka, człowiek)
7. Tabasa jako Annike Falkenberg (szlachcianka, człowiek)
8. Avitto jako Herpin Udos (sługa, człowiek)
9. hen_cerbin jako Wilhelm Marschall (giermek, człowiek) / Peter Hochmeister (akolita, człowiek),
10. MrKroffin jako Bardin Magnarsson (tarczownik, krasnolud)
11. Pan Elf jako Eponia (uczennica czarodzieja, elfka)
12. Noraku jako Durak Kanciastobrody (szlachcic, krasnolud)
__________________ [i]Don't take life too seriously, nobody gets out alive anyway.[/i]
Ostatnio edytowane przez Kenshi : 09-12-2017 o 10:09.
|